Πιο ξεκάθαρος από κάθε άλλη φορά ήταν ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου σχετικά με το νέο σύστημα εισαγωγής για τα ΑΕΙ που θα εφαρμοστεί τον Ιούνιο του 2020.
Ειδικότερα ο υπουργός Παιδείας, μιλώντας στο Κρατικό Ραδιόφωνο “Πρώτο Πρόγραμμα”, στην εκπομπή «Ναι μεν, αλλά…» κατόπιν στοχευμένων ερωτήσεων της δημοσιογράφου Ευαγγελία Μπαλτατζή, ανακοίνωσε τα εξής:
Ο ΒΑΘΜΟΣ ΤΟΥ ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΟΥ: Ο τρόπος που θα παίρνει το απολυτήριο είναι με ένα σύνολο διεργασιών, όπως οι εργασίες τα ολιγόλεπτα τεστ, οι εξετάσεις των τετραμήνων και οι βαθμοί των Κεντρικών Εξετάσεων σε κάποια μαθήματα.
Ολα αυτά θα συνυπολογίζονται και θα διαμορφώνουν μια βαθμολογία. `
Ολα αυτά θα συνυπολογίζονται και θα διαμορφώνουν μια βαθμολογία. `
ΟΙ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ: Οι Πανελλήνιες Εξετάσεις θα είναι ενταγμένες μέσα στη διαδικασία απόκτησης του απολυτηρίου. Ολα αυτά θα έχουν ένα ποσοστό. Το σύνολο αυτών θα βγάζει τον τελικό βαθμό του απολυτηρίου Γ Λυκείου.
ΕΠΑΝΕΡΧΕΤΑΙ Η ΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΑΕΙ: Με το απολυτηρίου του Λυκείου που θα είναι πάνω από τη βάση οι κάτοχοι που θέλουν να σπουδάσουν σε μια σχολή, εμείς με μια μελέτη που κάνουμε τώρα θα το διασφαλίζουμε ότι θα μπορέσει να το σπουδάσει. Για παράδειγμα ένα κάπΟιος θέλει να σπουδάσει Ιστορία και έχει απολυτήριο τουλάχιστον 10 θα μπορέσει να σπουδάσει Ιστορία και να μη βρεθεί στην 38η επιλογή του που είναι χρηματοοικονομικά για παράδειγμα.
ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΙΑΤΡΙΚΕΣ ΚΑΙ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΕΣ: Τα παραπάνω θα ισχύουν για όλες τις σχολές εκτός από τις Ιατρικές και Πολυτεχνικές. Για τις σχολές αυτές θα υπάρχει κλειστός αριθμός εισακτέων.
Ο αριθμός των θέσεων γι αυτές τις σχολές θα ισχύσει ότι ισχύει και σήμερα.
Οι υποψήφιοι που θέλουν να εισαχθούν στις Ιατρικές και Πολυτεχνικές Σχολές θα πρέπει να είναι πολύ καλοί στα μαθήματα. Να έχουν υψηλό βαθμό απολυτηρίου και θα βρούμε και κάποιους πρόσθετους τρόπους που τους συζητάμε. Δεν είναι τόσο απλό.
ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΛΕΙΣΤΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΙΣΑΚΤΕΩΝ: Οταν λέμε δεν θα υπάρχει κλειστός αριθμός εισακτέων στις σχολές, αυτό σημαίνει και δημιουργία νέων τμημάτων για να υποδεχθούν αυτά τα παιδιά. Για παράδειγμα εάν σήμερα στην ιστορία έχουν 200 θέσεις και βάσει μελέτη που κάνουν δείξει ότι 300 ήθελαν να σπουδάσουν Ιστορία δεν θα “μπουκάρουμε” τα άλλα 100 παιδιά στα ήδη υπάρχοντα τμήματα, αλλά θα δημιουργήσουμε καινούργια τμήματα.
