Ποιος είναι ο μαθησιακός τύπος του παιδιού σας; Συμβουλές για κάθε μαθησιακό στιλ

Αποστόλης Ζυμβραγάκης
0



"Αν δεν μαθαίνουν με τον τρόπο που τους διδάσκουμε, πρέπει να τους διδάσκουμε με τον τρόπο που μαθαίνουν"...


Όλοι οι άνθρωποι μπορούμε να μάθουμε, παρατηρώντας, ακούγοντας, αγγίζοντας, μυρίζοντας, κάνοντας κάτι ή χρησιμοποιώντας τη γεύση.
Υπάρχουν τρία διαφορετικά στιλ μάθησης: το οπτικό , το ακουστικό και το κιναισθητικό. Ο κάθε μαθητής προτιμά ένα διαφορετικό τρόπο μάθησης. Κάποια άτομα έχουν ένα κυρίαρχο στιλ ενώ κάποια άλλα μπορεί να έχουν διαφορετικό στιλ, σε διαφορετικές περιστάσεις.

Τρεις βασικές μορφές μάθησης:


οπτική: οι μαθητές επεξεργάζονται νέες 

πληροφορίες βλέποντας μία λέξη ή μια 
γραφική παράσταση. Προτιμούν να 
γράφουν ή να ζωγραφίζουν, όμως 
συχνά αφαιρούνται.

ακουστική: Οι μαθητές απολαμβάνουν 
να μιλάνε και συχνά αποσπάται η 
προσοχή τους από ενοχλητικούς 
θορύβους. Τους αρέσει να 
παρακολουθούν παρουσιάσεις, 
να συζητούν κοιτώντας στα μάτια 
τον συνομιλητή τους και έχουν την
 ανάγκη να αναλύουν τα πάντα. 
Κάποιοι μαθητές θέλουν να μελετούν με μουσική υπόκρουση.

κιναισθητική: Οι μαθητές εκνευρίζονται συχνά και χρειάζονται διαλείμματα.Τους αρέσει να φτιάχνουν πράγματα, μιλάνε αργά με έντονες παύσεις και συνηθίζουν να κοιτάζουν χαμηλά.


Συμβουλές για κάθε μαθησιακό στιλ

οπτικό:

  • χρησιμοποιούν οπτικά υλικά όπως εικόνες, διαγράμματα ή χάρτες
  • χρησιμοποιούν χρώματα για να υπογραμμίσουν βασικές έννοιες
  • δίνουν έμφαση στην επικεφαλίδα/ κρατάνε σημειώσεις
  • οπτικοποιούν τις πληροφορίες σε εικόνες

ακουστικό:
  • συμμετέχουν συχνά σε συζητήσεις 
  •  κάνουν παρουσιάσεις ή πραγματοποιούν ομιλίες 
  • χρησιμοποιούν μαγνητόφωνο για να κρατήσουν σημειώσεις 
  • διαβάζουν το κείμενο δυνατά
  • φτιάχνουν στιχάκια με ομοιοκαταληξία για να ενισχύσουν τη μνήμη τους
  • Απαγγέλλουν σημαντικές πληροφορίες δυνατά ή τις ηχογραφούν

κιναισθητικό:
  • κάνουν συχνά διαλείμματα
  • μετακινούνται για να μάθουν νέα πράγματα
  • χρησιμοποιούν χρώματα για να υπογραμμίσουν τις λέξεις
  • παίζουν με μία μπάλα για να αντιμετωπίσουν το άγχος
  • γράφουν πολλές φορές αυτό που θέλουν να μάθουν για να ενισχύσουν τη μνήμη τους 
  • διαβάζουν δείχνοντας την κάθε λέξη με το δάκτυλο τους


Δημοσίευση σχολίου

0Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου (0)