Συνήθως παραθέτουμε συμβουλές, στρατηγικές και μεθόδους που βοηθούν τα παιδιά με Δυσλεξία να αντιμετωπίσουν τις δυσκολίες τους! Τι γίνεται όμως με αυτά, που πολύ συχνά κάνουμε και δε βοηθούν το δυσλεξικό παιδί;
1. Να περιμένουμε! Η Δυσλεξία σύμφωνα με την Παγκόσμια Ομοσπονδία Νευρολογίας καθορίζεται ως: "διαταραχή που φανερώνεται από τις δυσκολίες στην εκμάθηση του διαβάσματος, παρά την επαρκή νοημοσύνη και τις κοινωνικές και πολιτιστικές ευκαιρίες του ατόμου". Η νευροβιολογική της βάση καθιστά τη Δυσλεξία ως μια δια βίου διαταραχή. Όλες οι έρευνες καταδεικνύουν την έγκαιρη αντιμετώπιση ως καθοριστικό παράγοντα βελτίωσης της ζωής του παιδιού με δυσλεξία. Αυτό σημαίνει ότι όσο πιο γρήγορα δεχτεί ένα ειδικό πρόγραμμα αγωγής τόσο πιο γρήγορα θα αντιμετωπιστούν οι δυσκολίες του.
2. Να προσπαθήσει πιο σκληρά! Κάθε παιδί με δυσλεξία επιθυμεί απεγνωσμένα να διαβάσει και να γράψει καλύτερα. Δεν είναι δική του επιθυμία να είναι "πίσω από τους συμμαθητές του"! Πολλές φορές η δυσλεξία "κρύβεται" και αυτό συμβαίνει ιδιαίτερα σε παιδιά που ενώ χαρακτηρίζονται έξυπνα παρ' όλα αυτά δεν τα καταφέρνουν καλά στο σχολείο. Σε αυτές τις περιπτώσεις αυτή η απόκλιση μπορεί να αποδοθεί σε έλλειψη προσπάθειας. Το "προσπάθησε περισσότερο" δεν θα βοηθήσει αν το παιδί έχει δυσλεξία και χρειάζεται ειδική παρέμβαση.
3. Να ανησυχούμε! Είναι πολύ λογικό και συναισθηματικά αναμενόμενο να υπάρχει αγωνία και προβληματισμός για το μέλλον του δυσλεξικού μας παιδιού. Όμως το να ανησυχούμε δεν θα βοηθήσει το παιδί και τη σχέση της οικογένειας με το παιδί. Αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να ενημερωθούμε για το Τι είναι η δυσλεξία, Πως μαθαίνουν καλύτερα τα δυσλεξικά άτομα και Με ποιο τρόπο μπορούμε να βοηθήσουμε το παιδί μέσα από καθημερινές στρατηγικές να προοδεύσει και να εξελιχθεί.
Άσπα Μητρακάκη