Τα παιδιά προσχολικής ηλικίας ή στις αρχές του δημοτικού δίνουν την προσοχή τους μόνο σε αυτά που τους ενδιαφέρουν. Εάν όμως του δείξετε πώς σχηματίζεται το γράμμα Α, θα κοιτάει αλλού ή θα παίζει με το μολύβι. Οι ειδικοί της ανάπτυξης του παιδιού λένε ότι κατά μέσο όρο ένα παιδί 4 και 5 ετών, θα πρέπει να μπορεί να συγκεντρωθεί σε ένα πράγμα από 4 έως 20 λεπτά. Φυσικά αυτά εξαρτώνται από την ώρα της ημέρας, την ανάπτυξη αλλά και τη συναισθηματική κατάσταση του παιδιού εκείνη τη στιγμή.
Δώστε προσοχή για να πάρετε προσοχή. Τα παιδιά δυσκολεύονται να κάνουν κάτι όταν δεν τους αρέσει. Όταν ξεκινούν το σχολείο, πρέπει να αποκτήσουν ένα πρόγραμμα και μία δομή και να επαναλαμβάνουν αυτά που κάνουν. Αυτό που θα βοηθήσει είναι να προσδώσετε λίγη χαρά ή δημιουργικότητα σε αυτό που κάνει. Όταν μαθαίνει το γράμμα Α, μπορεί να το κάνει με πολύχρωμες κιμωλίες σε ένα μικρό πινακάκι στο δωμάτιό του.
Προσπαθήστε να μην αφαιρείστε και να του δίνετε την απόλυτη προσοχή σας. Αν το κάνετε, μην περιμένετε από το παιδί σας να τα καταφέρει, εφόσον είστε το βασικότερο πρότυπό του. Πρέπει να είστε σωματικά κοντά του και να μην δίνετε οδηγίες από μακριά. Να έχετε οπτική επαφή μαζί του και να του λέτε αυτό που θέλετε με απλές και κατανοητές λέξεις.
Πώς θα ελαττώσετε αυτά που το αποσπούν. Καταρχάς, φροντίστε να έχετε ένα παιδί που δεν πεινάει ή δεν είναι πολύ κουρασμένο ώστε να θέλει να κοιμηθεί. Πρέπει να κάνει μικρά διαλείμματα και ένα μεγαλύτερο όταν γυρίζει στο σπίτι από το σχολείο. Αν τα αδέρφια ενοχλούν το ένα το άλλο, πρέπει να μελετούν σε χωριστά δωμάτια ακόμα και αν μοιράζονται μία κρεβατοκάμαρα.
Όταν δυσκολεύεται σε κάτι, καλό είναι να σπάτε τις οδηγίες σε περισσότερες και απλούστερες. Φυσικά, κάθε περίπτωση είναι διαφορετική και το κάθε παιδί έχει το δικό του τρόπο να μελετά ή να καταπιάνεται με κάτι. Μπορεί να χρειάζεται πολλά μικρά διαλείμματα ή ένα και μεγάλο.