Η μελέτη των παιδιών είναι μια σημαντική υποχρέωση που πρέπει να βγει εις πέρας. Πώς μπορούν τα παιδιά να οργανώσουν το χρόνο τους λειτουργικά, ώστε να μην προκαλείται άγχος και κούραση από το καθημερινό διάβασμα;
Κάποιες εύκολες συμβουλές μπορεί να βοηθήσουν έναν μαθητή να κατακτήσει τους στόχους του, μέσα από την οργάνωση της μελέτης.
1. Καταγραφή υποχρεώσεων.
Το γνωστό «πρόγραμμα» λειτουργεί πολύ καλά για την γνώση των υποχρεώσεων που έχει ένας έφηβος. «Τι μαθήματα έχω για διάβασμα;», «Τι δραστηριότητες έχω σήμερα;». Το πρόγραμμα πρέπει να είναι σε ορατό και μόνιμο σημείο στο χώρο μελετά ώστε να το βλέπει.
2. Διώχνω την αναβλητικότητα...
Το παιδί είναι σημαντικό να εκπαιδεύεται από νωρίς στην τήρηση του προγράμματος. Ήδη από την προσχολική ηλικία τα παιδιά πρέπει να έχουν κατακτήσει δεξιότητες όπως η αυτονομία και η υπευθυνότητα. Το «άστο για αργότερα» οδηγεί σε συσσώρευση των υποχρεώσεων τις οποίες όταν καλείται να αντιμετωπίσει το παιδί θα του φαίνονται «βουνό».
3. Ψυχολογική ενδυνάμωση.
Η ψυχολογία του παιδιού έχει πρωταρχικό ρόλο στην προσπάθειά του να οργανωθεί. Δεν είναι αυτονόητο για όλα τα παιδιά ότι θα διαβάζουν σωστά όλα τα μαθήματά τους. Ειδικά τα παιδιά που δυσκολεύονται στην διαχείριση του χρόνου τους έχουν περισσότερη ανάγκη από αποδοχή για ό,τι δύσκολο καταφέρνουν. Αξίζουν λοιπόν να ακούσουν ένα «μπράβο» στο τέλος της ημέρας, από τους γονείς. Αυτό βοηθάει στο να πιστεύουν τα παιδιά στον εαυτό τους και να συνεχίσουν να οργανώνουν τον χρόνο τους!
Οργάνωση λοιπόν για να είναι η καθημερινότητα πιο ευχάριστη και διαχειρίσιμη!
Βασιλική Τσούτσου
Ψυχολόγος, M.Sc. Παιδαγωγική Ψυχολογία
Ψυχολόγος, M.Sc. Παιδαγωγική Ψυχολογία
Περισσότερα θέματα για τις εξετάσεις εδώ.