Βασική προϋπόθεση γα την αντιμετώπιση τους αποτελεί η έγκαιρη αναγνώριση και έγκυρη διάγνωση των χαρακτηριστικών και του βαθμού έντασης των δυσκολιών. Ειδικά ιατροπαιδαγωγικά κέντρα ψυχικής υγιεινής και τα ΚΔΑΥ αξιολογούν τους μαθητές μέσω μιας διεπιστημονικής ομάδας και παρέχουν την αξιολόγηση. Τις θεραπείες αποκατάστασης αναλαμβάνουν ιδιωτικά κέντρα μαθησιακών δυσκολιών, τα οποία παρέχουν εκτός απ’ την διάγνωση και την αποκατάσταση παιδιών, εφήβων και συμβουλευτική γονέων. Οι παρεμβάσεις που θα ακολουθήσουν πρέπει να διευρύνονται τόσο στο χώρο της οικογένειας όσο και στο περιβάλλον του σχολείου. Οι στρατηγικές που ανταποκρίνονται καλύτερα είναι αυτές που διενεργούνται μέσω πρακτικής εξάσκησης σε όσο το δυνατόν περισσότερο ενδιαφέρουσες για τον μαθητή καταστάσεις.
Οποιαδήποτε παρέμβαση πρέπει να στοχεύει:
- στη δημιουργία ενός σταθερού και ήρεμου περιβάλλοντος μέσα από τη σύνδεση των ενδιαφερόντων του και των υποχρεώσεων του
- στη δημιουργία ενός συστηματικού καθημερινού προγράμματος εκπαίδευσης που θα του παρέχει την αίσθηση της ασφάλειας.
- στην ενθάρρυνση, επιβράβευση και την παροχή κινήτρων
- στη ψυχολογική υποστήριξη του μαθητή για την ενίσχυση της αυτοπεποίθησης του
Βασικές οδηγίες για την αντιμετώπιση:
- ξεκινήστε από το απλό και στη συνέχεια αυξήστε τον βαθμό δυσκολίας
- κάνετε συχνά διαλείμματα
- χρησιμοποιείτε οπτικοακουστικά μέσα για την αύξηση του ενδιαφέροντος αλλά και την καλύτερη εμπέδωση της διδασκόμενης ύλης
- μην είστε αυστηροί
- μη βάζετε τιμωρίες και μη πιέζετε τον μαθητή
- δημιουργήστε πρόγραμμα εργασιών
- δίνετε χρόνο στον μαθητή να απαντήσει σε ερωτήσεις ή να ολοκληρώσει μία εργασία
- έχετε υπομονή και μη του ζητάτε να βιαστεί
- ενθαρρύνετε τον μαθητή να εκφράσει απορίες και ερωτήσεις
- ζητάτε να κάνει πράγματα που ξέρετε πως μπορεί να κάνει για να αυξηθεί η αυτοεκτίμηση του
- αναλύετε και επεξηγείτε όσο περισσότερο γίνεται
- χρησιμοποιήστε υπογραμμιστικά και χρώμα στα σημεία που πρέπει να δοθεί έμφαση
- κάνετε καθαρά γράμματα
- υπενθυμίστε με ήρεμο τρόπο κάτι που ξέχασε
- τονίστε τα θετικά στοιχεία του παιδιού
- επιβραβεύστε συχνά
- βοηθήστε να διορθώσει τα λάθη του
- μειώστε όσο γίνεται την ηχορρύπναση γι ανα μην αποσπάται η προσοχή του
- ''σπάστε'' μία εργασία σε κομμάτια
- υπογραμμίστε λέξεις κλειδιά
- παίξτε με το χρώμα και την ένταση της φωνής σας για να δώσετε έμφαση στο σημαντικό
- δοκιμάστε να έχετε ένα ρολόι μαζί σας για να ορίζετε ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα ολοκλήρωσης μιας εργασίας
Περισσότερες συμβουλές εδώ.