Τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες εκτός από τις δυσκολίες και τα ελλείμματα που μπορεί να παρουσιάζουν σ’ έναν ή περισσότερους τομείς, από αυτούς που έχουν προηγηθεί συχνά εμφανίζουν αρκετές δυνατότητες και αυξημένες δεξιότητες. Μπορούμε να συναντήσουμε παιδιά τα οποία, ενώ αντιμετωπίζουν δυσκολίες σε βασικές δεξιότητες όπως η ανάγνωση και η γραφή, ανταποκρίνονται με επάρκεια σε άλλες περιοχές (π.χ. οπτικές ή αντιληπτικές δεξιότητες). Επίσης τα παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες ενδέχεται να χρησιμοποιούν εναλλακτικούς τρόπους μάθησης και να διακρίνονται για την αναλυτική ή τη δημιουργική τους σκέψη, τη δημιουργική γραφή, τη φαντασία τους. Τα παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες ενδέχεται ακόμη να είναι ιδιαίτερα ικανά σε αθλήματα, στη χειροτεχνία, στο σχέδιο, σε τρισδιάστατες κατασκευές και στη χρήση της τεχνολογίας και των πολυμέσων. Μερικές φορές εμφανίζουν και άλλα χαρακτηριστικά που θεωρούνται τυπικά των χαρισματικών παιδιών, όπως υψηλές γλωσσικές ικανότητες, υψηλή αντιληπτική ικανότητα, αυτονομία και αποτελεσματική μη λεκτική επικοινωνία. Ανάμεσα στα χαρακτηριστικά που τους αποδίδονται, είναι το ότι «μαθαίνουν με παράδοξο τρόπο» (paradoxical learners), καθώς και το ότι «όσο πιο εύκολο είναι το έργο που απαιτείται από αυτούς, τόσο λιγότερο αποτελεσματικοί είναι» και, αντίστροφα, «όσο πιο δύσκολο είναι το έργο που απαιτείται από αυτούς, τόσο καλύτερα τα καταφέρνουν». Πολύ συχνά χαρακτηρίζονται από εξαιρετικές νοητικές ικανότητες και υψηλότατες επιδόσεις σε κάποιους τομείς και προσπαθούν να αποκαταστήσουν τις δυσκολίες μάθησης με τη βοήθεια των εξαιρετικών ικανοτήτων τους. (Πολυχρόνη, Χατζηχρήστου, Μπίμπου, 2010)
Από την Πτυχιακή Εργασία της Παρασκευής Τάσση.
Περισσότερα θέματα για τις μαθησιακές δυσκολίες εδώ.