Τι κάνω; Τι είμαι; Πώς είμαι; Έτσι θα διδάξουμε Γραμματική στα παιδιά με δυσλεξία!

Αποστόλης Ζυμβραγάκης
0



Η διδασκαλία της Γραμματικής με τους κανόνες της, απαιτεί ιδιαίτερη προσέγγιση στα παιδιά με δυσλεξία!

Το υλικό σε ένα πρόγραμμα παρέμβασης, που σχεδιάζεται για παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, πρέπει να τροφοδοτείται συνεχώς με νέο υλικό και καινούργιες ασκήσεις. Με αυτό τον τρόπο δίνουμε την ευκαιρία στο δυσλεξικό παιδί να έρθει σε επαφή με την γνώση μέσα από διαφορετικές οδούς και να δεχτεί ποικίλα μαθησιακά ερεθίσματα.

Έτσι λοιπόν τους όρους της Γραμματικής μπορεί να τους μάθει μέσα από ένα σχήμα ή να εφαρμόσετε τη σημερινή κιναισθητική άσκηση που μαθαίνει στο παιδί με δυσλεξία να ξεχωρίζει το Ρήμα, Ουσιαστικό και Επίθετο!

Υλικά: ποτήρια μιας χρήσης, χαρτί, γλωσσοπίεστρα, μαρκαδόρος, 


ποτήρια, ξυλάκια, γραμματική, δυσλεξία
Υλικά!

Αρχικά τοποθετούμε στη σειρά τα ποτήρια. Βάζουμε μπροστά τους από ένα χαρτάκι με τις ερωτήσεις: Τι κάνω; Τι είμαι; Πώς είμαι; Στα γλωσσοπίεστρα γράφουμε ρήματα, ουσιαστικά, επίθετα.


ποτήρια, ξυλάκια, γραμματική, δυσλεξία
Ερωτήσεις & λέξεις!

Αραδιάζουμε μπροστά στο παιδί τα ξυλάκια με τις λέξεις ανακατεμένα. Ο μαθητής ανάλογα με τις ερωτήσεις διαλέγει τη λέξη και γεμίζει τα ποτηράκια.

ποτήρια, ξυλάκια, γραμματική, δυσλεξία
Γεμίζει ποτηράκια!

Μπορούμε να προσθέσουμε και άλλους όρους γλώσσας πχ. Επιρρήματα. Επίσης η άσκηση προσφέρεται για μια δημιουργική άσκηση παραγωγής λόγου χρησιμοποιώντας λέξεις από τα ξυλάκια ώστε να γράψει:

  •  προτάσεις 
  •  παραγράφους


Πρόσθετα οφέλη:

  • Οπτική διάκριση
  • Συγκέντρωση


Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος, http://dyslexiaathome.blogspot.gr

Δημοσίευση σχολίου

0Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου (0)