Την επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων και την καθιέρωση εθνικού απολυτηρίου για την εισαγωγή στα ΑΕΙ προανήγγειλε ο νέος πρόεδρος του ΙΕΠ.
Σύμφωνα με το σχεδιασμό του υπουργείου και του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, ο βαθμός του απολυτήριου θα προκύπτει από το βαθμό και των τριών τάξεων του Λυκείου με ειδικό συντελεστή ανά τάξη, ενώ το πιστοποιημένο εθνικό απολυτήριο θα είναι το εισιτήριο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Πώς θα οργανωθεί η Τράπεζα Θεμάτων;
Ο Γιάννης Αντωνίου ανακοίνωσε πως το ΙΕΠ «θα καλέσει τους εκπαιδευτικούς να υποβάλουν θέματα διαβαθμισμένης δυσκολίας σε ηλεκτρονική πλατφόρμα. Τα θέματα θα αξιολογηθούν από επιτροπές ειδικών που επίσης θα συστηθούν από το ΙΕΠ και εφόσον κριθούν κατάλληλα θα συμπεριληφθούν στην τράπεζα. Επίσης θα επανεξετασθούν τα θέματα της τράπεζας του 2014.
Η Τράπεζα Θεμάτων αποτελεί έναν μηχανισμό εποπτείας και πιστοποίησης των μορφωτικών αποτελεσμάτων της προσφερόμενης γνώσης σε όλα τα Λύκεια της επικράτειας.
Η εφαρμογή της στις τρεις τάξεις του Λυκείου περιορίζει τον υποκειμενισμό στην αξιολόγηση των μαθητών από σχολείο σε σχολείο παρέχοντας μια ενισχυμένη εγκυρότητα στους σχολικούς τίτλους. Επίσης εκτιμάται ότι θα συμβάλει στην ενίσχυση του ενδιαφέροντος των μαθητών στη σχολικό πράξη και στις προσφερόμενες γνώσεις εντός των δημόσιων Λυκείων.
Στόχος μας είναι η θεραπεία μιας παθογενούς κατάστασης που καθιστά οιονεί προσχηματική μια ολόκληρη εκπαιδευτική βαθμίδα.
Σε ποιους άξονες θα κινηθεί το νέο εξεταστικό σύστημα;
Σύμφωνα με το νέο πρόεδρο του ΙΕΠ «η απάντηση στο ερώτημα είναι σαφής και κατηγορηματική. Λύκειο αυτόνομη εκπαιδευτική βαθμίδα με την καθιέρωση πιστοποιημένου εθνικού απολυτηρίου, το οποίο θα είναι το εισιτήριο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Για τον προσδιορισμό του βαθμού του εθνικού απολυτηρίου θα συνυπολογίζονται οι βαθμοί των τριών τάξεων του Λυκείου με ειδικό συντελεστή ανά τάξη.
Η μεταρρύθμιση αυτή προϋποθέτει την εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων, την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών, τα νέα προγράμματα σπουδών, την ενίσχυση των προϋποθέσεων προαγωγής και απόλυσης των μαθητών στο Λύκειο».