ΠΩΣ ΘΑ ΓΙΝΕΙ Ο ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΑΠΟ ΔΩ ΚΑΙ ΠΕΡΑ: Τώρα κάνουμε ,μια γύρα συζητήσεων. Τέλος του μήνα θα βάλουμεσε μια ηλεκτρονική πλατφόρμα το Σχέδιο όπως θα έχει διαμορφωθεί και θα καλέσουμε τον οποιονδήποτε να κάνει σχόλια, προτάσεις κλπ, έχοντας και μια ομάδα στο υπουργείο που θα απαντά σε πραγματικό χρόνο στους σχολιογράφους. Δηλαδή θα κάνει κάποιος ένα σχόλιο και θα λαμβάνει απάντηση όπως “ενδιαφέρουσα άποψη θα την ενσωματώσομε” ή “διαφωνούμε γι αυτούς τους λόγους”.
ΤΟΝ ΙΟΥΝΙΟ ΤΟΥ 2020 ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ: Οι αλλαγές στο σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ θα ισχύουν τον Ιούνιο του 2020
ΤΙ ΛΕΝΕ ΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΚΟΜΜΑΤΑ: Με ορισμένα κόμματα έχουμε άτυπες συζητήσεις πάρα πολύ θετικές και με ορισμένα κόμματα παρόλες τις προσπάθειες που κάναμε δεν υπάρχει καμία επαφή και κυρίως δεν υπάρχει καμία αντίδραση από τη δική τους πλευρά.
Η απάντηση του υπουργού στις Επιστημονικές Ενώσεις Φυσικών Επιστημών
Προτείνω για Φυσική, Βιολογία και Χημεία και όχι για Φυσικούς, Βιολόγους και Χημικούς. Είναι δυο διαφορετικά θέματα. Το εργασιακό είναι εξαιρετικά σημαντικό θέμα, αλλά όχι με άλλοθι το εργασιακό να συζητάμε θέματα περιεχομένου ή και αντιστρόφως.
Τα παραπάνω είπε ο υπουργός Παιδείας απαντώντας στις Επιστημονικές Ενώσεις Φυσικών Επιστημών, Χημικών Φυσικών και Βιολόγων, οι οποίες προχθές απέστειλαν επιστολή στον πρωθυπουργό, αντιδρώντας στο νέο σχέδιο για τις αλλαγές στο Λύκειο.
“Οτι κάνουμε, κάποιοι αντιδρούν, γιατί όχι εμείς και γιατί οι άλλοι”, τόνισε ο κ. Γαβρόγλου και σημείωσε τα εξής: “Εμείς αυτά που βάλαμε για τις φετινές εξετάσεις είναι το μάθημα που γίνεται υποχρεωτικά σε όλα τα παιδιά. Είναι τα μαθήματα γενικής παιδείας που λέμε. Φυσική και Μαθηματικά γίνονται και εξετάζοντα αλλά είναι τα μαθήματα κατεύθυνσης και το σημαντικότερο είναι δεν καταλαβαίνω γιατί αυτή η αντίδραση για ένα μάθημα, τη Βιολογία, που είναι τόσο συγκλονιστικά στις μέρες μας.
Θέλω να είμαστε όλοι ειλικρινής και κυρίως οι Επιστημονικοί φορείς, οι οποίοι ομολογώ δεν καταλαβαίνω γιατί το κάνουν αυτό, διότι το θέμα αυτό των γνωστικών μαθημάτων , που το ξέρω και πολύ καλά επιστημπνικά τους προτείνω για Φυσική, Βιολογία και Χημεία και όχι για Φυσικούς, Βιολόγους και Χημικούς. Είναι δυο διαφορετικά θέματα. Το εργασιακό είναι εξαιρετικά σημαντικό θέμα, αλλά όχι με άλλοθι το εργασιακό να συζητάμε θέματα περιεχομένου ή και αντιστρόφως.
Σχετικά με το ζήτημα των μονίμων διορισμών εκπαιδευτικών υπουργός Παιδείας,είπε τα εξής:
“Το τι θα γίνει με διορισμούς το έχουμε πει 50 φορές. Είναι ένα θέμα εξαιρετικά μπλεγμένο, λόγω των διαπραγματεύσεων που κάνουμε. Είναι μόνιμα στην ατζέντα πολύ ψηλά , στα θέματα που συζητάμε.Ελπίζω να έχουμε ένα διέξοδο. Δεν μπορώ να πω τίποτα όπως καταλαβαίνεται”
ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