ΟΡΓΑΝΩΣΗ
1. Μάθηση από το γενικό στο ειδικό
Αφού αρχίσει το διάβασμα, πρώτα να γίνεται κατανοητό το γενικό νόημα του θέματος. Εάν αρχικά αναζητηθεί η γενική ιδέα, στη συνέχεια οι λεπτομέρειες θα βγάζουν περισσότερο νόημα.
2. Ανάθεση νοήματος
Να συνδεθεί το περιεχόμενο αυτού που διαβάζεται με τον απώτερο στόχο σας . Όταν οι πληροφορίες που μαθαίνετε σας βοηθούν να αποκτηθεί κάτι επιθυμητό, είναι πιο εύκολο να έρθει στη μνήμη σας.
Να συνδεθεί το περιεχόμενο αυτού που διαβάζεται με τον απώτερο στόχο σας . Όταν οι πληροφορίες που μαθαίνετε σας βοηθούν να αποκτηθεί κάτι επιθυμητό, είναι πιο εύκολο να έρθει στη μνήμη σας.
3. Δημιουργία συσχετίσεων
Όταν έρθετε σε επαφή με νέες πληροφορίες, μπορείτε να τις ανακαλέσετε πιο αποτελεσματικά εάν τις συνδέστε με όμοια ή παρεμφερή δεδομένα. Ως εκ τούτου, όταν προσπαθείτε να ανακαλέσετε εμπεδωμένες πρόσφατες πληροφορίες, θα τις θυμηθείτε πιο εύκολα εάν έχουν συνδεθεί με δεδομένα που έχετε ήδη αποθηκεύσει από το παρελθόν.
Όταν έρθετε σε επαφή με νέες πληροφορίες, μπορείτε να τις ανακαλέσετε πιο αποτελεσματικά εάν τις συνδέστε με όμοια ή παρεμφερή δεδομένα. Ως εκ τούτου, όταν προσπαθείτε να ανακαλέσετε εμπεδωμένες πρόσφατες πληροφορίες, θα τις θυμηθείτε πιο εύκολα εάν έχουν συνδεθεί με δεδομένα που έχετε ήδη αποθηκεύσει από το παρελθόν.
ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ
4. Μάθετε μία φορά, ενεργά
Χρησιμοποιήστε το σώμα σας για να μάθετε και να θυμάστε πληροφορίες καλύτερα. Χρησιμοποιήστε χειρονομίες κατά τη μελέτη, σηκωθείτε για να αποφεύγεται η υπνηλία, διαβάστε δυνατά και περπατήσετε πάνω κάτω. Δημιουργήστε ενέργεια όταν μελετάτε, προκειμένου το σώμα σας να σας βοηθήσει στην διαδικασία της μάθησης σας.
Χρησιμοποιήστε το σώμα σας για να μάθετε και να θυμάστε πληροφορίες καλύτερα. Χρησιμοποιήστε χειρονομίες κατά τη μελέτη, σηκωθείτε για να αποφεύγεται η υπνηλία, διαβάστε δυνατά και περπατήσετε πάνω κάτω. Δημιουργήστε ενέργεια όταν μελετάτε, προκειμένου το σώμα σας να σας βοηθήσει στην διαδικασία της μάθησης σας.
5. Ηρεμία
Όταν είστε χαλαροί, επιτρέπετε στο μυαλό σας να δημιουργήσει συνδέσεις, να σκεφτεί πληροφορίες και να τις επεξεργαστεί. Με τον τρόπο αυτό, θα το θυμάστε καλύτερα και κατά τη διάρκεια της ανάκλησης θα μπείτε σε χαλαρή κατάσταση και θα θυμηθείτε τις πληροφορίες που αποτυπώθηκαν.
Όταν είστε χαλαροί, επιτρέπετε στο μυαλό σας να δημιουργήσει συνδέσεις, να σκεφτεί πληροφορίες και να τις επεξεργαστεί. Με τον τρόπο αυτό, θα το θυμάστε καλύτερα και κατά τη διάρκεια της ανάκλησης θα μπείτε σε χαλαρή κατάσταση και θα θυμηθείτε τις πληροφορίες που αποτυπώθηκαν.
6. Δημιουργία Εικόνων
Όταν μετατρέπετε τις πληροφορίες που μελετάτε σε εικόνα, εκείνες αποθηκεύονται σε δύο διαφορετικές περιοχές του εγκεφάλου σας και κατά τη διάρκεια της ανάκλησης οι πληροφορίες παρέχονται προφορικά και με μια εικόνα, ως εκ τούτου, οι πιθανότητες να ανακαλέσετε τις πληροφορίες αυξάνονται.
Όταν μετατρέπετε τις πληροφορίες που μελετάτε σε εικόνα, εκείνες αποθηκεύονται σε δύο διαφορετικές περιοχές του εγκεφάλου σας και κατά τη διάρκεια της ανάκλησης οι πληροφορίες παρέχονται προφορικά και με μια εικόνα, ως εκ τούτου, οι πιθανότητες να ανακαλέσετε τις πληροφορίες αυξάνονται.
