Απλές και ωραίες ασκήσεις για βελτίωση στην προφορική και γραπτή έκφραση και εμπλουτισμό λεξιλογίου, κατάλληλες και για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες. Μπορούν να γίνουν σε παιδιά από Β’ Δημοτικού και πάνω, μέσα στη σχολική τάξη ή στο σπίτι.
– Δίνετε στο παιδί ένα χαρτί με εικόνες αντικειμένων (ψάχνοντας θα βρείτε πλούσιο υλικό για να τυπώσετε αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και αυτοκόλλητα!)
Έπειτα η άσκηση μπορεί να γίνει με 4 τρόπους:
1) Γράφετε λίστες επιθέτων και ζητάτε από το παιδί να βρει σε ποιο αντικείμενο ταιριάζουν
π.χ. άνετα, αθλητικά, άσπρα, δερμάτινα (παπούτσια)
ψηλό, πράσινο, ανθισμένο, ξερό (δέντρο)
γρήγορο, παλιό, καινούριο, χαλασμένο (αυτοκίνητο)
ανοιχτή, κλειστή, υφασμάτινη, αδιάβροχη (ομπρέλα)
2) Γράφετε ανακατεμένα επίθετα και ζητάτε από το παιδί να αντιστοιχίσει όσα ταιριάζουν σε κάθε εικόνα.
3) Ζητάτε από το παιδί να βρει δικά του επίθετα ή περισσότερα επίθετα ή φράσεις, που ταιριάζουν σε κάθε εικόνα.
4) Δίνουμε φράσεις περιγραφής και ζητάμε αντιστοίχιση
π.χ. Είναι μεταλλικό, το χρησιμοποιούμε για να φάμε (πιρούνι)
Είναι μεγάλο, δυνατό και άγριο ζώο με μεγάλη χαίτη (λιοντάρι)
Μπορεί να είναι ξύλινη, σιδερένια ή τσιμεντένια. Έχει σκαλιά που μας οδηγούν σε άλλο όροφο (σκάλα)
Είναι γυάλινο ή πλαστικό και με αυτό πίνω νερό, χυμό, ποτό (ποτήρι)
Είναι μεγάλο, δυνατό και άγριο ζώο με μεγάλη χαίτη (λιοντάρι)
Μπορεί να είναι ξύλινη, σιδερένια ή τσιμεντένια. Έχει σκαλιά που μας οδηγούν σε άλλο όροφο (σκάλα)
Είναι γυάλινο ή πλαστικό και με αυτό πίνω νερό, χυμό, ποτό (ποτήρι)
Επιπλέον, μπορείτε να ζητήσετε από το παιδί να γράψει μερικές προτάσεις με το αντικείμενο της εικόνας ή συνδυαστικά με περισσότερες εικόνες.
Η θεματολογία και ο βαθμός δυσκολίας, αλλάζουν ανάλογα με την ηλικία αλλά και τις γνώσεις του παιδιού.