Το Παζλ της Ορθογραφίας! Ενίσχυση της Ορθογραφίας σε παιδιά με Δυσλεξία

Αποστόλης Ζυμβραγάκης
0




Η δυσκολία στην Ορθογραφία αποτελεί ένα διακριτικό χαρακτηριστικό των ανθρώπων με δυσλεξία.

Η βελτίωση της δεξιότητας της ορθογραφημένης γραφής συνήθως είναι σημαντική πρόκληση για τον Ειδικό παιδαγωγό που αναλαμβάνει να σχεδιάσει ένα πρόγραμμα παρέμβασης για ένα παιδί με Δυσλεξία. Πρόκειται για μια ικανότητα όπου χρειάζεται να αποκτηθεί ένας ικανός βαθμός αυτοματοποίησης, ώστε να έχει σταθερή παρουσία και αυτό είναι κάτι που την κάνει ένα δύσκολο στόχο. 

Ορθογραφία σημαίνει οπτικό λεξικό, το οποίο αποθηκεύεται στη μνήμη και ανακαλείται από αυτήν. Για τα παιδιά με Δυσλεξία η αποθήκευση αυτού του οπτικού λεξικού, της "εικόνας" δηλαδή των λέξεων, εμφανίζει ελλείμματα και η απλή γνώση των γραμματικών κανόνων δεν αρκεί.

Η χρήση εικονογραφικών, αισθητηριακών και κιναισθητικών μεθόδων, για να εγγραφεί η πληροφορία και να λειτουργήσει η μνήμη πιο αποτελεσματικά, είναι αναγκαία.

Εδώ θα δείξουμε πως ένα έτοιμο παιχνίδι Παζλ μπορεί να μετατραπεί σε μια ενδιαφέρουσα άσκηση για την καταληκτική ορθογραφία.



Υλικά: παζλ, μολύβι

Αρχικά διαλέγουμε το Παζλ το οποίο θα προσαρμόσουμε κατάλληλα για την άσκηση.

 παζλ, ορθογραφία, δυσλεξία


Ανοίγουμε όλα τα κομμάτια ένα ένα. 

 παζλ, ορθογραφία, δυσλεξία


Στο πίσω μέρος, κάθε κομματιού από το παζλ, γράφουμε λέξεις στις οποίες λείπουν οι καταλήξεις. Εδώ εργαστήκαμε πάνω στην ορθογραφική διάκριση των όμοιων φωνητικά καταλήξεων των /ι/. Για αυτό επιλέξαμε λέξεις που καταλήγουν σε: ι, η, ει και οι.

 παζλ, ορθογραφία, δυσλεξία


Στο επόμενο βήμα, γράφουμε τις καταλήξεις που λείπουν, πάνω στις θέσεις που αντιστοιχούν στα κομμάτια που αφαιρέσαμε από το παζλ. 

 παζλ, ορθογραφία, δυσλεξία


 παζλ, ορθογραφία, δυσλεξία


Το παιδί πρέπει να επιλέξει να τοποθετήσει τα κομμάτια στις σωστές καταλήξεις. Έτσι θα διαμορφωθεί πάλι όλη η εικόνα του παζλ.

 παζλ, ορθογραφία, δυσλεξία


 παζλ, ορθογραφία, δυσλεξία

Είναι μια άσκηση που προσαρμόζεται για να ενισχύσει πλήθος δεξιοτήτων σε ένα πρόγραμμα ειδικής αγωγής:
  • Ορθογραφία καταλήξεων.
  • Ορθογραφία θεματική.
  • Ορθογραφία συχνά εμφανιζόμενων λέξεων.
  • Φωνολογικές δεξιότητες.
  • Οπτική διάκριση.



Tip:
❝Χρησιμοποιούμε μολύβι ώστε να έχουμε τη δυνατότητα να σβήσουμε και να χρησιμοποιήσουμε τα Παζλ και για επόμενες ασκήσεις.❞


Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας

Δημοσίευση σχολίου

0Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου (0)