![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEg073QTRLJkA9g3dUZ-QWxwvq-BTP81y4lbLgMspvuuGet_RiJN91TrcM7w5AojuJaPOInKsk0Y2OqcDaY978UbS08WCnNAfrYDBHegzp1lyJtuSRg6pN-2O5BlQgPLz6XdjqvQoUgp2KQ/s320/%25CE%259F%25CE%25B9+%25CE%25BA%25CE%25BF%25CE%25BC%25CE%25BC%25CE%25AD%25CE%25BD%25CE%25B5%25CF%2582+%25CF%2580%25CE%25B1%25CF%2581%25CE%25AC%25CE%25B3%25CF%2581%25CE%25B1%25CF%2586%25CE%25BF%25CE%25B9%2521+%25CE%2591%25CE%25BD%25CE%25B1%25CE%25B3%25CE%25BD%25CF%2589%25CF%2583%25CF%2584%25CE%25B9%25CE%25BA%25CE%25AE+%25CE%25BA%25CE%25B1%25CF%2584%25CE%25B1%25CE%25BD%25CF%258C%25CE%25B7%25CF%2583%25CE%25B7+%25CE%25B3%25CE%25B9%25CE%25B1+%25CF%2580%25CE%25B1%25CE%25B9%25CE%25B4%25CE%25B9%25CE%25AC+%25CE%25BC%25CE%25B5+%25CE%2594%25CF%2585%25CF%2583%25CE%25BB%25CE%25B5%25CE%25BE%25CE%25AF%25CE%25B1.jpg)
Πώς θα κάνουμε ένα παιδί με Δυσλεξία ενεργό αναγνώστη;
"Αναγνωστική κατανόηση αποκαλείται η διαδικασία κατασκευής νοήματος από γραπτό κείμενο, που στηρίζεται στον πολύπλοκο συντονισμό ενός αριθμού αλληλοσυνδεόμενων πηγών πληροφοριών (Anderson, Hiebert, Scott & Wilkinson, 1985). Καταλαβαίνουμε από τον ορισμό ότι ένας αναγνώστης χρειάζεται να συνδέσει προηγούμενη γνώση, να συντάξει υποθέσεις και να κάνει ερμηνείες για να κατανοήσει το νόημα του κειμένου.
Ο "φτωχός" αναγνώστης αδυνατεί σε μεγάλο βαθμό να θέσει στον εαυτό του τα κατάλληλα ερωτήματα όσο διαβάζει ώστε να υπάρξει η σωστή αλληλεπίδραση των νέων πληροφοριών με την υπάρχουσα γνώση.
Αυτός είναι και ο λόγος που χρειάζεται μια άμεση, σαφής και αμοιβαία διδασκαλία για την εκπαίδευση σε στρατηγικές αναγνωστικής κατανόησης σε παιδιά με δυσλεξία και ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Η άσκηση "Οι κομμένες παράγραφοι" βοηθάει στη δομή και κατανόηση του Γραπτού λόγου.
Υλικά: κείμενο, ψαλίδι
Ξεκινάμε με το να διαλέξουμε ένα κείμενο ανάλογο με τις δυσκολίες του παιδιού. Κόβουμε όλες τις παραγράφους. Έπειτα κόβουμε την εισαγωγική, πρώτη πρόταση κάθε παραγράφου.
![]() |
Κόβουμε τις παραγράφους και τις πρώτες προτάσεις! |
Συνεχίζουμε αφαιρώντας τις πρώτες προτάσεις. Τις αφήνουμε δίπλα στο παιδί σε τυχαία σειρά.
![]() |
Αφήνουμε σε τυχαία σειρά τις προτάσεις! |
Στόχος είναι το παιδί να επιλέξει τη σωστή εισαγωγική πρόταση κάθε παραγράφου ανάλογα με το νόημα της. Έτσι συνθέτει πάλι την ιστορία σαν ένα παζλ!
![]() |
Επιλογή σωστής πρότασης! |
❝Είναι πολύ βασικό για την επιτυχία της άσκησης να εξηγήσουμε με σαφήνεια τη διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσει καθώς και η σωστήεπιλογή των κειμένων.❞