ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΕΛΕΓΧΟΥ ΒΑΣΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΓΛΩΣΣΑ
Ονοματεπώνυμο μαθητή:
Τάξη:
Ημερ/νία γέννησης:
Σχολείο:
Δάσκαλος:
Ο παραπάνω κατάλογος μπορεί να μας βοηθήσει
να βρούμε με εύκολο και γρήγορο τρόπο τι
ξέρει και τι δεν ξέρει ο μαθητής μας
1
|
Αναγνωρίζει τα μικρά γράμματα (σύμβολο-φώνημα)
όταν βρίσκονται ανάμεσα σε άλλα. Ποια;
|
Μπορεί/Ημερομηνία
|
2
|
Αναγνωρίζει τα κεφαλαία γράμματα (σύμβολο-φώνημα)
όταν βρίσκονται ανάμεσα σε άλλα. Ποια;
|
|
3
|
Συνδυάζει τα μικρά με τα κεφαλαία γράμματα
όταν βρίσκονται ανάμεσα σε άλλα. Ποια ζευγάρια;
|
|
4
|
Γράφει τα μικρά γράμματα όταν (το γράμμα ή
το φώνημα) ακούει. Ποια;
Δεν είναι σίγουρος /η για τα:
|
|
5
|
Γράφει τα κεφαλαία γράμματα όταν τα ακούει.
Ποια;
Δεν είναι σίγουρος /η για τα:
|
|
6
|
Γράφει το μικρό και το κεφαλαίο γράμμα.
Ποια ζευγάρια;
Δεν είναι σίγουρος / η για τα:
|
|
7
|
Διαβάζει ολικά κάποιες συλλαβές. Ποιες;
|
|
8
|
Γράφει ολικά κάποιες συλλαβές. Ποιες;
|
|
9
|
Διαβάζει (με σύνθεση των φθόγγων) συλλαβές.
Πώς; Με ποια σύμφωνα (εξακολουθητικά ηχηρά - εξακολουθητικά άηχα – στιγμιαία
- διπλά);
|
|
10
|
Γράφει συλλαβές του τύπου σύμφωνο-φωνήεν
(σ-φ). Με ποια σύμφωνα; Ποιες συλλαβές; Με ποιο τρόπο;
|
|
11
|
Αναλύει συλλαβές σε φθόγγους όταν;
α) τις ακούει:
β) τις βλέπει γραμμένες:
|
|
12
|
Αναλύει λέξεις (δισύλλαβες - τρισύλλαβες)
σε φθόγγους όταν;
α) τις βλέπει γραμμένες:
β) τις ακούει:
|
|
13
|
Γράφει δισύλλαβες λέξεις του τύπου σύμφωνο
– φωνήεν – σύμφωνο – φωνήεν (σ-φ-σ-φ);
α) τραβάει πρώτα γραμμές για κάθε συλλαβή:
β) λέει κάθε συλλαβή και τη γράφει:
γ)
γράφει τη λέξη (με φωναχτό ή όχι τρόπο) βρίσκοντας τους ανάλογους φθόγγους
και γράφοντας τα γράμματα που πρέπει να γράψει:
|
|
14
|
Διαβάζει δισύλλαβες λέξεις;
α) συλλαβίζοντας φθόγγο-φθόγγο για να
σχηματίσει την πρώτη και μετά τη δεύτερη συλλαβή;
β) συλλαβίζοντας-διαβάζοντας τις συλλαβές:
γ) με ευκολία (πρώτη-δεύτερη συλλαβή μια κι
έξω):
|
|
15
|
Κατανοεί (αποδίδει) το νόημα δισύλλαβων
λέξεων που διαβάζει;
α) μια κι έξω με την πρώτη προσπάθεια:
β) με τη δεύτερη, την τρίτη προσπάθεια:
|
|
16
|
Γράφει δισύλλαβες λέξεις του τύπου φωνήεν -
σύμφωνο-φωνήεν (φ – σ - φ);
|
|
17
|
Διαβάζει και αποδίδει το νόημα δισύλλαβων
