Οι Πανελλαδικές εξετάσεις ολοκληρώθηκαν, οι βαθμοί των μαθητών ανακοινώθηκαν και αρχίζει ίσως η πιο κρίσιμη στιγμή για χιλιάδες παιδιά. Η κρίσιμη αυτή στιγμή, δεν είναι άλλη, από τη σωστή συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου τους, που θα καθορίσει ίσως σε σημαντικό βαθμό την μετέπειτα πορεία της ζωής τους. Απαιτείται λοιπόν, απόλυτος εξορθολογισμός.
Όπως κάθε ιδιαίτερη σημαντική εργασία, έτσι και αυτή πριν γίνει, νομοτελειακά πρέπει να έχει την κατάλληλη προεργασία, ώστε το αποτέλεσμα να μην παρεκκλίνει από τους στόχους μας. Γι’ αυτό θα επιχειρήσουμε, με μια σειρά δώδεκα βημάτων να συνδράμουμε τα παιδιά και τις οικογένειες τους, στην ορθή συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου τους, ώστε να ελαχιστοποιήσουμε τις τυχόν αστοχίες.
1ο ΒΗΜΑ:
Με τον παραδοσιακό τρόπο ακολουθώντας την πεπατημένη, σε ένα τετράδιο, σημειώνουμε τις σχολές που μας ενδιαφέρουν, δηλαδή αυτές που θα θέλαμε να εισαχθούμε, ώστε να μπορούμε με μια γρήγορη ματιά, να τις φέρουμε εύκολα στο νου μας.
2ο ΒΗΜΑ:
Το δεύτερο βήμα, απαιτεί ενδελεχή έλεγχο και άντληση στοιχείων για τις σχολές που ενδιαφέρομαι. Υπάρχουν εγχειρίδια με το πρόγραμμα σπουδών, όλων των σχολών, με τα μαθήματα που πραγματεύονται, τις προοπτικές επαγγελματικής αποκατάστασης και τα μεταπτυχιακά προγράμματα που προσφέρουν. Να θυμόμαστε ότι, η συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου είναι πολύ σημαντική εργασία, πρέπει να αφιερώσουμε χρόνο σ’ αυτό και απερίσπαστοι από οτιδήποτε άλλο να συγκεντρωθούμε στην συμπλήρωσή του.
3ο ΒΗΜΑ:
Μπορούμε να δηλώσουμε όσες σχολές επιθυμούμε, ακόμα και όλες στα πεδία που μας επιτρέπεται. Γενικός κανόνας πάντως είναι, ότι δηλώνουμε πολλές σχολές και δεν περιοριζόμαστε σε ελάχιστες, που έχουν συνήθως ιδιαίτερη αίγλη.
4ο ΒΗΜΑ:
Πρώτη σχολή δηλώνουμε, εκείνη που πραγματικά μας ενδιαφέρει ανεξάρτητα από τα μόρια που συγκεντρώσαμε. Δηλαδή ξεκινάμε την σειρά προτίμησης των σχολών μας, σαν να έχουμε 20.000 μόρια και με την σειρά από τις υψηλόβαθμες στις χαμηλόβαθμες.
5ο ΒΗΜΑ:
Ιδιαίτερη προσοχή θέλει, στην αρίθμηση των σχολών, διότι πολλές φορές γίνονται σημαντικά λάθη.
6ο ΒΗΜΑ:
Οι φίλοι μας είναι εξαιρετικά σημαντικοί, όμως στην συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου, ιεραρχώ τις σκέψεις μου και τις προτεραιότητές μου και δεν λαμβάνω υπόψιν τί θέλουν να σπουδάσουν εκείνοι (που είναι φυσικά αναφαίρετο δικαίωμά τους), αλλά τί ταιριάζει σ’ εμάς.
7ο ΒΗΜΑ:
Κατά τεκμήριο, οι εκτιμήσεις για το που θα κυμανθούν οι βάσεις, τις περισσότερες φορές δεν ευσταθούν και δεν κάνουμε το τεράστιο σφάλμα, να μην δηλώσουμε κάποια σχολή, επειδή κάποιοι "ειδήμονες" αποφάσισαν ότι δεν μπορούμε να εισαχθούμε σ’ αυτή.
8ο ΒΗΜΑ:
Μια συζήτηση με τους καθηγητές μας, συμβουλευτικού χαρακτήρα είναι πάντα χρήσιμη, αλλά και αρκετά διαφωτιστική για τις επιλογές μας.
9ο ΒΗΜΑ:
Τα οικονομικά της οικογένειας, φυσικά και επιβάλλεται να τα λαμβάνουμε σοβαρά υπόψιν στις επιλογές μας.
10ο ΒΗΜΑ:
Μην απαξιώνουμε τα τεχνολογικά εκπαιδευτικά ιδρύματα (ΤΕΙ). Πολλές φορές είναι προτιμότερα από κάποια τμήματα πανεπιστημίων που δεν έχουν επαγγελματική αποκατάσταση. Απλώς είναι ένα ταμπού, το να εισαχθούμε σε ένα Τ.Ε.Ι., ιδιαίτερα στις μικρές κοινωνίες, που οφείλουμε να ξεπεράσουμε, ώστε να έχουμε μια σωστή επιλογή.
11ο ΒΗΜΑ:
Υπάρχουν υποψήφιοι που δικαιούνται μεταγραφή, λόγω τριτεκνίας, πολυτεκνίας ή λόγω σπουδών των αδελφών τους. Πρέπει αυτοί να προσέξουν στα τμήματα που δηλώνουν να έχουν αντίστοιχα τμήματα κοντινά στον τόπο μόνιμης κατοικίας τους, ώστε να δικαιούνται μεταγραφή.
12ο ΒΗΜΑ:
Τέλος πρέπει όλα τα παιδιά να θυμούνται, ότι οι γονείς τους και οι καθηγητές τους, είναι υπερήφανοι για αυτούς, ανεξάρτητα του αποτελέσματος που επιτεύχθηκε στις εξετάσεις. Συνεπώς προσπαθήστε να κάνετε την καλύτερη δυνατή επιλογή, σκεπτόμενοι ότι η ζωή θα σας δώσει πολλές ευκαιρίες να ολοκληρώσετε τα όνειρά σας, όποια και αν είναι αυτά, αρκεί να προσπαθήσετε με όλες τις δυνάμεις σας.
Άλλωστε ο Οδυσσέας Ελύτης, το έχει καταγράψει στο ποίημά του, "Εκ του πλησίον":
Καθ’ οδόν βρίσκεις τον Οδυσσέα σου
και πάλι ζήτημα είναι. Θέλει να
κοιμάσαι μ’ ανοικτά πανιά
και μ’ ανεβασμένη την άγκυρά σου.
Καθ’ οδόν βρίσκεις τον Οδυσσέα σου
και πάλι ζήτημα είναι. Θέλει να
κοιμάσαι μ’ ανοικτά πανιά
και μ’ ανεβασμένη την άγκυρά σου.
ΚΑΤΣΩΤΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ
ΧΗΜΙΚΟΣ
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΔΙΠΛΩΜΑ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ
ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΧΗΜΙΚΟΣ
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΔΙΠΛΩΜΑ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ
ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
http://www.alfavita.gr
Περισσότερα εκπαιδευτικά νέα εδώ.