Όσα χρόνια ασχολούμαι με παιδιά που αντιμετωπίζουν δυσλεξία ανακαλύπτω συνεχώς πως η αδυναμία τους να αναγνωρίσουν τους όρους της Γλώσσας είναι πάντα εκεί!
Μέσα από ασκήσεις που συγκεκριμενοποιούν με απτό τρόπο τις γλωσσικές έννοιες το παιδί με δυσλεξία μπορεί να διδαχθεί με επιτυχία τι είναι: Ουσιαστικό, Επίθετο, Ρήμα κτλ. Μην αποθαρρύνεστε αν διαπιστώσετε ότι ακόμα και σε μεγάλη ηλικία το δυσλεξικό παιδί επιμένει να αγνοεί αυτές τις έννοιες. Η κλασσική διδασκαλία δεν αρκεί και πολλές φορές εντείνει τη σύγχυση μέσα από κανόνες και αφηρημένους ορισμούς.
Για αυτό η ενδεδειγμένη προσέγγιση της Γραμματικής στη δυσλεξία είναι πάντα αυτή που μπορεί να μετατρέψει το γλωσσικό σε εικόνα, το αφηρημένο σε βιωματική εμπειρία! Η άσκηση: Ουσιαστικό είναι... δίνει την ευκαιρία στο παιδί, με εργαλεία τις εικόνες, να κατανοήσει & να χειριστεί καλύτερα την έννοια του Ουσιαστικού.
Κατεβάστε & Εκτυπώστε την άσκηση για τα Ουσιαστικά εδώ!
Σχεδιάγραμμα άσκησης με 4 κατηγορίες! |
Ζωγραφίζει και γεμίζει με ουσιαστικά! |
- κότα - χέρι
- τραπέζι - φούρναρης
- φίδι - δεντρόσπιτο
Δώστε την ευκαιρία να έρθει σε επαφή με οικογένειες λέξεων ζητώντας του να βρει και άλλα ουσιαστικά από τα ουσιαστικά που μόλις έγραψε:
- νοσοκόμος ⟶ νοσοκομείο
- τραπέζι ⟶ τραπεζομάντιλο
- βιβλίο ⟶ βιβλιοθηκάριος
- φούρναρης ⟶ φούρνος
Κατεβάστε & Εκτυπώστε την άσκηση για τα Ουσιαστικά εδώ!
Άσπα Μητρακάκη, Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος, dyslexiaathome.blogspot.gr
Περισσότερες συμβουλές εδώ.