Ενικός αριθμός | |||
---|---|---|---|
Ον. | ο ενδιαφέρων | η ενδιαφέρουσα | το ενδιαφέρον |
Γεν. | του ενδιαφέροντος | της ενδιαφέρουσας | του ενδιαφέροντος |
Αιτ. | τον ενδιαφέροντα | την ενδιαφέρουσα | το ενδιαφέρον |
Κλ. | - | – | – |
Πληθυντικός αριθμός | |||
Ον. | οι ενδιαφέροντες | οι ενδιαφέρουσες | τα ενδιαφέροντα |
Γεν. | των ενδιαφερόντων | των ενδιαφερουσών | των ενδιαφερόντων |
Αιτ. | τους ενδιαφέροντες | τις ενδιαφέρουσες | τα ενδιαφέροντα |
Κλ. | – | – | – |
Έτσι κλίνονται : πρωτεύων, δευτερεύων, μέλλων, εποπτεύων, υπάρχων, φλέγων, επείγων κ.ά.
Ενικός αριθμός | |||
---|---|---|---|
Ον. | ο ευγνώμων/-ονας | η ευγνώμων | το ευγνώμον |
Γεν. | του ευγνώμονος/-ονα | της ευγνώμονος | του ευγνώμονος |
Αιτ. | τον ευγνώμονα | την ευγνώμονα | το ευγνώμον |
Κλ. | - | – | – |
Πληθυντικός αριθμός | |||
Ον. | οι ευγνώμονες | οι ευγνώμονες | τα ευγνώμονα |
Γεν. | των ευγνωμόνων | των ευγνωμόνων | των ευγνωμόνων |
Αιτ. | τους ευγνώμονες | τις ευγνώμονες | τα ευγνώμονα |
Κλ. | – | – | – |
Έτσι κλίνονται : δεισιδαίμων, αγνώμων, αλλόφρων
1) Να συμπληρώσετε τα κενά των παρακάτω φράσεων με το σωστό τύπο των επιθέτων που βρίσκονται στις παρενθέσεις και στη συνέχεια να μεταφέρετε τις φράσεις στον άλλο αριθμό.
το............................................ περιστατικό (επείγων, -ούσα, -ον)
.................................................................................................................................
του............................................ ζητήματος (δευτερεύων, -ούσα, -ον)
..............................................................................................................................
την............................................. περίσταση (παρών, -ούσα, -όν)
...................................................................................................................
τους.......................................... μαθητές (απών, -ούσα, -όν
……………………………………………………………………………………………………………….
2)
Ä Συμπλήρωσε τα κενά των παρακάτω
προτάσεων, βάζοντας το κατάλληλο επίθετο από την παρένθεση:
ð Οι __________________ (παρών) συνθήκες δε βοηθούν
να βρεθεί λύση. Είμαστε όλοι __________________ (παρών) και προσπαθούμε, ακόμα και τα κόμματα είναι __________________ (παρών), αλλά η __________________ (παρών) κατάσταση είναι
δύσκολη.
ð Η Τόνια και ο Νίκος είναι _____________________ (πτυχιούχος) φοιτητές του
Πανεπιστημίου. Και τα δυο αδέρφια είναι ___________________ (ενεργός) μέλη της
φιλοζωικής εταιρείας και ______________________ (επιτυχών) στο διαγωνισμό σταυρόλεξου, που οργάνωσε με
μεγάλη επιτυχία ο Δήμος.
ð Το ____________________ (ενδιαφέρων) στοιχείο του
νόμου είναι ότι οι ____________________ (αριστούχος) μαθητές θα πάρουν υποτροφία.
ð Το προϊόν δίνεται σε _______________________ (συμφέρων) τιμή. Το __________________ (πρωτεύων) πράγμα όμως
πρέπει να είναι η ποιότητα, αλλά αυτή έρχεται σε ______________________ (δευτερεύων) θέση στο μυαλό
ενός καταναλωτή.