"Μα δεν καταλαβαίνω πώς γίνεται να τρώει γράμματα και όταν αντιγράφει;" (μητέρα)
"Παρατηρώ λάθη ακόμα και στην αντιγραφή"! (εκπαιδευτικός)
Η αντιγραφή είναι συνήθως η αρχική απόπειρα του στενού περιβάλλοντος ενός παιδιού για να γράψει τα πρώτα του γράμματα. Γράφουμε κάπου το γράμμα και ζητάμε να το “αντιγράψει”, όμως στην αντιγραφή πρέπει να συντρέξουν πολλοί παράγοντες για να αποτυπωθεί τελικά το γράμμα με επιτυχία. Εκεί συνήθως θα φανούν και τα πρώτα σημάδια δυσκολίας του παιδιού με μαθησιακές δυσκολίες.
Όταν θέλουμε να βοηθήσουμε το παιδί με Δυσλεξία/Δυσορθογραφία ή άλλες ειδικές μαθησιακές δυσκολίες να γράψει πρέπει να στοχεύουμε στα εξής: στην αναγνώριση της μορφής του γράμματος, στη σωστή φορά γραφής και στη σωστή τοποθέτηση του γράμματος στη σειρά του τετραδίου.
Μπορούμε να “παίξουμε” με διάφορους τρόπους την αντιγραφή. Ένα πολύ εύκολο παιχνίδι/άσκηση γίνεται με αυτό το παιδικό μαγικό πίνακα!
Υλικά: ο μαγικός πίνακας
Ασκήσεις: Χωρίζουμε το πίνακα στη μέση. Στο ένα κομμάτι γράφουμε ότι θέλουμε και δίπλα αντιγράφει το παιδί. Η πλάγια αντιγραφή, απο τη πλευρά του παιδιού, θα βοηθήσει το παιδί με Δυσλεξία/μαθησιακές δυσκολίες να αντιληφθεί καλύτερα τη φορά γραφής.
Τι μπορούμε να γράψουμε:
- γραμμές πχ. ίσιες, κοίλες, καμπύλες, ζιγκ-ζαγκ κτλ.
- βασικά σχήματα πχ. σπίτι, λουλούδι, ήλιος, φεγγάρι, πρόσωπο κτλ.
- γράμματα
- συλλαβές
- λέξεις
- μικρές φράσεις
- προτάσεις
Tip:
Προσέξτε να είναι πλάγια (δίπλα,δίπλα) η αντιγραφή για να αντιληφθεί απο τη δική του θέση τη κατεύθυνση της γραφής!
Απευθύνεται: σε παιδιά της Πρώτης Γραφής και σε παιδιά με Δυσγραφία/Δυσλεξία σαν άσκηση ενίσχυσης της γραφής. Εφαρμόζεται απο γονείς, εκπαιδευτικούς, θεραπευτές.
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος, dyslexiaathome.blogspot.gr
Περισσότερες συμβουλές εδώ.