THE AMERICANS
Το φινάλε του ‘Americans’ ήταν το grand slam που σήμανε τη λήξη της καλύτερης αμερικανικής σειράς της τελευταίας πενταετίας, μετά από εννιά φανταστικά, υψηλής ταχύτητας επεισόδια. Μας έκανε να πιστέψουμε ξανά στο ‘With or Without You’ και επέστρεψε στον πραγματικό πυρήνα της σειράς. Το οικογενειακό δράμα πίσω από τη δράση της κατασκοπείας, ερμηνευμένο εσωτερικά και τεταμένα από τους δύο βασικούς πυλώνες του. Έχω κουραστεί να γκρινιάζω για την Keri Russell και τον Matthew Rhys, αλλά δεν άξιζαν ποτέ την επιβράβευση περισσότερο από φέτος. - Ιωσηφίνα Γριβέα
* To 'The Americans' προβάλλεται αποκλειστικά στο FOX.
ONE DAY AT A TIME
Το παραδοσιακό σίτκομ ζει, περιέργως- στο Netflix. Σε αυτή τη μοντέρνα αναβίωση του ομώνυμου θρυλικού show, για μια μητέρα που μετά το χωρισμό, μεγαλώνει τα παιδιά της στο μικρό της διαμέρισμα όπου ζει μαζί με τη μητέρα της. Αληθινά συγκινητικό, συναισθηματικό και αστείο, άφοβα πολιτικό, μια για αποδοχή, πρόοδο και παράδοση μέσα από μια τηλεοπτική δομή που έμοιαζε προ πολλού να έχει πεθάνει. Η Rita Moreno στο ρόλο της γιαγιάς δίνει την πιο παθιασμένη και απαραίτητη ερμηνεία στην τηλεόραση, το δε φινάλε της 2ης σεζόν είναι μάλλον το καλύτερο επεισόδιο σίτκομ που έχουμε δει εδώ και χρόνια.- Θοδωρής Δημητρόπουλος.
SILICON VALLEY
Υπήρχαν πολλοί που αναρωτιούνταν αν μπορεί να επιβιώσει χωρίς τον Erlich Bachman και τις μπούκλες του. Πλέον, σταμάτησαν. Γιατί η 5η σεζόν του πλέον σκεπτόμενου sitcom εκεί έξω (και του μοναδικού που οι πρωταγωνιστές είναι όλοι αυθεντικοί nerds) ήταν εξίσου καλή με τις προηγούμενες. Μια τηλεοπτική hi tech κοιλάδα-παιδική χαρά γεμάτη απροσάρμοστα παιδιά (ήδη ή εν δυνάμει δισεκατομυριούχοι) που είναι πραγματική απόλαυση να παρακολουθείς. Ειδικά αν έχεις στο πίσω μέρος του μυαλού σου ότι η πραγματικότητα στην κανονική Silicon Valley είναι ακόμη πιο σουρεαλιστική. Και μάλιστα σε καθημερινή βάση. Γιατί, στο τέλος της ημέρας, αυτή είναι η Αμερική που γουστάρουμε. Όχι η άλλη, εκείνη που είναι γεμάτη Trump, νεοναζί με πυρσούς κήπου και ρατσιστές ανθρακορύχους. Τα ακούς, Roseanne; - Πάνος Κοκκίνης
* Το 'Silicon Valley' προβάλλεται στη NOVA.
THE END OF THE F***ING WORLD/CLOAK & DAGGER/ON MY BLOCK
Τρεις εφηβικές σειρές, τρεις παντελώς διαφορετικές προσεγγίσεις. To στάτους της teen τηλεόρασης στα συμβατικά κανάλια είναι σε μετέωρο έδαφος τα τελευταία χρόνια (το ‘Riverdale’ είναι η μοναδική τέτοια σειρά σε δημόσιο αμερικανικό κανάλι), αλλά η καλωδιακή και το Netflix βγάζουν ψυχούλα. Το ‘On My Block’ βάζει τους Goonies στην κακόφημη πλευρά του Λος Άντζελες και φτιάχνει ένα αστείο ‘Florida Project’, το ‘End of the F***ing World’ κάνει τον μηδενισμό ρομαντικό, και το ‘Cloak & Dagger’, όπως συμβαίνει με τις καλύτερες υπερηρωικές σειρές, ξέρει ποιοι είναι οι ήρωές του έξω από τις δυνάμεις τους. - Ιωσηφίνα Γριβέα
* Τα 'End of the F***ing World' και 'On My Block' στριμάρουν στο Netflix, ενώ το 'Cloak & Dagger' προβάλλεται από το FOX.
