Η επιστροφή στο σχολείο, μετά τις πασχαλινές διακοπές, είναι δύσκολη για τους περισσότερους μαθητές. Μετά από δύο εβδομάδες ξεκούρασης, παιχνιδιού, φαγητού και καλοπέρασης, η προοπτική της βύθισης στη σχολική ρουτίνα είναι δύσκολα αποδεκτή από τα παιδιά.
Οι δάσκαλοι, είναι σπουδαίο αλλά και επιβεβλημένο να βρούν τρόπους ώστε να παρακινήσουν τους μαθητές , μετά το μακρύ διάλειμμα των διακοπών, να επανέλθουν στην σχολική ζωή και στα καθήκοντά τους. Η διαδικασία δεν είναι δύσκολη, είναι λίγο πολύ κοινή, και περιλαμβάνει βραχυπρόθεσμους στόχους με συναρπαστικό υλικό, όπως μικρές εργασίες που χρησιμοποιούν την νέα τεχνολογία.
Μία μικρή σειρά από μικρές εργασίες θα επαναδραστηριοποιήσει και τους λιγότερο δραστήριους μαθητές.
1. Βραχυπρόθεσμοι στόχοι
Είναι απαραίτητοι γιατί διευκολύνουν τους μαθητές να επιστρέψουν στα καθήκοντά τους. Οι βραχυπρόθεσμοι στόχοι πρέπει να είναι ανάλογοι με το πόσο χρονικό διάστημα έλειψαν οι μαθητές. Ένα καλό ξεκίνημα είναι μία επίσκεψη σε έναν ενδιαφέροντα χώρο και η εκπόνηση μιας εργασίας που έχει σχέση με τον χώρο. Άλλη μία ιδέα είναι να ασχοληθείτε για λίγο με κάτι που εκπονήσατε ήδη, πριν από τις διακοπές. Με τον τρόπο αυτό θα ανακτήστε την χαμένη σας ταχύτητα.
2. Βρείτε κάτι συναρπαστικό
Τέτοιο μπορεί να είναι ένα ντοκιμαντέρ που μπορεί να προβληθεί στην τάξη και να αποτελέσει τη βάση μιας εργασίας, ή κάποιο ενδιαφέρον γεγονός που συνέβη κατά τη διάρκεια των διακοπών και που μπορεί, επίσης, να γίνει αντικείμενο εργασίας.
3. Ξεκινήστε με κάτι μικρό
Αυτό που εμείς θεωρούμε μικρό και ασήμαντο μπορεί να είναι μεγάλο και σημαντικό για τα παιδιά. Παρακινείστε τους μαθητές σας να ανταλλάξουν τις εμπειρίες που βίωσαν το Πάσχα. Άλλες δραστηριότητες μπορεί να περιλαμβάνουν παρουσίαση βιβλίων ή παραμυθιών που έχουν διαβάσει τα παιδιά τις ημέρες που ήταν στο σπίτι ή ο σχολιασμός μίας ταινίας ή ενός ντοκιμαντέρ που είδαν στην τηλεόραση.
4. Δραστηριοποιηθείτε
«Φυσήξτε τη σκόνη» της τάξης, με άλλα λόγια προσπαθήστε να επαναφέρετε τις δραστηριότητες που κάνουν τους μαθητές να εργάζονται ομαδικά, όπως είναι οι συζητήσεις για θέματα που τους αφορούν, ακόμη και οι συζητήσεις για ευρύτερα ζητήματα. Και πάλι η χρήση των νέων μέσων θα βοηθήσει τους μαθητές να αρχίσουν να παράγουν έργο με δικό τους περιεχόμενο, μέσα στην τάξη.Όταν ξαναβρούν τον τρόπο να παράγουν δικό τους έργο τότε να είστε βέβαιοι ότι η τάξη σας έχει βρει το ρυθμό της και την απόδοσή της, που ίσως να είναι πιο παραγωγική από πριν.
Παππά Άννα
δασκάλα – συγγραφέας
Περισσότερα χρήσιμα θέματα εδώ.