Θεσμοθέτηση ενιαίου φορέα αξιολόγησης για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης - αυτοαξιολόγηση, προβλέπει το Τριετές Σχέδιο του υπουργού Παιδείας Κ. Γαβρόγλου.
Το ζήτημα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών παρότι δεν υπάρχει πουθενά στα πορίσματα του Εθνικού Διαλόγου, “άνοιξε” από το περασμένο καλοκαίρι τόσο από τον πρώην υπουργό Ν. Φίλη όσο και από τον νυν Κώστα Γαβρόγλου.
Ο υπουργός Κώστας Γαβρόγλου προ ημερών προανήγγειλε την επαναφορά της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, μιλώντας για την ανάγκη αλλαγής νοοτροπιών.
Συγκεκριμένα ο κ. Γαβρόγλου, είπε τα εξής:
-Υπάρχουν και ορισμένες λέξεις, με τους περισσότερους από εσάς γνωριζόμαστε αρκετά έως πολύ καλά, που φοβούμαστε να τις πούμε.
-Ας μη φοβόμαστε να λέμε τη λέξη αξιολόγηση.
-Μη φοβόμαστε να λέμε τη λέξη συντεχνία.
-Αυτό τί σημαίνει, ότι πρέπει να είναι τιμωρητική η αξιολόγηση;
- Όσο οι συνάδελφοι μας και εγώ θα είμαστε εδώ δεν πρόκειται να γίνουν τέτοιες ανόητες αξιολογήσεις που έχουν ως στόχο τη τιμωρία.
-Την βελτίωση, ναι.
-Πρέπει αυτό να το βάλουμε στην κουλτούρα μας επειδή έγιναν στραβά και απίστευτα.
-Αυτό πρέπει εμείς πρώτοι να το ανανοηματοδοτήσουμε.
- Και βεβαίως μία κοινωνία στο σύνολο της συντεχνιοποιημένη, τελικά δεν είναι μία κοινωνία δημοκρατική.
-Τελικά, αν υπάρχει ένα δημοκρατικό αίτημα ταυτόχρονα είναι και ένα αίτημα για να δούμε τι σημαίνουν αυτού του είδους τα πράγματα.
- Μέσα λοιπόν στη πολύπλευρη κρίση που περνά όχι μόνο η δική μας κοινωνία αλλά και οι ευρωπαϊκές, και αυτό δεν το λέμε ως άλλοθι, το έχουμε συζητήσει με τους συναδέλφους μας και με τον Νίκο Φίλη άπειρες ώρες, υπάρχει μία μοναδική ευκαιρία για να ξανακάνουμε τη διαφορά.
-Ξέρετε ποια θα είναι αυτή;
- Να θέσουμε στο τραπέζι αξίες που τείνουν να ξεχαστούν, ότι η παιδεία κατά κύριο λόγο είναι ανθρωπιστική και κατά δεύτερο εκείνο το μέσο που φτιάχνει τους δημοκρατικούς πολίτες, αυτούς που αύριο θα αμφισβητήσουν τις εξουσίες και τις καταστημένες νοοτροπίες.
-Να ξαναθέσουμε αυτά τα προβλήματα, αυτά τα αξιακά στοιχεία στο τραπέζι και όχι μόνο στο ελληνικό τραπέζι.
-Και εκεί είμαστε διατεθειμένοι να αρχίσουμε να συζητάμε όχι μόνο με τους θεσμούς αλλά και με άλλους Υπουργούς παιδείας σε όλη την Ευρώπη ώστε να προωθηθούν αυτά τα ξεχασμένα ευρωπαϊκά ιδεώδη.
Ο Ν. Φίλης
Επίσης ο πρώην υπουργός Παιδείας Ν. Φίλης, σε συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, τον περασμένο Αύγουστο, διατύπωσε την ακόλουθη θέση:
Α. Δεν υπάρχει καμία κατάργηση αξιολόγησης, αντιθέτως πιστεύουμε ότι πρέπει να υπάρχει κοινό πεδίο αξιολόγησης του δημόσιου και ιδιωτικού εκπαιδευτικού.
Β. Το υπουργείο σύντομα θα προχωρήσει σε διαδικασία τέτοιας αξιολόγησης των σχολικών μονάδων και αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου.
Περισσότερα εκπαιδευτικά νέα εδώ.