Προβλήματα των μαθητών με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες στα Μαθηματικά

Αποστόλης Ζυμβραγάκης
0



Έννοια του αριθμού

Το παιδί δυσκολεύεται να: 
  • Εκτιμήσει το μέγεθος ενός αριθμού
  • Συγκρίνει αριθμούς και ποσότητες
  • Διατάξει αριθμούς από το μικρότερο στο μεγαλύτερο και αντίστροφα
  • Αναπαραστήσει τον ίδιο αριθμό με πολλαπλούς τρόπους (αραβικό σύμβολο, ποσότητα και λέξη αριθμού)
  • Χρησιμοποιήσει ευέλικτα τους αριθμούς στους νοερούς υπολογισμούς


Απαρίθμηση

Το παιδί δυσκολεύεται να κατανοήσει ότι
  • Η σειρά με την οποία μετράει τα στοιχεία ενός συνόλου δεν έχει σημασία
  • Η κατεύθυνση με την οποία μετράει τα στοιχεία ενός συνόλου δεν έχει σημασία
Το παιδί προτιμά να:
  • Χρησιμοποιεί περισσότερο ανώριμες στρατηγικές απαρίθμησης (π.χ. δάχτυλα)
  • Χρησιμοποιεί τη μέθοδο «απαρίθμηση όλων» μετρώντας από την αρχή και τα δύο σύνολα όταν καλείται να τα προσθέσει (π.χ. 5 + 3:“1,2,3,4,5...6,7,8”)


Αριθμητικά δεδομένα

Το παιδί
  • Δυσκολεύεται να κάνει αυτόματη ανάκληση των  βασικών αριθμητικών δεδομένων (7 + 2, 4 x 5, κ.λπ.)
  • Χρειάζεται πολύ χρόνο για την ανάκληση των αριθμητικών δεδομένων
  • Κάνει λάθη κατά την ανάκληση των αριθμητικών δεδομένων


Αλγόριθμοι

Το παιδί:
  • Δυσκολεύεται να θυμηθεί την ακολουθία των βημάτων για την εκτέλεση ενός αλγόριθμου
  • Εκτελεί διαφορετική πράξη από αυτή που του ζητείται
  • Διατάσσει με λάθος τρόπο τους αριθμούς στις κάθετες πράξεις
  • Τοποθετεί τους αριθμούς του αποτελέσματος σε λάθος στήλη
  • Παραλείπει τα κρατούμενα ή τα μεταφέρει σε λάθος στήλες


Προβλήματα

Το παιδί δυσκολεύεται να:
  • Μετατρέψει τις λεκτικές και αριθμητικές πληροφορίες σε οπτικές αναπαραστάσεις
  • Αποκωδικοποιήσει τις λεκτικές πληροφορίες του προβλήματος (όταν συνυπάρχουν αναγνωστικές δυσκολίες) 
  • Παραφράσει το πρόβλημα
  • Αναπτύξει ένα σχέδιο επίλυσης του προβλήματος (να επιλέξει τις πράξεις και τη σειρά με την οποία θα τις εκτελέσει)
  • Παρακολουθήσει την πρόοδο επίλυσης του προβλήματος





Δημοσίευση σχολίου

0Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου (0)