8 εναλλακτικές δραστηριότητες για την δημιουργική απασχόληση των παιδιών. Πρόκειται για δραστηριότητες που ξεφεύγουν από τα τετριμμένα και προσφέρουν στα παιδιά πολύτιμα εφόδια και δεξιότητες. Μέσω αυτών το παιδί μαθαίνει να συνεργάζεται, να επικοινωνεί και να εκφράζεται δημιουργικά.
Αρχιτεκτονική
Τα παιδιά μέσα από παιχνίδια και κατασκευές, εξερευνούν με όλες τους τις αισθήσεις τον κόσμο και με τη φαντασία τους τον δημιουργούν από άλλη οπτική. Ανακαλύπτουν τα ταλέντα και τις κλίσεις μέσα από δραστηριότητες που τους μαθαίνουν να πειραματίζονται και να σχεδιάζουν. Η ενασχόληση του παιδιού με την αρχιτεκτονική συμβάλλει στη συγκρότηση της σκέψης, τη τόνωση της φαντασίας, τη δημιουργικότητα και την αυτοπεποίθηση ότι είναι ο «αρχιτέκτονα» του μέλλοντος.
Φωτογραφία
Με τα μαθήματα φωτογραφίας τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα να διερευνήσουν τις δυνατότητες εικαστικής έκφρασης που προσφέρουν τόσο τα αναλογικά μέσα της φωτογραφίας, όσο και οι ψηφιακές εφαρμογές της και να ανακαλύψουν εκ νέου τον κόσμο, μέσα από το φωτογραφικό φακό. H τέχνη της φωτογραφίας έχει το προνόμιο της γρήγορης διαδικασίας και του άμεσου αποτελέσματος, ενώ με τον κατάλληλο παιδαγωγικό χειρισμό μπορεί να γίνει για τα παιδιά, όχι μόνο ένα μέσο αποτύπωσης του εσωτερικού τους κόσμου αλλά και ένα άριστο έδαφος για την διευκόλυνση της ομαλής ανάπτυξης και κοινωνικοποίησής τους. Η ενασχόληση του παιδιού με τη φωτογραφία θα το κάνει δημιουργικό, πιο παρατηρητικό και θα το βάλει σε διαδικασία σκέψης.
Καλλιγραφία
Η καλλιγραφία είναι η τέχνη που βοηθάει το παιδί να εξασκήσει και να βελτιώσει το γραφικό του χαρακτήρα. Στο μακρινό παρελθόν, η καλλιγραφία, αποτελούσε μάθημα για τους μαθητές του ελληνικού δημοτικού σχολείου. Τα παδιά μάθαιναν πώς να γράφουν όμορφα, καθαρά, ευανάγνωστα, συμμετρικά και καλλιγραφικά γράμματα. Έγραφαν με μελάνι και πένα καλλιγραφίας. Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια άνθηση της καλλιγραφίας και πολλοί γονείς επιλέγουν να γράψουν τα παιδια τους σε αυτή τη δραστηριότητα ώστε να μπει ένα τέλος σε γράμματαακαλαίσθητα, ασύμμετρα, χωρίς στοιχειώδη ομοιογένεια και κυρίως δυσανάγνωστα. Η καλλιγραφία θα βοηθήσει το παιδί να αποκτήσει αυτοπεποίθηση έναντι των δασκάλων του καθώς τα όμορφα, συμμετρικά και ευανάγνωστα γράμματα πάντα "κερδίζουν" βαθμολογικά έναντι ορνιθοσκαλισμάτων.
Μαγειρική - Ζαχαροπλαστική
Με τα μαθήματα μαγειρικής και ζαχαροπλαστικής τα παιδιά μαθαίνουν να φτιάχνουν φαγητά και γλυκά με το δικό τους μοναδικό τρόπο. Μαθαίνουν να χρησιμοποιούν σωστά τις πρώτες ύλες, να επιλέγουν την τροφή τους με ποιοτικά κριτήρια και να εκτιμούν το σπιτικό φαγητό έναντι του fast food. Αποκτούν διατροφική αγωγή και αντιλαμβάνονται τη σημασία της υγιεινής διατροφής. Τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να γευτούν γεύσεις και αρώματα, να γνωρίσουν την κουλτούρα και τον πολιτισμό άλλων χωρών καθώς επίσης να μάθουν μαθηματικά, χημεία και γεωγραφία με ένα ευχάριστο και δημιουργικό τρόπο. Μαθαίνουν να δουλεύουν ομαδικά και να έχουν στόχο.