THE GOOD FIGHT
H 1η σεζόν ηταν καλό σίκουελ μιας σπουδαίας σειράς, η 2η είναι επιτέλους μια σπουδαία σειρά με τους δικούς της, αυτόνομους όρους. Η Diane ζει ένα μόνιμο πυρετώδη σουρεαλισμό, ο θάνατος υπάρχει παντού τριγύρω, και μέσα από αυτή την κοινωνικοπολιτική της όπερα, η σειρά αυτή καταφέρνει να παραδώσει την πρώτη ουσιαστική ματιά στον παραλογισμό της εποχής Trump, δίχως συνθήματα ή ευκολίες.- Θοδωρής Δημητρόπουλος
* Το 'Good Fight' προβάλλεται στην COSMOTE TV.
ATLANTA: ROBBIN' SEASON
Σε σχέση με την πρώτη σεζόν του, το ‘Atlanta’ διάλεξε μια πιο ευθύγραμμη αφήγηση φέτος, αλλά δεν θυσίασε την ετοιμότητά του για ρίσκο. Συνέχισε να σαμποτάρει τις προσδοκίες μας και παρέμεινε το πιο εκκεντρικό περιεχόμενο της τηλεόρασης αυτή τη στιγμή, απενοχοποιώντας τις όποιες επιτηδευμένες του τάσεις με αυθεντικό ταλέντο και ουσία. Highlight το κρεσέντο creepiness του ‘Teddy Perkins’. - Ιωσηφίνα Γριβέα
* To 'Atlanta' προβάλλεται αποκλειστικά στο FOX.
ΑLTERED CARBON
H τηλεοπτική μεταφορά των -αγαπημένων μου εδώ και χρόνια-μυθιστορημάτων του Richard K. Morgan δεν άγγιξε την τελείοτητα, όπως πολύ θα ήθελα. Δεν πειράζει, όμως, γιατί, κατά τα άλλα, έχει ότι χρειάζεται μια καλή σειρά επιστημονικής φαντασίας ώστε να βλέπεται (Σόρι Expanse, το ξέρω ότι κανείς δεν σου δίνει την σημασία που πρέπει).
Έναν μετα-αποκαλυπτικό δηλαδή κόσμο αρκούντως σκιαγραφημένο (σούπερ και το concept με την αλλαγή σώματος, που καθιστά τους πλούσιους ουσιαστικά αθάνατους), το κατάλληλο -υψηλό- budget για να μας τον παρουσιάσει πειστικά, σαφή 'αύρα' απο Blade Runner και έναν 'γρανιτένιο' πρωταγωνιστή (Joel Kinnaman) που, χωρίς να εντυπωσιάσει με την υποκριτική του παλέτα, μοιάζει αρκετά επικίνδυνος και ξεροκέφαλος για να λύσει το μιτό του μυστηρίου. - Πάνος Κοκκίνης
* Το 'Altered Carbon' στριμάρει στο Netflix.
