Η παραβίαση των ορίων των λέξεων είναι συχνό φαινόμενο στα γραπτά του δυσλεξικού παιδιού!
Η ακουστική διάκριση των λέξεων στις προτάσεις πολλές φορές εμφανίζει ελλείμματα στα παιδιά με δυσλεξία. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να μην έχει κατακτηθεί πλήρως και επιτυχημένα η αυτονομία των λέξεων και να παρουσιάζονται κολλημένες λέξεις στα γραπτά τους πχ. δικοσμου. Για να αντιμετωπίσουμε αυτά τα φωνολογικά ατυχήματα ενισχύουμε την φωνολογική ενημερότητα σε επίπεδο λέξεων και έτσι "ξεχωρίζουμε" τις λέξεις μεταξύ τους.
Από την πληθώρα των ασκήσεων που μπορούν να γίνουν μία είναι και η: "Βάλε τη σφραγίδα"! Το παιδί καλείται να αναλύσει προτάσεις σε λέξεις.
Η εκτέλεση της άσκησης είναι πολύ απλή. Λέμε στο παιδί φράσεις και προτάσεις. Επιλέγουμε να έχουν μέσα τις λέξεις που συνήθως "κολλάει" πχ. μου, σου, του, της κτλ. Δίνουμε στο παιδί το φύλλο βελτίωσης γραφής και τις σφραγίδες. Κάθε φορά που ακούει τις προτάσεις βάζει από μια σφραγίδα σε κάθε κουτάκι όσες είναι οι λέξεις που ακούει.
Παράδειγμα εφαρμογής:
❝Μπορείτε να ξεκινήσετε με απλές φράσεις στην αρχή και να προχωρήσετε σε προτάσεις!❞