Η τροφοδότηση του ειδικού υλικού ενός προγράμματος παρέμβασης μπορεί να αποδειχτεί ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες δυσκολίας. Το υλικό πρέπει να προσαρμόζεται στις ανάγκες του παιδιού με δυσλεξία/ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και να ανταποκρίνεται στις τεχνικές και μεθόδους παρέμβασης.
Εκτός όμως από τους παιδαγωγούς και θεραπευτές πολλές φορές και οι γονείς αναζητούν εναλλακτικούς τρόπους μάθησης και ενίσχυσης της μελέτης στο σπίτι ώστε να πετύχουν καλύτερη αφομοίωση των γνώσεων και πληροφοριών από το παιδί τους.
Μια απλή στην κατασκευή της άσκηση που εκπαιδεύει τα παιδιά με δυσλεξία/ειδικές μαθησιακές δυσκολίες να μάθουν να αναγνωρίζουν, χειρίζονται, χρησιμοποιούν τα Ρήματα είναι και η: "Ένα σύννεφο γεμάτο Ρήματα!" Το παιδί πρέπει να επιλέξει ανάμεσα σε προτάσεις και να καταλάβει Ποια αντιστοιχεί σε κάθε Ρήμα στον αντίστοιχο Χρόνο.
Πρώτον, κόβουμε το διπλό εκτυπωμένο σχέδιο του σύννεφου και τα ενώνουμε μεταξύ τους. Γράφουμε πάνω στο σύννεφο (αν θέλετε να το χρησιμοποιείτε και για άλλες λέξεις κολλήστε ετικέτα με χαρτοταινία) τη λέξη Ρήματα!
Δεύτερον, επιλέγουμε το ρήμα που θέλουμε (πχ. /προσπαθώ/). Σε μικρότερες λωρίδες γράφουμε το ρήμα σε διάφορους χρόνους. Με το ίδιο χρώμα γράφουμε σε μεγαλύτερη λωρίδα πρόταση που χρησιμοποιεί το ρήμα σε αυτόν τον χρόνο. Έτσι δημιουργούμε πολλές προτάσεις με το ρήμα σε διάφορους χρόνους.
Έπειτα εμείς τοποθετούμε τις λωρίδες με τα Ρήματα στο σύννεφο γύρω-γύρω, σαν ακτίνες!
Τέλος το παιδί θα πρέπει να επιλέξει από τις προτάσεις αυτή που κάθε φορά αντιστοιχεί στο σωστό χρόνο του ρήματος και να τη βάλει δίπλα. Διαβάζει το ρήμα και μετά τη πρόταση.
Έτσι ξεκινάει αυτή η άσκηση η οποία μπορεί να έχει πολλές παραλλαγές:
Εκτός όμως από τους παιδαγωγούς και θεραπευτές πολλές φορές και οι γονείς αναζητούν εναλλακτικούς τρόπους μάθησης και ενίσχυσης της μελέτης στο σπίτι ώστε να πετύχουν καλύτερη αφομοίωση των γνώσεων και πληροφοριών από το παιδί τους.
Μια απλή στην κατασκευή της άσκηση που εκπαιδεύει τα παιδιά με δυσλεξία/ειδικές μαθησιακές δυσκολίες να μάθουν να αναγνωρίζουν, χειρίζονται, χρησιμοποιούν τα Ρήματα είναι και η: "Ένα σύννεφο γεμάτο Ρήματα!" Το παιδί πρέπει να επιλέξει ανάμεσα σε προτάσεις και να καταλάβει Ποια αντιστοιχεί σε κάθε Ρήμα στον αντίστοιχο Χρόνο.
Κατεβάστε & Εκτυπώστε την άσκηση εδώ!
Υλικά:
λωρίδες χαρτί, μαρκαδόροι, σχέδιο σύννεφο, ψαλίδι
Υλικά! |
Εφαρμογή:
Ενώνουμε το σύννεφο & γράφουμε Ρήματα! |
Δεύτερον, επιλέγουμε το ρήμα που θέλουμε (πχ. /προσπαθώ/). Σε μικρότερες λωρίδες γράφουμε το ρήμα σε διάφορους χρόνους. Με το ίδιο χρώμα γράφουμε σε μεγαλύτερη λωρίδα πρόταση που χρησιμοποιεί το ρήμα σε αυτόν τον χρόνο. Έτσι δημιουργούμε πολλές προτάσεις με το ρήμα σε διάφορους χρόνους.
Γράφουμε Ρήματα & Προτάσεις! |
Έπειτα εμείς τοποθετούμε τις λωρίδες με τα Ρήματα στο σύννεφο γύρω-γύρω, σαν ακτίνες!
Τοποθετούμε τα Ρήματα σαν ακτίνες! |
Τέλος το παιδί θα πρέπει να επιλέξει από τις προτάσεις αυτή που κάθε φορά αντιστοιχεί στο σωστό χρόνο του ρήματος και να τη βάλει δίπλα. Διαβάζει το ρήμα και μετά τη πρόταση.
Επιλέγει & βάζει τις προτάσεις δίπλα στα ρήματα! |
Κατεβάστε & Εκτυπώστε την άσκηση εδώ!
Έτσι ξεκινάει αυτή η άσκηση η οποία μπορεί να έχει πολλές παραλλαγές:
- Βάλτε τα ρήματα και αφήστε κενές λωρίδες χαρτί για να γράψει δικές του προτάσεις χρησιμοποιώντας τα δοσμένα ρήματα.
- Βάλτε τα ρήματα και ενθαρρύνετε να αναζητήσει προτάσεις ή φράσεις που εμπεριέχουν αυτό το ρήμα σε περιοδικά, εφημερίδες, κείμενα για να τις κόψει & τοποθετήσει δίπλα.
- Χρησιμοποιείστε διαφορετικά πρόσωπα στα Ρήματα για αυξημένο δείκτη δυσκολίας.
Πρόσθετα Οφέλη:
- Λεπτή κίνηση
- Οπτική διάκριση
- Συγκέντρωση
Tip:
Μην παραλείψετε στην αρχή να χρησιμοποιείτε ίδιο χρώμα για κάθε ρήμα με την αντίστοιχη πρόταση του! Μετά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα χρώμα για όλα τα ρήματα & προτάσεις.
Άσπα Μητρακάκη