Η εργασία διερευνά νέες μεθόδους διδασκαλίας των μαθηματικών και ιδιαίτερα των κλασμάτων σε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες (ΜΔ), ενσωματώνοντας τις τεχνολογίες της πληροφορικής και της επικοινωνίας (ΤΠΕ). Πολλές έρευνες έχουν αποφανθεί ότι τα κλάσματα είναι ένα δύσκολο κομμάτι των μαθηματικών λόγω της εννοιολογικής αλλαγής. Επιπλέον, πολλές έρευνες έχουν αναδείξει την χρησιμότητα των ΤΠΕ στην μαθησιακή διαδικασία. Η συγκεκριμένη έρευνα, λοιπόν, θα προσπαθήσει να αμβλύνει το πρόβλημα των κλασμάτων σε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες κάνοντας χρήση κάποιων από τα νέα τεχνολογικά εργαλεία. Στην εργασία αυτή ως διαγνωστικό κριτήριο για τις ΜΔ θεωρήθηκε η Ανταπόκριση στη Διδασκαλία. Η μεθοδολογία της έρευνας είναι η εμπειρική με ποσοτικό χαρακτήρα και με ένα μικρό κομμάτι ποιοτικής. Συγκεκριμένα, επιλέχτηκαν 120 μαθητές της ΣΤ Δημοτικού με μαθησιακές δυσκολίες, οι οποίοι χωρίστηκαν τυχαία σε τέσσερις πειραματικές ομάδες. Στις ομάδες αυτές εφαρμόστηκαν διδασκαλίες α) μέσω του η/υ β) μέσω video γ) μέσω η/υ και video και δ) μόνο διάλεξη. Για την διδασκαλία χρησιμοποιήθηκαν εκπαιδευτικά σενάρια προσαρμοσμένα στα λογισμικά Μπάρες, Πίτσα/Τούρτα και Γεωπίνακας του προγράμματος του ΠΙ, Τα παιδιά κάνουν Μαθηματικά. Διενεργήθηκαν τεστ με ασκήσεις κλασμάτων, συνεντεύξεις και συμπληρώθηκαν ερωτηματολόγια για να αξιολογηθούν οι επιδόσεις, οι μεταγνωστικές στρατηγικές του σχεδιασμού και του αυτοελέγχου και να παρατηρηθούν τα μαθησιακά στυλ των μαθητών με ΜΔ. πριν και μετά τις διδασκαλίες. Επιπλέον, κατά την διάρκεια και στο τέλος της διαδικασίας οι μαθητές κλήθηκαν να συμπληρώσουν δύο ερωτηματολόγια σχετικά με τις αντιλήψεις τους για τα λογισμικά του προγράμματος του ΠΙ, το ένα και το άλλο για τις απόψεις τους για τα οπτικοακουστικά μέσα στην μάθηση και την στάση τους απέναντι στα Μαθηματικά. Τα ερωτηματολόγια των μεταγνωστικών στρατηγικών και του μαθησιακού στυλ μεταφράστηκαν από την ξένη βιβλιογραφία και προσαρμόστηκαν στην συγκεκριμένη έρευνα. Τα αποτελέσματα της στατιστικής ανάλυσης έδειξαν ότι επιτεύχθηκε βελτίωση των μεταγνωστικών στρατηγικών, βελτίωση του οπτικού και ενεργητικού μαθησιακού στυλ, καλύτερη κατανόηση των κλασμάτων στις ομάδες που εφαρμόστηκε διδασκαλία μέσω του η/υ και μέσω του η/υ & video, με καλύτερα αποτελέσματα στην ομάδα του η/υ & video.
Περισσότερες διατριβές εδώ.
Περισσότερες διατριβές εδώ.