Τι χρειάζεστε:
- φαντασία κι έμπνευση
- ένα φύλλο χαρτί ή έναν πίνακα
Πώς γίνεται:
1. Ζητάτε από τα παιδιά να σας δώσουν το σκηνικό του ποιήματός σας π.χ. πόλη ή θάλασσα
2. Ξεκινάτε να γράφετε διάφορες ιδέες και ζητάτε το ίδιο από τα παιδιά.Φροντίζετε πολύ συχνά να χρησιμοποιείται το επίθετο πολύς σε όλα του τα γένη.
* μπορείτε να ξεκινάτε εσείς έναν στίχο με το επίθετο και να προτρέπετε τα παιδιά να το ολοκληρώσουν
π.χ. μια μέρα με πολλή ............
* μπορείτε να φτιάξετε ένα ποίημα και να ζητήσετε από τους/τις μαθητές/ τριες να συμπληρώσουν κενά με τους τύπους του επιθέτου
Στόχος:
Να εξασκηθούν τα παιδιά στην κλίση και την ορθογραφία του επιθέτου πολύς. Ταυτόχρονα, να ακονίσουν τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους.
Παράδειγμα
Τα ζώα
Σε μια όμορφη πόλη με σπίτια ___________
__________ παιδιών τα ζώα
είχαν ανθρώπινη μιλιά.
Για ώρα _________ συζητούσαν
και συνήθειες ___________ των ανθρώπων
φαίνεται ν’ αποκτούσαν.
Τα καλοκαίρια, ας πούμε, τα ζώα αυτά
στων δέντρων την __________ σκιά
τη μέρα όλη περνούσαν.
Στις θάλασσες τις μακρινές
με τις __________ τις αμμουδιές
τα όνειρά τους κυνηγούσαν.
Και στων __________ κυμάτων τον αφρό,
κάτω από τον _________ ήλιο, τον καυτό
τραγούδια σιγομουρμουρίζαν.
Μα μες στης νύχτας την ________ σιωπή
μαζεύονταν σε μια αυλή
και για ________ ανθρώπους κουβεντιάζαν
γιατί κι ας ήταν ζώα
_________ φορές
μ’ εκείνους μοιάζαν!
Ιδέα, δημιουργία, συγγραφή ποιήματος: Χρύσα Πιπιλή, xrysapipili.blogspot.gr
Περισσότερες συμβουλές εδώ.