Η εισαγωγή στις βασικές μαθηματικές πράξεις μπορεί να γίνει ήδη απο τη προσχολική ηλικία με πολύ καλά αποτελέσματα. Ο τρόπος διδασκαλίας ενός παιδιού σε αυτή την ηλικία, όπως έχουμε προαναφέρει, πρέπει οπωσδήποτε να έχει τα εξής στοιχεία:
- βιωματική μάθηση (παιχνίδι)
- πολυαισθητηριακό χαρακτήρα (να ενεργοποιούνται οι αισθήσεις)
- καθοδηγητικό και όχι παρεμβατικό χαρακτήρα (περιμένουμε να τελειώσει αυτό που έχει ξεκινήσει χωρίς να το κάνουμε εμείς για αυτό)
Στα παρακάτω βίντεο φαίνεται με απλό και πολύ ξεκάθαρο τρόπο πως μπορούμε να φέρουμε το μικρό παιδί σε πρώτη επαφή με τη μαθηματική πράξη της Πρόσθεσης.
Θα παίξουμε μαζί του το: αυτό Μαζί με αυτό μας Κάνει...!!!
Πρόσθεση 1
Υλικά: μετρήσιμα υλικά (αυτοκινητάκια, πλαστικά φρούτα, καραμέλες, τουβλάκια κτλ.), ένα καλάθι, ένα κομμάτι ύφασμα (μπλούζα, πετσέτα κτλ.)
Οδηγίες: Τοποθετούμε το ύφασμα μπροστά απο το παιδί. Βάζουμε τα τουβλάκια μέσα στο καλάθι και παίρνουμε διαδοχικά ( όπως δείχνει το βίντεο) μερικά τουβλάκια πχ. 2 Προτρέπουμε το παιδί να πει πόσα έχουμε και συνεχίζουμε βγάζοντας κι άλλα. Η οδηγία που συνεχώς δίνουμε είναι: 2 μαζί με άλλο 1 μας κάνει 3 κτλ. Στο τέλος το δοκιμάζει μόνο του.
Tip 1: Είναι πολύ σημαντικό τα βήματα να γίνονται αργά και κατανοητά.
Πρόσθεση 2
Υλικά: μετρήσιμα υλικά, καλάθι, ύφασμα, μικρά χαρτάκια, στυλό
Οδηγίες: Το παιχνίδι αυτό είναι συνέχεια του προηγούμενου και μαθαίνει στο παιδί το συμβολισμό της Πρόσθεσης. Για αυτό κάνουμε ότι κάναμε και στο προηγούμενο παιχνίδι αλλά τώρα κάθε φορά το απεικονίζουμε και με τα μαθηματικά σύμβολα όπως στο βίντεο.
Tip 2: Προσέξτε πόσο χρειάστηκε να επαναλάβει την ορολογία των συμβόλων στην αρχή.
Tip 3: Το παιχνίδι αυτό μπορεί να δώσει εξαιρετικά αποτελέσματα και σε παιδιά με ανωριμότητα που δυσκολεύονται στη κατανόηση της πρόσθεσης.
Απευθύνεται: Σε παιδιά προσχολικής ηλικίας και σε παιδιά με ανωριμότητα. Μπορεί να γίνει απο γονείς, εκπαιδευτικούς, θεραπευτές.
Περισσότερες συμβουλές εδώ.