Τους κεντρικούς άξονες της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης της κυβέρνησης, σε όλες τις βαθμίδες, ανέπτυξε ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστας Γαβρόγλου, από το βήμα του Αναπτυξιακού Συνεδρίου για την Ανασυγκρότηση της Δυτικής Ελλάδας που πραγματοποιείται στην Πάτρα.
Αναφερόμενος στην Αναμόρφωση του Λυκείου και στην Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ο κ. Γαβρόγλου ανέφερε:
«Έχουμε συναινέσει ως κοινωνία σε μια παθογένεια. Κάθε φουρνιά όσων δίνουν εξετάσεις κοστίζει στην ελληνική οικογένεια 2 δισ ευρώ και μόνο το 30%, δηλαδή 1 στους 3, σπουδάζει αυτό που έχει βάλει στις 10 πρώτες επιλογές του. Καταφέραμε ως κοινωνία να κάνουμε έναν κερδοσκοπικό οργανισμό – που είναι τα φροντιστήρια και η παραπαιδεία- μέρος της δημόσιας παιδείας. Και αυτά είναι προβλήματα που θα πρέπει να αντιμετωπιστούν ως σύνολο. Ή θα αποκτήσουμε εμπιστοσύνη στη δημόσια εκπαίδευση -με τα πολλά καλά και τα αρνητικά- ή θα πούμε ότι άλλοι θεσμοί σιωπηλά θα αντικαταστήσουν τη δημόσια εκπαίδευση. Σίγουρα, χρειάζεται κυρίως μια αλλαγή νοοτροπιών στην κοινωνία και αυτό είναι το πιο δύσκολο. Η κοινωνία έχει μετατρέψει τις όντως αδιάβλητες πανελλαδικές εξετάσεις σε παιδαγωγικά αξιόπιστες. Κι όμως, έχει χαθεί πλήρως η αξιοπιστία, όταν είναι υπαρκτό το φαινόμενο των αιώνιων φοιτητών και όταν υπάρχει σημαντικός αριθμός φοιτητών που κόβονται στο 1ο εξάμηνο. Τι προτείνουμε, λοιπόν, για το Λύκειο: Στην Γ’ Λυκείου βάζουμε λιγότερα μαθήματα και περισσότερες ώρες για να εμβαθύνουν οι μαθητές και για να μπορούν και οι εκπαιδευτικοί να ανοίγουν «παρενθέσεις» γνώσης και επικοινωνίας με τους μαθητές. Αυτό, μαζί με τις 2ετείς δομές μέσα στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ -στις οποίες θα φοιτούν κατά προτεραιότητα οι μαθητές των ΕΠΑΛ- θα αποτελέσει ένα σύστημα που θα αποδραματοποιήσει τις εξετάσεις.»
Περισσότερα εκπαιδευτικά νέα εδώ.