QUEER EYE
Ξέρεις αυτό το συναίσθημα, όταν έχεις λιώσει τόσο πολύ με μια σειρά που θες να την προτείνεις σε όλους τους ανθρώπους που αγαπάς, λες και είναι πραγματικό δώρο; Όταν τελείωσα (σε ένα βράδυ) την 1η σεζόν του 'Queer Eye', είχα βρει τη θεόσταλτη αποστολή μου. Να πείσω όσο περισσότερους ανθρώπους γίνεται να τη δουν και να τη λατρέψουν μαζί μου. Το revival της εμβληματικού ριάλιτι του Bravo έρχεται 15 χρόνια μετά στην post-Trump Αμερική και δεν αποφεύγει τις δύσκολες συζητήσεις. Εδώ οι Fab 5 κάνουν τα makeovers τους (ή make-betters όπως τα αποκαλούν) πετώντας στην άκρη ξεφτισμένα μπλουζάκια, τζιν πέντε νούμερα μεγαλύτερα και αναίτιες τρίχες, αλλά ο πραγματικός τους εχθρός είναι ο τοξικός ανδρισμός. Το αποτέλεσμα - εκτός από ασύλληπτα fun - είναι και τρομερά συγκινητικό. - Ιωσηφίνα Γριβέα
* To 'Queer Eye' στριμάρει στο Netflix.
TERROR
Είναι δύσκολο να κρατήσεις ένταση για δυο ώρες σε ταινία τρόμου. Το ‘Terror’ κατάφερε να το κάνει για δέκα. Έπιασε μια πραγματική ιστορία φρίκης και δεν επαναπαύτηκε στην αβάντα που της έδωσε. Στον δρόμο μπορεί να έγινε και το πρώτο, αγνό παράδειγμα τηλεοπτικού τρόμου επιβίωσης. Και το πέτυχε αποφεύγοντας επίπεδους χαρακτήρες-δοχεία επιδερμικών φιλοσοφιών για τον εύθραυστο πολιτισμό του ανθρώπου όταν βρίσκεται μπροστά στον κίνδυνο. Westworld, ακούει; - Ιωσηφίνα Γριβέα.
THE X-FILES: THE LOST ART OF FOREHEAD SWEAT
Το αγαπημένο μου επεισόδιο της χρονιάς. Όλη η 11η σεζόν ήταν κάπως γλυκιά με τον τρόπο της, σίγουρα καλύτερη από την αδιάφορη 10η, αλλά ετούτο εδώ, το πρώτο φρέσκο σενάριο του Darin Morgan εδώ και χρόνια, είναι ένα σουρεαλιστικό αριστούργημα που αφουγκράζεται τον παλμό μιας εποχής όπου οι λέξεις, οι ιδέες, τα γεγονότα, μοιάζουν έννοιες πιο κούφιες από ποτέ. Είναι καταθλιπτικό, τι να κάνεις; Τουλάχιστον ο Morgan το διασκεδάζει. Ή ίσως απλά τον έβαλαν Εκείνοι να μας πετάξει στάχτη στα μάτια. - Θοδωρής Δημητρόπουλος
* Τα 'X-Files' προβάλλονται από το FOX.
BLACK MIRROR
Δεν ξέρω αν τεχνικά 'κλέβω', αφού η 4η σεζόν προβλήθηκε στις 29/12. Αλλά, πραγματικά δεν με νοιάζει. Γιατί για άλλη μια χρονιά έχει κερδίσει το δικαίωμα να είναι στο top5 όλων μας. Γιατί για άλλη μια χρονιά έχει καταφέρει να μας τρομάξει, με διαφορετικό -πάντα tech orientated- τρόπο ανά επεισόδιο. Γιατί για άλλη μια χρονιά μας αναγκάζει να διαλέξουμε ποια από όλα είναι το αγαπημένο μας επεισόδιο (βλέπε το υπέροχα Σταρτρεκικό USS Callister) και μετά να βγούμε να το υποστήριξουμε. Τώρα το μόνο που μένει να δούμε είναι ποιο μεγάλο όνομα (όπως ήταν φέτος η Jodie Foster που σκηνοθέτησε το Arkangel-αυτό με την 'θέλω να την αγοράσω τώρα' δυνατότητα να παρακολουθείς το παιδί σου) θα 'παρακαλέσει' τους δημιουργούς να γίνει για λίγο μέρος του Tech-light Zone της εποχής μας. - Πάνος Κοκκίνης
* Το 'Black Mirror' στριμάρει στο Netflix.