7. Απαγγελία και Επανάληψη
Όταν απαγγείλετε πληροφορίες δυνατά χρησιμοποιείτε δύο αισθήσεις, τη φυσική σας αίσθηση της ομιλίας και της ακοής για αυτά που λέτε. Επίσης, απαγγείλετε πληροφορίες με δικά σας λόγια ή ενώστε τις πληροφορίες σε μια σημαντική ιστορία για εσάς. Η επανάληψη είναι η πιο αποτελεσματική τεχνική μνήμης από τη στιγμή που εκπαιδεύσετε το μυαλό σας με τις πληροφορίες που θέλετε να μάθετε.
Όταν απαγγείλετε πληροφορίες δυνατά χρησιμοποιείτε δύο αισθήσεις, τη φυσική σας αίσθηση της ομιλίας και της ακοής για αυτά που λέτε. Επίσης, απαγγείλετε πληροφορίες με δικά σας λόγια ή ενώστε τις πληροφορίες σε μια σημαντική ιστορία για εσάς. Η επανάληψη είναι η πιο αποτελεσματική τεχνική μνήμης από τη στιγμή που εκπαιδεύσετε το μυαλό σας με τις πληροφορίες που θέλετε να μάθετε.
8.Σημειώστε το
Η γραφή ενεργοποιεί ένα διαφορετικό μέρος της μνήμης απ' ότι η ομιλία, διότι μας παρακινεί να είμαστε πιο λογικοί, συνεκτικοί και ολοκληρωμένοι. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το σώμα σας όταν γράφετε και να θυμάστε αυτό που κάνετε κατά τη γραφή.
Η γραφή ενεργοποιεί ένα διαφορετικό μέρος της μνήμης απ' ότι η ομιλία, διότι μας παρακινεί να είμαστε πιο λογικοί, συνεκτικοί και ολοκληρωμένοι. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το σώμα σας όταν γράφετε και να θυμάστε αυτό που κάνετε κατά τη γραφή.
ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΕΓΚΕΦΑΛΟΥ
9. Μείωση παρεμβολών
Μελετώντας μπροστά από την τηλεόραση για μια ώρα είναι σαν να μελετάτε σε ένα ήσυχο μέρος μόνο για 10 λεπτά. Μπορείτε να κάνετε περισσότερα, όταν κάνετε ένα πράγμα τη φορά και να αφιερώσετε όλη την προσοχή σας σε αυτό το ένα πράγμα.
Μελετώντας μπροστά από την τηλεόραση για μια ώρα είναι σαν να μελετάτε σε ένα ήσυχο μέρος μόνο για 10 λεπτά. Μπορείτε να κάνετε περισσότερα, όταν κάνετε ένα πράγμα τη φορά και να αφιερώσετε όλη την προσοχή σας σε αυτό το ένα πράγμα.
10. Το κάτι παραπάνω
Διαβάστε περισσότερα από ό,τι απαιτείται, έτσι ώστε να ενισχυθεί η ταχύτητα, η ακρίβεια και η εμπιστοσύνη προς τον εαυτό σας. Ο στόχος να είναι προς την κατάκτηση των πληροφοριών, ώστε να τις ανακαλέσετε πιο εύκολα όταν χρειαστεί.
Διαβάστε περισσότερα από ό,τι απαιτείται, έτσι ώστε να ενισχυθεί η ταχύτητα, η ακρίβεια και η εμπιστοσύνη προς τον εαυτό σας. Ο στόχος να είναι προς την κατάκτηση των πληροφοριών, ώστε να τις ανακαλέσετε πιο εύκολα όταν χρειαστεί.
11. Απόδραση από τη παγίδα της βραχυπρόθεσμης μνήμης
Η βραχυπρόθεσμη μνήμη δεν διαρκεί περισσότερο από λίγα λεπτά. Επομένως, μετακινήστε πληροφορίες από τη βραχυπρόθεσμη μνήμη στη μακροπρόθεσμη μνήμη με την επανάληψη και την απαγγελία.
Η βραχυπρόθεσμη μνήμη δεν διαρκεί περισσότερο από λίγα λεπτά. Επομένως, μετακινήστε πληροφορίες από τη βραχυπρόθεσμη μνήμη στη μακροπρόθεσμη μνήμη με την επανάληψη και την απαγγελία.
12. Χρησιμοποιήστε το φως της ημέρας
Μελετήστε τα πιο δύσκολα θέματα κατά τη διάρκεια της ημέρας, το φως του ήλιου βοηθά με τη μνήμη.
Μελετήστε τα πιο δύσκολα θέματα κατά τη διάρκεια της ημέρας, το φως του ήλιου βοηθά με τη μνήμη.
