Η απομνημόνευση είναι μια δύσκολη υπόθεση για τα παιδιά με Δυσλεξία. Ο μηχανισμός της μνήμης τους εμφανίζεται αδύναμος, ιδιαίτερα όταν έχουμε να κάνουμε με γλωσσικές πληροφορίες. Τα ονόματα και οι ημερομηνίες είναι δύσκολο να αποθηκευτούν και να ανακληθούν από τη μνήμη εργασίας.
Στα μαθήματα που κάνουμε οι ειδικοί θεραπευτές για να εξελίξουμε το λειτουργικό ρόλο της μνήμης ασχολούμαστε με τις στρατηγικές που πρέπει να ακολουθούν, ώστε η απομνημόνευση να είναι επιτυχής. Εδώ παρουσιάζεται ένα σχεδιάγραμμα Αποσύνθεσης & Σύνθεσης των βασικών στοιχείων μιας ιστορίας. Η κατασκευή του βασίζεται στη συμμετοχή του δυσλεξικού παιδιού!
Υλικά: post it χαρτάκια, Α4, μαύρος μαρκαδόρος
Το σχεδιάγραμμα θα συμπεριλάβει τα εξής 5 στοιχεία:
1ο βήμα: Αφού το παιδί έχει διαβάσει κάποιες φορές την ιστορία ξεκινάμε. Στην αριστερή μεριά της σελίδας κολλάμε χαρτάκια με τα παραπάνω στοιχεία.
Ξεκινάμε το σχεδιάγραμμα! |
Το παιδί επιλέγει και κολλάει! |
Τελικό αποτέλεσμα! |
Το σχεδιάγραμμα μπορεί να συμπεριλάβει και το Χρόνο (ημερομηνίες) ανάλογα με την τάξη, την ηλικία και τις δυσκολίες του παιδιού με δυσλεξία.
Tip:
Μη βάλετε πολλές πληροφορίες. Όλα είναι θέμα εξάσκησης και η μνήμη μπορεί να εξασκηθεί αλλά χρειάζεται τρόπο και χρόνο!
Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος, http://dyslexiaathome.blogspot.gr