COBRA KAI
Η πιο γλυκιά εξέλιξη στο ‘Cobra Kai’ δεν ήταν η νοσταλγία του. Ήταν η απόφαση να τη χρησιμοποιήσουν με φειδώ, αυτοαναφορικό χιούμορ και πλήρη επίγνωση της του ρόλου της ως σκαλοπάτι για κάτι περισσότερο. Τρομερά καλοπροαίρετη σειρά που δεν έμεινε απλά στο επίπεδο της Καλής Προσπάθειας, αλλά κράτησε στο μανίκι και κάποια twists καθιερωμένων tropes που συνόδευσαν έξυπνα τα κλισέ. Ευτυχώς η επιτυχία του εξασφάλισε τη συνέχεια. - Ιωσηφίνα Γριβέα
* To 'Cobra Kai' στριάρει στο YouTube Premium.
AMERICAN CRIME STORY: THE ASSASSINATION OF GIANNI VERSACE
Εντελώς αντίθετο με αυτό που ενστικτωδώς θα περίμενε κανείς να είναι, αποφεύγει το γκλάμουρ και εστιάζει στη ραγισμένη ψυχοσύνθεση ενός δολοφόνου μέσα από μια συναρπαστική (έστω κι αν αρχικά δύσβατη) αφηγηματική δομή αντίστροφης κατεύθυνσης. Κάθε νέο επεισόδιο μας ταξιδεύέι πιο πίσω, πιο βαθιά στην ψυχή ενός δολοφόνου, ακολουθώντας τραγικά πορτρέτα ανθρώπων που η κοινωνία κρατά σε απόσταση. Καθηλωτικά εσωτερικό, καθόλου αναμενόμενο. Τηλεόρααση που θέλουμε να βλέπουμε. - Θοδωρής Δημητρόπουλος
* Το 'Assassination of Gianni Versace' προβάλλεται από το FOX.
KILLING EVE
Ελκυστικό, προκλητικό, σταθερά διασκεδαστικό και πάντα με μια έκπληξη στο μανίκι, το 'Killing Eve' ήταν από τις ανοιξιάτικες σειρές που σου είχαμε ζητήσει να επενδύσεις και δεν πέσαμε έξω. Η Sandra Oh υποδύεται μία πράκτορα που καταδιώκει μια αξιολάτρευτη ψυχοπαθή πληρωμένη δολοφόνο, και έχει ένα σενάριο που την αφήνει να χρησιμοποιήσει όλα τα εργαλεία της. Μαζί με την Keri Russell στο 'Americans', δίνει μία από τις καλύτερες γυναικείες ερμηνείες αυτή την τηλεοπτική σεζόν. - Ιωσηφίνα Γριβέα
TOKYO VAMPIRE HOTEL
Ο Sion Sono, ο σημαντικότερος σύγχρονος Ιάπωνας σκηνοθέτης (don't @ me!), σκηνοθετεί ένα βαμπιρικό παραλήρημα 9 ωρών, για δύο βαμπιρικές σέκτες που παλεύουν στο μέλλον για την κυριαρχία, στη σκιά της επερχόμενης αποκάλυψης. Χαμός. - Θοδωρής Δημητρόπουλος
* Το 'Tokyo Vampire Hotel' στριμάρει στο Amazon Prime Video.
THE RAIN
Μετα-αποκαλυπτικές ταινίες και σειρές, δόξα το Θεώ, πλέον υπάρχουν δεκάδες. Οι καλές όμως, οι πραγματικά καλές, είναι ελάχιστες. Και, δεν ξέρω για σένα, αλλά προσωπικά δεν το περίμενα με τίποτα ότι η πιο πειστική έως τώρα θα ήταν μια Δανέζικη όπου ο κακός της υπόθεσης είναι η δηλητηριώδης βροχή που αποδεκατίζει τον πληθυσμό. Σε πρώτη ανάγνωση φυσικά, αφού σε δεύτερη, το ζητούμενο είναι προφανώς ποιος κρύβεται πίσω από την βροχή και τον 'ακαταμάχητο' ιο που αυτή κουβαλάει. Αυτό που τα δυο αδέλφια και η υπόλοιπη ομάδα τους καλείται να ανακαλύψει καθώς -ως αναμενόμενο- προσπαθεί να φτάσει σε μια γη της επαγγελίας που δεν ξέρει αν υπάρχει. Ένα ωραίο concept, άψογα εκτελεσμένο, που και σε κρατάει κολλημένο στον καναπέ και σε κάνει να ευγνομωνείς τον καλό θεούλη που στην Ελλάδα βρέχει σπάνια. - Πάνος Κοκκίνης
* Το 'The Rain' στριμάρει στο Netflix.