Δημιουργική Γραφή
Με τη δημιουργική γραφή τα παιδιά μαθαίνουν να οργανώνουν τις σκέψεις τους και να πείθουν με σαφήνεια κάποιον για την άποψή τους. Η δημιουργική γραφή είναι ένας τρόπος για να εκφραστούν τα παιδιά, τα βοηθά
να εκφράσουν τα συναισθήματά τους, αλλά επίσης τα βοηθούν να ανακαλύψουν τι γνωρίζουν ή σκέφτονται για ένα θέμα. Η ενθάρρυνση των παιδιών να γράψουν τις δικές τους ιστορίες συμβάλλει τα μέγιστα στο να εδραιώσουν τη γλωσσική τους ικανότητα, θέτοντας στην πράξη τις αναγνωστικές και γραμματικές τους δεξιότητες. Μέσω της δημιουργικής γραφής τα παιδιά μαθαίνουν να οργανώνουν τις σκέψεις τους και να πείθουν με σαφήνεια κάποιον για την άποψή τους.
να εκφράσουν τα συναισθήματά τους, αλλά επίσης τα βοηθούν να ανακαλύψουν τι γνωρίζουν ή σκέφτονται για ένα θέμα. Η ενθάρρυνση των παιδιών να γράψουν τις δικές τους ιστορίες συμβάλλει τα μέγιστα στο να εδραιώσουν τη γλωσσική τους ικανότητα, θέτοντας στην πράξη τις αναγνωστικές και γραμματικές τους δεξιότητες. Μέσω της δημιουργικής γραφής τα παιδιά μαθαίνουν να οργανώνουν τις σκέψεις τους και να πείθουν με σαφήνεια κάποιον για την άποψή τους.
Κηπουρική
Ο κήπος είναι το μέρος που τα παιδιά μας μπορούν να μάθουν, να χαλαρώσουν και να γίνουν μέρος της φύσης. Μέσα από την κηπουρική έρχονται πιο κοντά στη φύση, μαθαίνουν να σέβονται το περιβάλλον, γίνονται υπεύθυνα για τα φυτά τους από την φύτευση ως την άνθηση και την καρποφορία. Επιπλέον, μαθαίνουν την θρεπτική αξία των τροφών, τις σωστές διατροφικές συνήθειες, τον κύκλο του νερού. Οι δραστηριότητες της κηπουρικής βελτιώνουν την αδρή κίνηση (τα παιδιά σκαλίζουν, μεταφέρουν, σπρώχνουν, κόβουν, ποτίζουν, κινούνται συνειδητά στο χώρο) τον
προσανατολισμό στον χρόνο (μαθαίνουν πότε πρέπει να ποτίζουν τα φυτά, ποια φυτά ευδοκιμούν κάθε εποχή)
γνωστικό επίπεδο (ενισχύει την συγκέντρωση, την οπτική και ακουστική μνήμη: αναγνώριση και ανάκληση ονομάτων φυτών, λουλουδιών, εργαλείων, την γνώση εννοιών: μεγάλος μικρό, ψηλό-κοντό, βαρύ-ελαφρύ, την λογικομαθηματική σκέψη: ταξινόμηση φυτών ανάλογα με το χρώμα, μέγεθος, σχήμα φύλλων)
προσανατολισμό στον χρόνο (μαθαίνουν πότε πρέπει να ποτίζουν τα φυτά, ποια φυτά ευδοκιμούν κάθε εποχή)
γνωστικό επίπεδο (ενισχύει την συγκέντρωση, την οπτική και ακουστική μνήμη: αναγνώριση και ανάκληση ονομάτων φυτών, λουλουδιών, εργαλείων, την γνώση εννοιών: μεγάλος μικρό, ψηλό-κοντό, βαρύ-ελαφρύ, την λογικομαθηματική σκέψη: ταξινόμηση φυτών ανάλογα με το χρώμα, μέγεθος, σχήμα φύλλων)
Φιλοσοφία
Τα παιδιά μέσω των μαθημάτων αυτών θα οξύνουν την σκέψη τους και θα απαντήσουν σε θεμελιώδη φιλοσοφικά ζητήματα. Θα αναπτύξουν επιχειρηματολογία και θα εξοικειωθούν με βασικές φιλοσοφικές έννοιες. Η εκμάθηση φιλοσοφίας στα παιδιά θα συμβάλλει καθοριστικά στην αναγνώριση της σημασίας του δημοκρατικού διαλόγου, την ανάπτυξη της λογικότητας και της αυτογνωσίας τους, της ικανότητας κριτικού στοχασμού, την παρατηρητικότητα, την προσαρμοστικότητα, στη συναισθηματική ανάπτυξή τους, τη δημοκρατικότητα και την κοινωνικότητά τους.
Κεραμική
Με τα μαθήματα κεραμικής, τα παιδιά θα αναπτύξουν τις δεξιότητες τους και θα δώσουν διέξοδο στη φαντασία τους μέσω του πηλού. Η κεραμική επιδρά θετικά και ηρεμιστικά, διδάσκει υπομονή και σκέψη που σχετίζεται με την αναμονή για το στέγνωμα και με τη συναρπαστική διαδικασία ψησίματος, που συχνά έχει μη αναμενόμενα αποτελέσματα. Το παιδί καλείται να δημιουργήσει και να διακοσμήσει τα δικά του διαχρονικά χρηστικά ή διακοσμητικά έργα ανακαλύπτοντας νέες τεχνικές και δεξιότητες.