Επιμέλεια κείμενου, Ευτυχία Τάνη, Παιδαγωγός.
Το ντόμινο είναι ένα εξαιρετικό παιχνίδι για την ταύτιση, σε παιδιά προσχολικής ηλικίας αλλά και την κατηγοριοποίηση σε παιδιά των πρώτων τάξεων του δημοτικού σχολίου.
Το έχουμε συνδέσει κυρίως με εικόνες τις οποίες το παιδί πρέπει να ταυτίσει ή να βρει ένα κοινό χαρακτηριστικό τους. Εξίσου ενδιαφέρον όμως μπορεί να γίνει αντικαθιστώντας τις εικόνες με λέξεις. Μια τέτοια παραλλαγή μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες να κατηγοριοποιήσουν τα μέρη του λόγου.
Δημιουργούμε σε πρόγραμμα του υπολογιστή κελιά ή κόβουμε χαρτόνια σε ορθογώνια κομμάτια και τα χωρίζουμε κάθετα στα δύο. Αποφασίζουμε με ποια μέρη του λόγου θέλουμε να παίξουμε (ρήματα, ουσιαστικά, άρθρα κ.α) και γράφουμε σε κάθε πλευρά του κομματιού, που δημιουργήσαμε, από μια αντιπροσωπευτική λέξη.
Αφού έχουμε δημιουργήσει αρκετά τέτοια κομμάτια με λέξεις τα μοιράζουμε στους παίχτες. Τοποθετούμε μια κάρτα στη μέση και κάθε παίχτης με τη σειρά του καλείται να τοποθετήσει ένα κομμάτι που θα γράφει μια λέξη της ίδιας κατηγορίας με την τελευταία, που τοποθέτησε ο προηγούμενος παίχτης.
Οι μορφή αυτή του ντόμινο με λέξεις μπορεί να χρησιμοποιηθεί και να παραλλαχθεί ανάλογα με τους κανόνες που θέλουμε να διδάξουμε κάθε φορά. Έτσι, μπορούμε να δημιουργήσουμε ντόμινο με τα γένη ή τις πτώσεις των ουσιαστικών, τους χρόνους των ρημάτων και πολλά άλλα. Καλή διασκέδαση!
Περισσότερες συμβουλές εδώ.
Το ντόμινο είναι ένα εξαιρετικό παιχνίδι για την ταύτιση, σε παιδιά προσχολικής ηλικίας αλλά και την κατηγοριοποίηση σε παιδιά των πρώτων τάξεων του δημοτικού σχολίου.
Το έχουμε συνδέσει κυρίως με εικόνες τις οποίες το παιδί πρέπει να ταυτίσει ή να βρει ένα κοινό χαρακτηριστικό τους. Εξίσου ενδιαφέρον όμως μπορεί να γίνει αντικαθιστώντας τις εικόνες με λέξεις. Μια τέτοια παραλλαγή μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες να κατηγοριοποιήσουν τα μέρη του λόγου.
Δημιουργούμε σε πρόγραμμα του υπολογιστή κελιά ή κόβουμε χαρτόνια σε ορθογώνια κομμάτια και τα χωρίζουμε κάθετα στα δύο. Αποφασίζουμε με ποια μέρη του λόγου θέλουμε να παίξουμε (ρήματα, ουσιαστικά, άρθρα κ.α) και γράφουμε σε κάθε πλευρά του κομματιού, που δημιουργήσαμε, από μια αντιπροσωπευτική λέξη.
Αφού έχουμε δημιουργήσει αρκετά τέτοια κομμάτια με λέξεις τα μοιράζουμε στους παίχτες. Τοποθετούμε μια κάρτα στη μέση και κάθε παίχτης με τη σειρά του καλείται να τοποθετήσει ένα κομμάτι που θα γράφει μια λέξη της ίδιας κατηγορίας με την τελευταία, που τοποθέτησε ο προηγούμενος παίχτης.
Οι μορφή αυτή του ντόμινο με λέξεις μπορεί να χρησιμοποιηθεί και να παραλλαχθεί ανάλογα με τους κανόνες που θέλουμε να διδάξουμε κάθε φορά. Έτσι, μπορούμε να δημιουργήσουμε ντόμινο με τα γένη ή τις πτώσεις των ουσιαστικών, τους χρόνους των ρημάτων και πολλά άλλα. Καλή διασκέδαση!
γράφουμε - ασχημος
βρύση - διαβάζεις
καρέκλα - ευγενικός
φωνάζουν - άλογο
γλυκιά - δρόμοι
αρρωσταίνω - δουλειά
κλέφτες - άνετο
μαλώνουν - καράβι
δουλεύουμε - ντουλάπα
κόκκινη - ομπρέλα
βρύση - διαβάζεις
καρέκλα - ευγενικός
φωνάζουν - άλογο
γλυκιά - δρόμοι
αρρωσταίνω - δουλειά
κλέφτες - άνετο
μαλώνουν - καράβι
δουλεύουμε - ντουλάπα
κόκκινη - ομπρέλα