COUNTERPART
Το είχαμε ανακηρύξει νικητή ανάμεσα στους πρώτους της τηλεοπτικής σεζόν της νέας χρονιάς. Στο τέλος διεκδίκησε και το στέμμα. To κατασκοπικό θρίλερ του Starz βρήκε τον τέλειο σταρ στον J.K. Simmons και του έκανε το χατίρι να τον αφήσει να χρησιμοποιήσει όσα κρύβει στη φαρέτρα. Ο διπλός ρόλος του Simmons ήταν το δώρο της βιομηχανίας για τη μέχρι πρόσφατα υποτιμημένη θητεία άψογου καρατερίστα που έχει διανύσει. Οι αδιάκοπες, αριστοτεχνικές μεταβάσεις του από παραγινωμένος, λακωνικός πράκτορας σε φιλόδοξος, ήπιων τόνων υπαλληλίσκος είναι το δικό του δώρο σε σένα. - Ιωσηφίνα Γριβέα
* Το 'Counterpart' προβάλλεται από τη Nova.
H μόνη σειρά που είχαμε όλοι στα αγαπημένα μας
ON MY BLOCK
Όχι μόνο μου άρεσε, αλλά μου άρεσε περισσότερο και από το Stranger Things. Αν και, να το διευκρινίσουμε, εδώ η φάση είναι 'Stand by Me στο γκέτο' και όχι 'νοσταλγώ τα 80s του Spielberg'. Πρωταγωνιστές μια παρέα παιδιών (συγκλονιστική φάτσα o Jason Genao που παίζει τον Ruby) που προσπαθούν να επιβιώσουν/ παραμείνουν φίλοι σε μια από τις πιο επικίνδυνες γειτονιές στο L.A. Μια κλασική ιστορία ενηλικίωσης (βλέπε ανεκπλήρωτοι έρωτες) με εσάνς από Γκούνις (κάπου παίζει και ένα κυνήγι θησαυρών) που κερδίζει πόντους λόγω του 'πολύχρωμου' cast της και του αυξημένου δείκτη αυθεντικότητας που μοιάζει να κατέχει. Απλά έξοχο. - Πάνος Κοκκίνης
Το ‘On My Block’ απογειώνεται επιτρέποντας τις διαφορετικές εμπειρίες, τις ταυτότητες και τον αυτοπροσδιορισμό των παιδιών - το νεαρό καστ έχει μαύρους, λατίνους και αφρολατίνους - χωρίς να ενδιαφέρεται για τη βολή ενός λευκού κοινού. Με την αυθεντική του προοπτική, δεν υποχρεώνει τους χαρακτήρες του να αφομοιωθούν σε ένα λευκό περιβάλλον - με ό,τι αυτό συνήθως συνεπάγεται - και στήνει πολύπλευρα την εκπροσώπησή του. Τι το ξέρει πολύ καλά και το διασκεδάζει τρομερά. Κι άλλα τέτοια. Πολλά τέτοια. Δεν έχουμε καθόλου αρκετά τέτοια. - Ιωσηφίνα Γριβέα
Μια σειρά που χωρίς καν να σκεφτείς έστω για ένα δευτερόλεπτο πως προσπαθεί, παρουσιάζει μια γλυκιά, αστεία, περιπετειώδη ιστορία σχεδόν αποκλειστικά λατίνων εφήβων, που απεικονίζει τέλεια την άβολη διαδικασία του να βρίσκεις τον εαυτό σου στην ενηλικίωση. - Θοδωρής Δημητρόπουλος
* Το 'On My Block' στριμάρει στο Netflix.