Ένας ευφάνταστος τρόπος για να εμπλέξουμε το παιδί με δυσλεξία ευχάριστα σε άσκηση γραφής!
Πολλές φορές ερχόμαστε αντιμέτωποι με την εκδήλωση της δυσαρέσκειας του παιδιού με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες όταν χρειάζεται να γράψει. Το στοιχείο της αξιολόγησης που πάντα ενυπάρχει σε μια διαδικασία γραφής έχει σαν αποτέλεσμα να αυξάνει το άγχος. Επομένως η δημιουργία ασκήσεων που αξιολογούν τις δυνατότητες του ενώ ταυτόχρονα εκπαιδεύουν είναι μια σταθερή ανάγκη σε ένα πρόγραμμα παρέμβασης.
Η συγκεκριμένη άσκηση προέκυψε κατά την επαναξιολόγηση ενός παιδιού με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες λίγο πριν την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς και του σχεδιασμού του νέου προγράμματος παρέμβασης. Χρησιμοποιήσαμε την αγάπη του για τους λαβύρινθους ώστε να μετατραπεί η άσκηση σε παιχνίδι.
Υλικά: λαβύρινθοι
Ο λαβύρινθος που θα επιλέξουμε θα είναι εύκολης ή μέτριας δυσκολίας καθώς δεν πρέπει να ξεχνάμε τις δυσκολίες στο Χωρικό προσανατολισμό που πολλές φορές εμφανίζονται. Το παιδί πρώτα βλέπει και βρίσκει το δρόμο με το δάχτυλο του (αν θέλει μπορεί απαλά να το χαράξει και με το μολύβι του) και έπειτα ακούει και γράφει τις λέξεις σε όλη τη διαδρομή.
Παραδείγματα εφαρμογής:
❝Το στοιχείο του παιχνιδιού στην Ειδική αγωγή προωθεί την επιτυχία του προγράμματος παρέμβασης και τη δημιουργία μιας ουσιαστικής σχέσηςμεταξύ του παιδαγωγού και του παιδιού!❞