Έχει μεταφραστεί σε δεκάδες γλώσσες. Έχει φανατικούς παίκτες σε 121 χώρες οι οποίοι διοργανώνουν και πρωταθλήματα. Το Scrabble είναι ένα από τα πιο δημοφιλή επιτραπέζια παιχνίδια αλλά όταν δημιουργήθηκε το απέρριψαν όλες οι εταιρείες.
Tο παιχνίδι λέξεων που μοιάζει με σταυρόλεξο επινοήθηκε το 1931 από τον αμερικανό αρχιτέκτονα Άλφρεντ Μόσερ Μπατς. Έμεινε άνεργος και αποφάσισε να ασχοληθεί με το αγαπημένο του χόμπι, τα επιτραπέζια παιχνίδια. Αποφάσισε να δημιουργήσει ένα παιχνίδι που να μην είναι ιδιαίτερα δύσκολο και να μην έχει πολλές απαιτήσεις, όπως το σκάκι.Μέχρι το τέλος της ίδιας χρονιάς δημιούργησε ένα παιχνίδι και το ονόμασε «Λέξικο». Οι παίκτες έχοντας μπροστά τους μια συλλογή γραμμάτων έπρεπε να σχηματίζουν λέξεις.
Ο νικητής προέκυπτε από τη βαθμολογία που είχε συγκεντρώσει και η οποία βασιζόταν στη συχνότητα εμφάνισης των λέξεων που είχε σχηματίσει στο πρωτοσέλιδο της εφημερίδας New York Times.
O Μπατς έκανε αίτηση για κατοχύρωση της εφεύρεσης, αλλά απορρίφθηκε. Απευθύνθηκε στις μεγαλύτερες εταιρίες κατασκευής παιχνιδιών, αλλά πήρε την ίδια απάντηση. Κανείς δεν πίστευε στο παιχνίδι, ώστε να αναλάβει την υλοποίηση και προώθησή του.
Όμως, ο Μπατς αγαπούσε πολύ την εφεύρεσή του και δεν το έβαλε κάτω. Άρχισε να φτιάχνει μόνος του αντίγραφα του παιχνιδιού και να τα πουλά σε φίλους του.
Μέσα σε πέντε χρόνια έφτιαξε περισσότερα από 200 αντίγραφα. Το 1938 πρόσθεσε έναν πίνακα πάνω στον οποίο οι παίκτες τοποθετούσαν τα γράμματα.
Άλλαξε και το όνομα σε «Criss-Crosswords». Ακολούθησε την ίδια διαδικασία με τις εταιρίες όμως οι πόρτες ήταν και πάλι κλειστές.
Τότε, αποφάσισε να επανέλθει στην αρχιτεκτονική κρατώντας το παιχνίδι στο συρτάρι του.
Η τύχη χαμογελά στον δημιουργό του παιχνιδιού
Έως το 1948, οπότε τον πλησίασε ένας από τους πρώτους παίκτες του «Criss-Crosswords», ο επιχειρηματίας Τζέιμς Μπρούνοτ. Ο Μπρούνοτ ανέλαβε τη μαζική παραγωγή του παιχνιδιού, καθώς πίστευε οτι θα έβρισκε ανταπόκριση απο το κοινό, με τη συμφωνία να δίνει ένα ποσό στον Μπατς από την πώληση κάθε τεμαχίου.
Ο Μπρούνοτ ξανασχεδίασε το παιχνίδι. Έφταξε νέο πίνακα με τετράγωνα, έκανε πιο απλούς τους κανόνες, άλλαξε την ονομασία σε «Scrabble» και τον Δεκέμβριο του 1948 πήρε το πολυπόθητο δίπλωμα ευρεσιτεχνίας, κατοχυρώνοντας παράλληλα το εμπορικό σήμα.
Την παραγωγή ανέλαβε ο ίδιος μετατρέποντας το σπίτι του σε εργαστήριο, τυπώνοντας ένα ενα τα γράμματα στα ξύλινα τετράγωνα. Η διαδικασία που κράτησε αρκετά χρόνια, ήταν πολύ χρονοβόρα και δαπανηρή.
Έχοντας απογοητευθεί και κουραστεί, ο Μπρούνοτ αποφάσισε το 1952 να εγκαταλείψει την ιδέα και την προσπάθεια να κατασκευάζει και να πουλά τα παιχνίδια, ουσιαστικά χωρίς κέρδος.
Εκείνο το καλοκαίρι όμως ο Τζακ Στράους, πρόεδρος ενός από τα μεγαλύτερα πολυκαταστήματα στον κόσμο, το «Macy», έπαιξε το παιχνίδι στις διακοπές του και ενθουσιάστηκε. Το προώθησε στα καταστήματά του και μέσα σε ένα χρόνο το Scrabble πούλησε περισσότερα από 6.000 κομμάτια.
Λίγο αργότερα ο Μπρούνοτ πούλησε τα δικαιώματα σε μια από τις κατασκευάστριες εταιρίες που αρχικά το είχαν απορρίψει. Έτσι άρχισε η μαζική παραγωγή.
Δεν πέρασε ούτε ένας χρόνος και το Scrabble έγινε το αγαπημένο παιχνίδι των Αυστραλών. Στη χώρα το είχε προωθήσει η εταιρία J.W. Spear & Sons, η οποία το 1968 αγόρασε τα δικαιώματα για όλο τον κόσμο και τα διατήρησε έως το 1994, όταν τα απέκτησε η εταιρεία Hasbro για τις Ηνωμένες Πολιτείες και τον Καναδά και η Mattel για τις υπόλοιπες χώρες.
To Scrabble πολύ σύντομα μπήκε στα σπίτια, όχι μόνο της Αυστραλίας, αλλά ολόκληρου του κόσμου. Μέχρι καθημερινό τηλεπαιχνίδι έγινε στο NBC, ενώ άρχισαν να δημιουργούνται λέσχες και να οργανώνονται πρωταθλήματα. Ο Τζέιμς Μπρουνότ ποτέ δεν είδε την τεράστια επιτυχία του παιχνιδιού αφού πέθανε το 1984. Πιο τυχερός στάθηκε ο εμπνευστής του, Άλφρεντ Μπατς, ο οποίος πέθανε το 1993 και είδε ακόμα και το πρώτο πρωτάθλημα Scrabble που διοργανώθηκε στο Λονδίνο το 1991.