13. Διανομή της μάθησης
Μελετώντας για έξι ώρες είναι λιγότερο αποτελεσματικό απ' ότι η μελέτη 2 ωρών. Κάνετε διαλείμματα ή ανταμείψτε τον εαυτό σας μετά από ολοκλήρωση κάθε κεφαλαίου. Όταν ασχοληθείτε με κάτι άλλο όταν κάνετε διάλειμμα, επιτρέπετε στο μυαλό σας να επεξεργαστεί τις πληροφορίες που μόλις είχατε διαβάσει.
Μελετώντας για έξι ώρες είναι λιγότερο αποτελεσματικό απ' ότι η μελέτη 2 ωρών. Κάνετε διαλείμματα ή ανταμείψτε τον εαυτό σας μετά από ολοκλήρωση κάθε κεφαλαίου. Όταν ασχοληθείτε με κάτι άλλο όταν κάνετε διάλειμμα, επιτρέπετε στο μυαλό σας να επεξεργαστεί τις πληροφορίες που μόλις είχατε διαβάσει.
14. Αυτό που μας ενδιαφέρει
Θυμόμαστε περισσότερο ότι βρίσκουμε πιο ενδιαφέρον. Για θέματα που βρίσκετε βαρετά, να θυμάστε ότι τα πάντα έχουν σχέση με όλα τ' άλλα, οπότε αναζητήστε συνδέσεις.
Θυμόμαστε περισσότερο ότι βρίσκουμε πιο ενδιαφέρον. Για θέματα που βρίσκετε βαρετά, να θυμάστε ότι τα πάντα έχουν σχέση με όλα τ' άλλα, οπότε αναζητήστε συνδέσεις.
15. Συνδυασμός τεχνικών
Επιλέξτε δύο ή τρεις από τις παραπάνω τεχνικές και συνδυάστε τις. Η αποτελεσματικότητά τους θα είναι μεγαλύτερη απ' ότι εάν χρησιμοποιείστε μόνο ένα από αυτά.
Επιλέξτε δύο ή τρεις από τις παραπάνω τεχνικές και συνδυάστε τις. Η αποτελεσματικότητά τους θα είναι μεγαλύτερη απ' ότι εάν χρησιμοποιείστε μόνο ένα από αυτά.
ΑΝΑΚΛHΣΗ
16. Να θυμάστε κάτι άλλο.
Όταν δεν μπορείτε να θυμηθείτε κάτι, σκεφτείτε κάτι άλλο που έχει σχέση με αυτό και θα έρθει στη μνήμη σας.
Όταν δεν μπορείτε να θυμηθείτε κάτι, σκεφτείτε κάτι άλλο που έχει σχέση με αυτό και θα έρθει στη μνήμη σας.
17. Παρατήρηση
Ο καθένας έχει ένα διαφορετικό στυλ μνήμης. Παρατηρήστε πότε θυμάστε κάτι καλύτερα, όταν το είχατε ακούσει, διαβάσει, δει. Στη συνέχεια, επιβραβεύστε τον εαυτό σας με μία επιθυμητή ανταμοιβή! Η επιβράβευση ενισχύει τις πιθανότητες επανάληψης μίας συγκεκριμένηςσυμπεριφοράς.
Ο καθένας έχει ένα διαφορετικό στυλ μνήμης. Παρατηρήστε πότε θυμάστε κάτι καλύτερα, όταν το είχατε ακούσει, διαβάσει, δει. Στη συνέχεια, επιβραβεύστε τον εαυτό σας με μία επιθυμητή ανταμοιβή! Η επιβράβευση ενισχύει τις πιθανότητες επανάληψης μίας συγκεκριμένηςσυμπεριφοράς.
18. Χρήση για πρόσβαση
Όταν δεν χρησιμοποιείτε πληροφορίες, γίνεται όλο και πιο δύσκολο να έχετε πρόσβαση σε αυτές. Όσο περισσότερο χρησιμοποιείτε συγκεκριμένες πληροφορίες, τόσο θα ενισχυθεί η νευρική οδός από και προς τις πληροφορίες και η ανάκληση τους θα είναι πιο εύκολη.
Όταν δεν χρησιμοποιείτε πληροφορίες, γίνεται όλο και πιο δύσκολο να έχετε πρόσβαση σε αυτές. Όσο περισσότερο χρησιμοποιείτε συγκεκριμένες πληροφορίες, τόσο θα ενισχυθεί η νευρική οδός από και προς τις πληροφορίες και η ανάκληση τους θα είναι πιο εύκολη.
19. Και να θυμάστε, δεν το ξεχνάς ποτέ
Αντί να λέτε "Δεν θυμάμαι τίποτα", να λέτε "Δεν Ξεχνώ". Η αποφυγή των αρνητικών σκέψεων και η αντικατάσταση τους με θετικές σκέψεις, κινητοποιεί και ενισχύει τη μνήμη!
Αντί να λέτε "Δεν θυμάμαι τίποτα", να λέτε "Δεν Ξεχνώ". Η αποφυγή των αρνητικών σκέψεων και η αντικατάσταση τους με θετικές σκέψεις, κινητοποιεί και ενισχύει τη μνήμη!