Άλλη μια δημιουργική δραστηριότητα μάθησης εμπλουτίζει το πρόγραμμα παρέμβασης για παιδιά με Δυσλεξία/Ειδικές Μαθησιακές δυσκολίες. Έχουμε αναφέρει πολλές φορές ότι τα μεγαλύτερα οφέλη προκύπτουν όταν τα δυσλεξικά παιδιά εμπλέκονται σε διαδραστικές, αισθητηριακές εμπειρίες μάθησης με χρήσιμα εργαλεία την Εικόνα και τη Τεχνολογία.
Εδώ μετατρέπουμε μια απλή άσκηση ανάγνωσης σε ένα παζλ αναζήτησης των γραμμάτων μέσα απο περιοδικά, στη σύνθεση των λέξεων και τέλος στην ανάγνωση τους.
Άσκηση: Γράφουμε τις λέξεις που θέλουμε το παιδί να εξασκηθεί και μετά το αφήνουμε να αναζητήσει μέσα απο περιοδικά τα κατάλληλα γράμματα για να τα κολλήσει δίπλα απο κάθε λέξη. Στο τέλος της διαδικασίας το παιδί διαβάζει τη κάθε λέξη.
Δισύλλαβες λέξεις με διπλό συμφωνικό σύμπλεγμα
Δεξιότητες που ενισχύονται:
- Οπτική διάκριση κατά την αναζήτηση των γραμμάτων.
- Λεπτή κινητικότητα με τη κοπή και κόλληση των γραμμάτων.
- Φωνημική επίγνωση κατά τη σύνθεση των λέξεων.
- Κιναισθητική ενίσχυση.
- Αναγνωστική ευχέρεια.
Tip:
Για να μην "χαθεί" το παιδί αναζητώντας μπορείτε να περιορίσετε την αναζήτηση του δίνοντας του κάποιες σελίδες και όχι όλο το περιοδικό. Επίσης αν το παιδί δυσκολεύεται να βρει γράμματα με τον αντίστοιχο τόνο μπορεί να τονίσει τις λέξεις στο τέλος με το μολύβι του.
Άσπα Μητρακάκη