Μια άσκηση που βελτιώνει την ικανότητα κατηγοριοποίησης και ανάκλησης λέξεων!
Ένα σημαντικό πρόβλημα το οποίο αντανακλάται στα γραπτά των Δυσλεξικών παιδιών είναι το φτωχό λεξιλόγιο και η δυσκολία ανάκλησης λέξεων απο τη μνήμη τους. Λέξεις που ήδη γνωρίζουν δεν θα φανούν σχεδόν ποτέ στο γραπτό τους ενώ επαναλαμβάνουν συνήθως το ίδιο περιορισμένο λεξιλόγιο.
Οι ασκήσεις που σκοπό έχουν να κάνουν το παιδί να κατηγοριοποιήσει τις λέξεις που γνωρίζει, να τις θυμηθεί και να τις χρησιμοποιήσει, αποδεικνύονται πολύ βοηθητικές για την εξέλιξη του γραπτού του λόγου. Ένα πρόγραμμα παρέμβασης πρέπει να εφοδιάζει το Δυσλεξικό παιδί με μεγάλη ποικιλία απο τέτοιες ασκήσεις!
Κατεβάστε & Εκτυπώστε την άσκηση εδώ!
Άσκηση: Γράφουμε ουσιαστικά που δηλώνουν πρόσωπα & επαγγελματίες. Εξηγούμε ότι όλοι αυτοί χρειάζεται να έχουν κάποια συγκεκριμένα χαρακτηριστικά ώστε να θεωρούνται "καλοί" ή "κακοί" στη δουλειά τους. Όλα τα επίθετα που θα σκεφτεί πρέπει να τα γράψει σε αυτή την άσκηση.
Ο τρόπος για να το βοηθήσουμε να θυμηθεί όσο γίνεται περισσότερες λέξεις είναι κάνονταςερωτήσεις κατεύθυνσης. Για παράδειγμα: "Σκέψου όλα αυτά που ΔΕΝ πρέπει να κάνει ένας οδηγός στο δρόμο". Μετά βοηθήστε το να μετατρέψει αυτά που είπε σε επίθετα!
Παράδειγμα άσκησης:
Το παιδί συμπληρώνει τα επίθετα! |
Κατεβάστε & Εκτυπώστε την άσκηση εδώ!
Tip:
Αν κάποιο Δυσλεξικό παιδί αδυνατεί έντονα να θυμηθεί λέξεις. Δείξτε εικόνες που απεικονίζουν τους ανθρώπους που γράψατε και βοηθήστε το να "φανταστεί"!
Άσπα Μητρακάκη