Οι αναγνωστικές δυσκολίες σε παιδιά με Δυσλεξία είναι από τα πιο επίμονα συμπτώματα!
Είναι αλήθεια ότι η ανάγνωση σε ένα δυσλεκτικό παιδί ακούγεται ανώριμη και αδικαιολόγητα αργή ή διστακτική. Εμφανίζονται συλλαβισμοί, κόμπιασμα, παραλείψεις ή αντικαταστάσεις γραμμάτων κατά τη διάρκεια της αναγνωστικής διαδικασίας. Αυτό οδηγεί το παιδί με δυσλεξία σε παραίτηση, καθώς ακυρώνεται η προσπάθεια του, όσο επίμονη και αν είναι.
Το πρόγραμμα παρέμβασης από τον ειδικό παιδαγωγό δίνει μια διαφορετική προσέγγιση στην εκμάθηση της αποκωδικοποίησης. Μια άσκηση, που με το στοιχείο της κιναίσθησης, μπορεί να βοηθήσει στην καλύτερη ανάγνωση είναι: "Η σπείρα των λέξεων!"
Σε ένα φύλλο χαρτί Α4 ή ακόμα και σε χαρτόνι, φτιάχνουμε πολλές χρωματιστές σπείρες. Μέσα σε αυτές γράφουμε λέξεις με τη διάταξη των γραμμάτων να ξεκινούν από έξω προς το κέντρο.
Σπείρες με λέξεις! |
Στη συνέχεια το παιδί διαβάζει τις λέξεις μέσα σε κάθε σπείρα. Όσο διαβάζει ενώνει με το μολύβι τα γράμματα βελτιώνοντας έτσι και τη ροή της ανάγνωσης.
Το παιδί ενώνει τα γράμματα όσο διαβάζει τη λέξη! |
Η εφαρμογή της άσκησης μπορεί να γίνει και σε επίπεδο πρότασης, για τη διευκόλυνση της ροής της ανάγνωσης σε προτάσεις.
Η σπείρα σε επίπεδο πρότασης! |
❝Αν το παιδί δε μαθαίνει, τότε αλλάζουμε τον τρόπο που διδάσκουμε!❞