λέξεων του τύπου(φ – σ - φ);
α) συλλαβιστά:
β) μια κι έξω:
|
|
18
|
Γράφει τρισύλλαβες και πολυσύλλαβες λέξεις;
Πώς;
|
|
19
|
Διαβάζει τρισύλλαβες και πολυσύλλαβες
λέξεις;
|
|
20
|
Αποδίδει το νόημα των λέξεων που διαβάζει
(δισύλλαβες - τρισύλλαβες - πολυσύλλαβες);
ουσιαστικά:
ρήματα:
επίθετα:
επιρρήματα:
|
|
21
|
Αποδίδει το νόημα απλών προτάσεων με 2 - 3
- 4 κ.τ.λ. λέξεις;
|
|
22
|
Γράφει απλές προτάσεις με 2 - 3 - 4
κ.τ.λ. λέξεις;
|
|
23
|
Διαβάζει και γράφει με το δίψηφο
φωνήεν -ου-;
α)συλλαβές:
β)λέξεις:
γ)προτάσεις:
|
|
24
|
Διαβάζει και γράφει με το δίψηφο
φωνήεν -αι-;
α)συλλαβές:
β)λέξεις:
γ)προτάσεις:
|
|
25
|
Διαβάζει και γράφει με το δίψηφο
φωνήεν -ει-;
α)συλλαβές:
β)λέξεις:
γ)προτάσεις:
|
|
26
|
Διαβάζει και γράφει με το δίψηφο
φωνήεν -οι-;
α)συλλαβές:
β)λέξεις:
γ)προτάσεις:
|
|
27
|
Διαβάζει και γράφει με το δίψηφο σύμφωνο -μπ-;
α)συλλαβές:
β)λέξεις:
γ)προτάσεις:
|
|
28
|
Διαβάζει και γράφει με το δίψηφο σύμφωνο -ντ -;
α)συλλαβές:
β)λέξεις:
γ)προτάσεις:
|
|
29
|
Διαβάζει και γράφει με το δίψηφο σύμφωνο -γγ ή γκ -;
α)συλλαβές:
β)λέξεις:
γ)προτάσεις:
|
|
30
|
Διαβάζει και γράφει με το δίψηφο σύμφωνο -τσ -;
α)συλλαβές:
β)λέξεις:
γ)προτάσεις:
|
|
31
|
Διαβάζει και γράφει με το δίψηφο σύμφωνο -τζ -:
α)συλλαβές:
β)λέξεις:
γ)προτάσεις:
|
|
32
|
Διαβάζει και γράφει με το συνδυασμό –αυ-;
α)συλλαβές:
β)λέξεις:
γ)προτάσεις:
|
|
33
|
Διαβάζει και γράφει με το συνδυασμό -ευ-;
α)συλλαβές:
β)λέξεις:
γ)προτάσεις:
|
|
34
|
Γράφει και διαβάζει συλλαβές και λέξεις με
συμφωνικά συμπλέγματα δύο ή τριών συμφώνων;
γδ:
|
|
35
|
Διαβάζει και αποδίδει το νόημα απλών
προτάσεων με δύο, τρεις ή περισσότερες λέξεις που περιέχουν κάποιο δίψηφο
φωνήεν, δίψηφο σύμφωνο, συνδυασμό ή συμφωνικό σύμπλεγμα;
|
|
36
|
Διαβάζει και αποδίδει το νόημα μικρού
κειμένου;
|
Η συγκεκριμένη λίστα είναι ενδεικτική με την
έννοια ότι μπορούμε να την εμπλουτίσουμε και με άλλα κριτήρια ή να διευρύνουμε
τα κριτήρια που υπάρχουν, αλλά και να διαγράψουμε κάποια από αυτά.
Πηγή:
ΕΤΣΙ ΓΡΑΦΩ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΖΩ – Εκπαιδευτικό λογισμικό
1ο
CD Ο μικρός Οδυσσέας στο νησί με τις φωνές και
τα γράμματα (φάκελος Arxeia)
2ο
CD Ο μικρός Οδυσσέας στο βυθό με τις λέξεις (φάκελος Arxeia)