Η γραμματική είναι ένα κεφάλαιο που συχνά βρίσκεται σε σύγχυση στα παιδιά με δυσλεξία!
Η δυσκολία στην ανάλυση και επεξεργασία των γλωσσικών πληροφοριών αποτελεί ένα κοινό γνώρισμα στους μαθητές με ειδικές μαθησιακές ανάγκες. Μια δυσκολία που εκφράζεται ακόμα πιο δυναμικά όταν χρειάζεται να προσδιορίσουν, με σαφήνεια, μέσα από τη χρήση της γλώσσας έννοιες όπως: ο χρόνος, ο τόπος, η ποσότητα και ο τρόπος. Η διδασκαλία της λειτουργικής χρήσης των επιρρημάτων στο γραπτό λόγο είναι απαραίτητη και αποτελεί μέρος της ειδικής αγωγής.
Ο τρόπος προσέγγισης διδακτικά παραμένει πάντα ο συνδυασμός της εικόνας, των αισθήσεων και της κιναίσθησης.
Εδώ θα παρουσιάσουμε μια άσκηση για να μάθουμε τα ποσοτικά επιρρήματα, που έχει τον τίτλο: Πόσο έβρεξε εχθές;
Υλικά: χαρτί ή χαρτόνι, χρώματα
Αρχικά σε ένα χαρτί ή μεγάλο χαρτόνι σχεδιάζουμε ένα σύννεφο που βρέχει ή μια εικόνα βροχής. Χωρίζουμε την εικόνα στη μέση και μοιράζουμε τα ποσοτικά επιρρήματα σε δυο στήλες. Στη στήλη που θα περιέχει τις λέξεις που δείχνουν το "λίγο" και στη στήλη που θα περιέχει τις λέξεις που δείχνουν το "πολύ".
Εικόνα βροχής και δυο στήλες των ποσοτικών επιρρημάτων! |
Έχουμε δώσει από πριν μια λίστα με Ποσοτικά επιρρήματα. Τα έχουμε διαβάσει μαζί και έχουμε εξηγήσει λέξεις που δεν ξέρει. Με αυτή τη λίστα θα γεμίσουμε γύρω, γύρω όλο το σκίτσο. Κάθε φορά το παιδί απαντάει στην ερώτηση "Πόσο έβρεξε εχθές;"
Γεμίζουμε με επιρρήματα γύρω, γύρω! |
❝Η εικόνα οριοθετεί εννοιολογικά πολύ καλύτερα τον κανόνα που θέλουμε να διδάξουμε και για αυτό είναι ένα βασικό εργαλείο στην ειδική αγωγή.❞