Τα παιδιά με ΕΜΔ πολύ συχνά "μπερδεύονται" με το κρατούμενο!
Ο χειρισμός του αριθμού που χρησιμοποιείται ως "κρατούμενο" στην πρόσθεση είναι κάτι που δυσκολεύει και συγχύζει τα παιδιά με δυσλεξία ή δυσαριθμησία. Παρουσιάζονται λάθη όπως: να το ξεχνάνε, να το θυμούνται λάθος, να μην ξέρουν ποιον αριθμό να κρατήσουν ως κρατούμενο! Η ενεργοποίηση της μνήμης, ο χωρικός προσανατολισμός και οι νοερές πράξεις συμβαίνουν ταυτόχρονα και αυτό αποδεικνύεται αρκετά απαιτητικό για τα δυσλεξικά παιδιά.
Πρακτικές που εικονοποιούν τη διαδικασία βοηθούν σημαντικά στην αφομοίωση του "τελετουργικού" κομματιού που χρειάζεται να κάνουμε για να λύσουμε μια κάθετη πρόσθεση.
Υλικά: μικρά χαρτάκια
Αρχικά γράφουμε σε χαρτάκια όλους τους αριθμούς από το 0 έως το 9. Τα τοποθετούμε στη σειρά μπροστά στο παιδί.
Γράφουμε & βάζουμε σε σειρά τους αριθμούς από 0 έως 9! |
Φτιάχνουμε το αποτέλεσμα με τα χαρτάκια, τοποθετώντας τα στα σωστά σημεία! |
Συνεχίζουμε την πρόσθεση κανονικά με τις δεκάδες.
Προσθέτουμε στο τέλος το κρατούμενο με τις δεκάδες! |
Άσπα Μητρακάκη