Έννοια του αριθμού
Το παιδί δυσκολεύεται να:
- Εκτιμήσει το μέγεθος ενός αριθμού
- Συγκρίνει αριθμούς και ποσότητες
- Διατάξει αριθμούς από το μικρότερο στο μεγαλύτερο και αντίστροφα
- Αναπαραστήσει τον ίδιο αριθμό με πολλαπλούς τρόπους (αραβικό σύμβολο, ποσότητα και λέξη αριθμού)
- Χρησιμοποιήσει ευέλικτα τους αριθμούς στους νοερούς υπολογισμούς
Απαρίθμηση
Το παιδί δυσκολεύεται να κατανοήσει ότι
- Η σειρά με την οποία μετράει τα στοιχεία ενός συνόλου δεν έχει σημασία
- Η κατεύθυνση με την οποία μετράει τα στοιχεία ενός συνόλου δεν έχει σημασία
Το παιδί προτιμά να:
- Χρησιμοποιεί περισσότερο ανώριμες στρατηγικές απαρίθμησης (π.χ. δάχτυλα)
- Χρησιμοποιεί τη μέθοδο «απαρίθμηση όλων» μετρώντας από την αρχή και τα δύο σύνολα όταν καλείται να τα προσθέσει (π.χ. 5 + 3:“1,2,3,4,5...6,7,8”)
Αριθμητικά δεδομένα
Το παιδί
- Δυσκολεύεται να κάνει αυτόματη ανάκληση των βασικών αριθμητικών δεδομένων (7 + 2, 4 x 5, κ.λπ.)
- Χρειάζεται πολύ χρόνο για την ανάκληση των αριθμητικών δεδομένων
- Κάνει λάθη κατά την ανάκληση των αριθμητικών δεδομένων
Αλγόριθμοι
Το παιδί:
- Δυσκολεύεται να θυμηθεί την ακολουθία των βημάτων για την εκτέλεση ενός αλγόριθμου
- Εκτελεί διαφορετική πράξη από αυτή που του ζητείται
- Διατάσσει με λάθος τρόπο τους αριθμούς στις κάθετες πράξεις
- Τοποθετεί τους αριθμούς του αποτελέσματος σε λάθος στήλη
- Παραλείπει τα κρατούμενα ή τα μεταφέρει σε λάθος στήλες
Προβλήματα
Το παιδί δυσκολεύεται να:
- Μετατρέψει τις λεκτικές και αριθμητικές πληροφορίες σε οπτικές αναπαραστάσεις
- Αποκωδικοποιήσει τις λεκτικές πληροφορίες του προβλήματος (όταν συνυπάρχουν αναγνωστικές δυσκολίες)
- Παραφράσει το πρόβλημα
- Αναπτύξει ένα σχέδιο επίλυσης του προβλήματος (να επιλέξει τις πράξεις και τη σειρά με την οποία θα τις εκτελέσει)
- Παρακολουθήσει την πρόοδο επίλυσης του προβλήματος