Τμήματα που θα «κοκκινίζουν» και τμήματα που θα «πρασινίζουν» στο Μηχανογραφικό που θα συμπληρώνουν οι υποψήφιοι, θα περιλαμβάνει το νέο σύστημα πρόσβασης στα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ.
Το χρώμα δεν θα είναι μόνιμο για κανένα τμήμα, αλλά θα το αποκτά κάθε χρόνο , ανάλογα με τη ζήτηση από την πλευρά των υποψηφίων.
Τα παραπάνω προέκυψαν από τη συζήτηση των δημοσιογράφων με τον υπουργό Παιδείας Κ. Γαβρόγλου, στη Βουλή, μετά το υπουργικό Συμβούλιο,.
Το κόκκινο χρώμα θα δίνεται στα τμήματα που θα έχουν μεγάλη μεγαλύτερη ζήτηση . Σε αυτά τα τμήματα οι υποψήφιοι θα εισάγονται μέσω των Πανελλαδικών Εξετάσεων
Το πράσινο χρώμα θα δίνεται στα τμήματα με τι μικρότερη ζήτηση και θα δίνεται το “σήμα” στους υποψηφίους ότι μπορούν να εισαχθούν ελεύθερα με το βαθμό του Απολυτηρίου.
Το πράσινο χρώμα θα δίνεται στα τμήματα με τι μικρότερη ζήτηση και θα δίνεται το “σήμα” στους υποψηφίους ότι μπορούν να εισαχθούν ελεύθερα με το βαθμό του Απολυτηρίου.
Το Σχέδιο Νόμου αναμένεται να κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή, μέσα στον Ιανουάριο.
Σχολές δύο “ταχυτήτων”;
Στο ερώτημα μήπως με τον διαχωρισμό των Τμημάτων σε Τμήματα Ελεύθερης Πρόσβασης και Τμήματα όπου η πρόσβαση επιτυγχάνεται μόνο μέσω των πανελλαδικών δημιουργούνται Τμήματα «δύο ταχυτήτων»;
Το υπουργείο παιδείας απαντά:
Τα Τμήματα «δύο ταχυτήτων» είναι φαινόμενο που παρατηρείται και σήμερα και προκαλείται από τη διαφορά στις προτιμήσεις των υποψηφίων και όχι από το ίδιο το σύστημα εισαγωγής.
Τα αίτια των προτιμήσεων σχετίζονται ούτως ή άλλως περισσότερο με εξωτερικούς παράγοντες (αγορά εργασίας, εντοπιότητα κλπ.) και λιγότερο με την ποιότητα κάθε Τμήματος σε επιστημονικό και παιδαγωγικό επίπεδο. Σε όλα τα μέρη του κόσμου, αλλά και στην Ελλάδα, υπάρχουν Τμήματα με μεγαλύτερο κοινωνικό κύρος και άλλα που το κοινωνικό τους κύρος δεν είναι τόσο υψηλό.
Αυτό πολλές φορές δεν αντιστοιχεί στο επιστημονικό κύρος των Τμημάτων.
Η διεθνής και ελληνική επιστημονική κοινότητα αναγνωρίζει την εκπαιδευτική και ερευνητική δραστηριότητα των διαφόρων Τμημάτων, ανεξάρτητα από το κοινωνικό τους κύρος και τη ζήτηση που έχουν εκ μέρους των υποψηφίων.
Γι' αυτό, όπως έχουμε ήδη τονίσει, τα ακαδημαϊκά έτη 2019-2020 και 2020-2021 είναι σημαδιακά: αφενός για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, γιατί από τώρα σχεδιάζεται η αναβάθμιση όλων των Ιδρυμάτων με νέα Τμήματα, νέο προσωπικό και υλικοτεχνικές υποδομές και αφετέρου για τη δευτεροβάθμια γιατί θα είναι οι χρονιές που θα αρχίσει να εφαρμόζεται η νέα δομή της Γ΄ Λυκείου και το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ.