Για άλλη μια φορά η Κιναίσθηση πρωταγωνιστεί!
Η ειδική παιδαγωγός, σε εξ αποστάσεως εποπτεία από την Κύπρο, χρειάζεται να προετοιμάσει ένα αγόρι με μαθησιακές δυσκολίες, για την εισαγωγή του στο Δημοτικό σχολείο. Ο μαθητής φοιτά για δεύτερη φορά στο Νηπιαγωγείο και είναι αναγκαίο να ενισχυθεί σε διάφορες δεξιότητες όπως στην αναγνώριση των γραμμάτων και αριθμών.
Στα πλαίσια του σχεδιασμού του προγράμματος παρέμβασης έχουν συμπεριληφθεί αρκετές δραστηριότητες για την γνωριμία και εκμάθηση των γραμμάτων. Στις ασκήσεις αυτές ο μικρός μαθητής συμμετέχει Κιναισθητικά και αισθητηριακά. Η ανταπόκριση ήταν ιδιαίτερα θετική καθώς η απεμπλοκή του από δραστηριότητες, που απαιτούσαν αποκλειστικά γραφή με μολύβι και χαρτί, δημιούργησε κίνητρο και αύξησε το ενδιαφέρον.
Εδώ η συνάδελφος εφαρμόζει τις ασκήσεις που σχεδιάσαμε για την ανακάλυψη γραμμάτων!
Τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν: μπίλιες που φουσκώνουν με νερό (ανθοπωλεία), όσπρια, μαγνητικά γράμματα
Σε ένα μπολ η παιδαγωγός άφησε με νερό τις χρωματιστές μπίλιες να φουσκώσουν και έκρυψε μέσα τα μαγνητικά γράμματα.
Ο μαθητής έψαχνε και έβρισκε τα γράμματα. Κάθε γράμμα που έβρισκε έλεγαν φωνητικά τον ήχο του και το άφηναν δίπλα.
Σε επόμενη συνεδρία χρησιμοποιήθηκαν όσπρια και η άσκηση συνεχίστηκε με την ίδια διαδικασία. Ο μαθητής έβαζε μέσα το χέρι του, ανακάλυπτε ένα ένα τα γράμματα και κάθε φορά έλεγε ποιο γράμμα βλέπει και το έδινε στην παιδαγωγό του.
Η δραστηριότητα εμπλουτίστηκε και με ενίσχυση της Λεπτής κινητικότητας. Με μια θήκη του τσαγιού προσπαθούσαν να πιάσουν τα γράμματα!
Ο μικρός μαθητής διασκέδασε τη διαδικασία και πλέον μπορεί να αναγνωρίζει μεγάλο μέρος των γραμμάτων.
*Ευχαριστούμε θερμά την ειδική παιδαγωγό για την όμορφη δουλειά της και τη διάθεση των φωτογραφιών.