Αν ήμουν μέσα σε μια χιονόμπαλα...Δημιουργική γραφή - κατασκευοδραστηριότητα (craftivity)
Στα πλαίσια της δημιουργικής γραφής με την οποία ασχολούμαστε φέτος , αποφάσισα να κάνω μια κατασκευοδραστηριότητα (εντελώς αδόκιμος ο όρος και απλά επακριβής μετάφραση του αγγλόφωνου craftivity, στην οποία συνδυάζουμε μια κατασκευή με κάποια δραστηριότητα σε κάποιο άλλο αντικείμενο- αγαπώ craftivities!).
Αν ήμουν μέσα σε μια χιονόμπαλα...
Προετοιμασία: Μια βδομάδα πριν ζήτησα από τα παιδιά να έρθουν στο σχολείο ντυμένα σαν να είχαμε χιονιά (σκούφο, γαντια , κασκόλ, μπουφάν). Με τον προτζέκτορα (για να δώσω πειστικότητα) έδειξα διάφορες φωτό από χιονισμένα βουνά. Φανταστήκαμε ότι βρισκόμασταν εκεί και πήραμε διάφορες πόζες για να φωτογραφηθούμε.
Σήμερα:
Κόψαμε αρχικά τις φωτογραφίες μας γυρω γύρω να μείνει μόνο το σώμα μας.
Στη συνέχεια κολλήσαμε τη φωτογραφία πάνω σε ένα θαλασσί χαρτί Α4 και γύρω κολλήσαμε επίσης κάποιες χιονονιφάδες (παγιέτες).
Μετά κολλήσαμε ένα πιάτο με σιλικόνη (η κυρία το 'εκανε αυτό) από πάνω, αφήνοντας ένα μικρό κενό από την πάνω μεριά για να το γεμίσουμε χιονι.
Συνεχίσαμε βάζοντας το ψεύτικο χιόνι και κλείνοντας το κενό που αφήσαμε. Κόψαμε το χαρτί που περίσσευε γύρω
από το πιάτο.
Κάτω από τη χιονόμπαλα κολλήσαμε ένα μικρό χαρτί όπου θα γράψουμε με πολύ λίγα λόγια (μιας και είμαστε πρωτάκια ακόμη) όσα είδαμε στη χιονόμπαλα!
Αφήνοντας το κατασκευαστικό κομμάτι προχωρήσαμε στη δραστηριότητά μας. Κλείσαμε τα μάτια και φανταστήκαμε πως βρισκόμασταν μέσα στη χιονόμπαλά μας. Αφησα λίγο χρόνο στα παιδιά να δουλέψουν στο μυαλό τους αυτή την ιδέα. Επειτα ζήτησα από κάθε παιδί να μας αφηγηθεί τι συμβαίνει μέσα στη χιονόμπαλά του. Κάθε παιδί αφηγήθηκε ό,τι και όπως το ίδιο ήθελε.
Αφού μίλησαν όλοι (και ήθελαν όλοι να μιλήσουν!), κλείσαμε τα μάτια μας και:
Στο τέλος , αφού τόσο πολύ συνεπαρμένοι ήμασταν, φτιάξαμε με τη φαντασία μας ένα χιονάνθρωπο μέσα στη χιονόμπαλά μας!
Αν ήμουν μέσα σε μια χιονόμπαλα...
Προετοιμασία: Μια βδομάδα πριν ζήτησα από τα παιδιά να έρθουν στο σχολείο ντυμένα σαν να είχαμε χιονιά (σκούφο, γαντια , κασκόλ, μπουφάν). Με τον προτζέκτορα (για να δώσω πειστικότητα) έδειξα διάφορες φωτό από χιονισμένα βουνά. Φανταστήκαμε ότι βρισκόμασταν εκεί και πήραμε διάφορες πόζες για να φωτογραφηθούμε.
Σήμερα:
Κόψαμε αρχικά τις φωτογραφίες μας γυρω γύρω να μείνει μόνο το σώμα μας.
Στη συνέχεια κολλήσαμε τη φωτογραφία πάνω σε ένα θαλασσί χαρτί Α4 και γύρω κολλήσαμε επίσης κάποιες χιονονιφάδες (παγιέτες).
Μετά κολλήσαμε ένα πιάτο με σιλικόνη (η κυρία το 'εκανε αυτό) από πάνω, αφήνοντας ένα μικρό κενό από την πάνω μεριά για να το γεμίσουμε χιονι.
Συνεχίσαμε βάζοντας το ψεύτικο χιόνι και κλείνοντας το κενό που αφήσαμε. Κόψαμε το χαρτί που περίσσευε γύρω
από το πιάτο.
Τελευταία πινελιά στην κατασκευή μας ήταν να βάλουμε ένα λευκό, τρίγωνο κομμάτι κανσόν για βάση της χιονόμπαλάς μας.
Κάτω από τη χιονόμπαλα κολλήσαμε ένα μικρό χαρτί όπου θα γράψουμε με πολύ λίγα λόγια (μιας και είμαστε πρωτάκια ακόμη) όσα είδαμε στη χιονόμπαλα!
Αφήνοντας το κατασκευαστικό κομμάτι προχωρήσαμε στη δραστηριότητά μας. Κλείσαμε τα μάτια και φανταστήκαμε πως βρισκόμασταν μέσα στη χιονόμπαλά μας. Αφησα λίγο χρόνο στα παιδιά να δουλέψουν στο μυαλό τους αυτή την ιδέα. Επειτα ζήτησα από κάθε παιδί να μας αφηγηθεί τι συμβαίνει μέσα στη χιονόμπαλά του. Κάθε παιδί αφηγήθηκε ό,τι και όπως το ίδιο ήθελε.
Αφού μίλησαν όλοι (και ήθελαν όλοι να μιλήσουν!), κλείσαμε τα μάτια μας και:
- ακούσαμε τους ήχους που υπήρχαν(παιδιά που παίζουν, το χιόνι που πέφτει, το χιόνι που πατάμε, τη χαρά) κ.α.)
- μυρίσαμε όλες τις μυρωδιές (χιόνι, κουκλουράκια και πίτα-που ψηνει καποιος εκεί κοντά, το κρύο)
- νιώσαμε (κρύο, χαρά, αγάπη, ξενοιασιά)
- γευτήκαμε το χιόνι
Στο τέλος , αφού τόσο πολύ συνεπαρμένοι ήμασταν, φτιάξαμε με τη φαντασία μας ένα χιονάνθρωπο μέσα στη χιονόμπαλά μας!