Όσο ο άνθρωπος μεγαλώνει, τόσο και ανακαλύπτει πως τελικά οι δάσκαλοι και καθηγητές του δεν είχαν πάντα δίκιο, αλλά και πως κάποιες θεωρίες που θεωρούσε δεδομένες, μόνο αληθείς δεν είναι. Κάποια πράγματα συμβαίνουν ή συνέβησαν για εντελώς διαφορετικούς λόγους.
Αυτοί είναι οι πέντε μεγαλύτεροι «μύθοι» που μας μαθαίνει το σχολείο.
1) Το Σινικό Τείχος είναι το μόνο ανθρώπινο δημιούργημα που φαίνεται από το διάστημα
«Το μόνο που είναι ορατό από το διάστημα είναι μια όμορφη σφαίρα, κυρίως λευκή, με λίγο μπλε και κίτρινο κατά τόπους, ενώ πού και πού βλέπεις και λίγο πράσινο (τη βλάστηση). Κανένα ανθρώπινο δημιούργημα δεν είναι ορατό» λέει ο αστροναύτης της NASA, Άλαν Μπιν. Φυσικά αυτό εξαρτάται από την απόσταση. Ας πούμε, υπό συγκεκριμένες συνθήκες, οι αστροναύτες στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό μπορούν να δουν μεγάλες πόλεις, όπως οι Πυραμίδες της Αιγύπτου και κάποιες πολύ μεγάλες γέφυρες.
2) Ο Άλμπερτ Αϊνστάιν δεν ήταν καλός στα μαθηματικά
Ο Αϊνστάιν ήταν εξαιρετικός μαθητής στα μαθηματικά, όπως και σε όλα τα άλλα μαθήματα. Ο μύθος αυτός πιθανότατα ξεκίνησε από το γεγονός ότι απέτυχε στις κατατακτήριες εξετάσεις για την Πολυτεχνική Σχολή της Ζυρίχης. Όμως το πρόβλημα ήταν πιθανότατα το γεγονός ότι δεν ήξερε καλά γαλλικά, αφού πέρασε το τεστ των μαθηματικών αλλά «κόπηκε» στη γλώσσα, τη βοτανολογία και τη ζωολογία.
3) Ο Νεύτωνας ανακάλυψε την βαρύτητα όταν του έπεσε ένα μήλο στο κεφάλι
Πρόκειται για έναν από τους μεγαλύτερους μύθους, καθώς η αλήθεια είναι λίγο διαφορετική. Ο Νεύτωνας άρχισε να σκέφτεται και να διαμορφώνει τη θεωρία του για τη βαρύτητα όταν είδε ένα μήλο να πέφτει από ένα δέντρο.
4) Οι γεύσεις βρίσκονται σε διαφορετικό σημείο της γλώσσας μας
Σύμφωνα με τον μύθο, διαφορετικά μέρη της γλώσσας μας είναι «υπεύθυνα» για διαφορετικές γεύσεις. Π.χ. το πίσω μέρος της γλώσσας μας αντιλαμβάνεται τις πικρές γεύσεις, το μπροστινό τις γλυκές κτλ. Αυτό είναι λάθος, αφού οι υποδοχείς γεύσεων βρίσκονται παντού στη γλώσσα και αντιλαμβάνονται όλες τις γεύσεις.
5) Οι χαμαιλέοντες αλλάζουν χρώμα για να καμπουφλαριστούν