Γιατί είναι τόσο σημαντικό να ενισχύουμε την ικανότητα της Οπτικής διαφοροποίησης σε παιδιά με Δυσλεξία;
Το παιδί με δυσλεξία μπροστά στην απαίτηση για ανάγνωση πολλές φορές εκδηλώνει συμπεριφορά άρνησης. Η δυσκολία που βιώνει κατά την οπτική αποκωδικοποίηση αυτών που διαβάζει αλλά και η αποτυχημένη προσπάθεια για ομαλή ανάγνωση δημιουργεί κόπωση και συναισθήματα άγχους.
Μια από τις δεξιότητες που πρέπει να ενισχυθεί για να πετύχουμε μια ανάγνωση χωρίς δυσκολίες είναι η Οπτική διάκριση. Η άσκηση: "Το άλλο της μισό!" βοηθάει εξαιρετικά στην καλύτερη κατάκτηση της "εικόνας" των λέξεων μέσα από την Κιναίσθηση!
Υλικά: γλωσσοπίεστρα, μαρκαδόρος
Ξεκινάμε τοποθετώντας τα γλωσσοπίεστρα σε ζευγάρια.
Τοποθετούμε τα γλωσσοπίεστρα σε ζευγάρια! |
Σε κάθε ζευγάρι γράφουμε λέξεις από την κατηγορία λέξεων που έχουμε αποφασίσει ότι θέλουμε να ενισχύσουμε την ανάγνωση τους. Εδώ επιλέξαμε τρισύλλαβες λέξεις με διπλό συμφωνικό σύμπλεγμα πχ. κληρώνω. Γράφουμε τη λέξη έτσι ώστε να πιάσει το μέρος και των δυο γλωσσοπίεστρων, ώστε όταν αυτά ενώνονται να σχηματίζουν τη λέξη σαν παζλ!
Γράφουμε τις λέξεις και στα δυο κομμάτια του ζευγαριού! |
Στο παιδί δίνουμε τα ξυλάκια με τα κομμάτια των λέξεων μπερδεμένα. Ακούει τη λέξη και προσπαθεί να επιλέξει τα σωστά κομμάτια για να τη σχηματίσει.
Επιλέγει & σχηματίζει τη λέξη! |
Παράδειγμα εφαρμογής:
Περισσότερες δεξιότητες που ενισχύονται:
- Λεπτή κινητικότητα
- Συντονισμός χεριού - ματιού
- Συγκέντρωση
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος, http://dyslexiaathome.blogspot.gr
Περισσότερες συμβουλές εδώ.