30 αινίγματα για παιδιά και δωρεάν επιτραπέζιο παιχνίδι

Αποστόλης Ζυμβραγάκης
0





Αινίγματα για παιδιά
Λατρεύω τα επιτραπέζια παιχνίδια, μου αρέσουν πάρα πολύ και τα αινίγματα, οπότε σκέφτηκα αυτά τα 2 να τα ενώσω με κάποιο τρόπο και να παίξω με τα παιδιά μου.
Μάζεψα λοιπόν 30 αινίγματα, σχετικά εύκολα για παιδιά δημοτικού και έφτιαξα ένα δωρεάν επιτραπέζιο παιχνίδι για να μας κρατήσει συντροφιά τα μεσημέρια που δεν κοιμόμαστε!
Πάμε πρώτα να δούμε όλα τα αινίγματα που συγκέντρωσα αλλά και τις απαντήσεις τους.

30 αινίγματα για παιδιά


1. Από κάτω σαν μπαμπάκι, από πάνω σαν τηγάνι και από πίσω σαν ψαλίδι. Τί είναι;
Απάντηση: Το χελιδόνι
2. Χωρίς φωνή, χωρίς κορμί, χωρίς φτερά, αλλά ακούγεται καλά. Τι είναι;
Απάντηση: Η ηχώ
3. Ποιος τα ακούει όλα αλλά δεν μπορεί να πει τίποτα;
Απάντηση: Το αυτί
4. Όταν το θάβουν ζωντανεύει. Τι είναι;
Απάντηση: Ο σπόρος
5. Γεννιέται ψηλό και πεθαίνει χαμηλό. Τι είναι;
Απάντηση: Το κερί
6. Ένα πουλί χωρίς φτερά, ψυχή δεν έχει και πετά. Τι είναι;
Απάντηση: Ο χαρταετός
7. Έχουν 10 δάχτυλα και πόδι ούτε ένα. Τι είναι;
Απάντηση: Τα γάντια
8. Ποιο είναι’ αυτό που το βάζουμε στο τραπέζι, το κόβουμε, το μοιράζουμε, μα δεν το τρώμε;
Απάντηση: Η τράπουλα
9. Όταν πλυθώ, λερώνεται. Τι είναι;
Απάντηση: Το νερό
10. Χωρίς να σε κόψω σε κάνω διπλό. Τι είναι;
Απάντηση: Ο καθρέφτης
11. Όταν βλέπω, δεν το βλέπω και το βλέπω όταν δε βλέπω. Τι είναι;
Απάντηση: Το όνειρο
12. Είναι το μόνο πράγμα που σπάει όταν προφέρεται το όνομά του. Τι είναι;
Απάντηση: Η σιωπή
13. Χιλιοτρύπητο λαγήνι που σταλιά νερό δε χύνει. Τι είναι;
Απάντηση: Το σφουγγάρι
14. Την ημέρα στολισμένο και τη νύχτα φορτωμένο. Τι είναι;
Απάντηση: Το κρεβάτι
15. Όσο περισσότερα κάνεις, τόσο περισσότερα αφήνεις. Τι είναι;
Απάντηση: Τα χνάρια, τα βήματα στην άμμο
16. Έχω ένα μικρό σπίτι και ζω μόνος. Το σπίτι μου δεν έχει πόρτες και παράθυρα. Έτσι, όταν θέλω να βγω έξω πρέπει να σπάσω τους τοίχους. Τι είμαι;
Απάντηση: Κοτοπουλάκι μέσα σε αυγό
17. Τι τρέχει μα δε μπορεί να περπατήσει;
Απάντηση: Το ρυάκι, το ποτάμι
18. Τι γίνεται όλο και πιο άσπρο καθώς βρομίζει;
Απάντηση: Ο μαυροπίνακας
19. Μεγαλώνει όσο τρώει, μα πεθαίνει όταν πίνει. Τι είναι;
Απάντηση: Η φωτιά μα και η δίψα
20. Ανεβαίνει, κατεβαίνει και χωρίς να τρώει, παχαίνει. Τι είναι;
Απάντηση: Η κουβαρίστρα, το αδράχτι
21. Ανεβαίνει – κατεβαίνει και στην ίδια θέση μένει. Τι είναι;
Απάντηση: Η σκάλα μα και το στόμα
22. Όταν το’ χεις θέλεις να το μοιραστείς. Μα αν το μοιραστείς, δεν το’ χεις πια… Τι είναι;
Απάντηση: Το μυστικό
23. Ήλιος δεν είναι, ακτίνες έχει, πόδια δεν έχει κι όμως τρέχει. Τι είναι;
Απάντηση: Το ποδήλατο
24. Είμαι ελαφριά σαν πούπουλο, αλλά ακόμα και ο πιο δυνατός άνθρωπος δεν μπορεί να με κρατήσει πάνω από 5 λεπτά. Τι είμαι;
Απάντηση: Η αναπνοή.
25. Τετράποδο είμαι αλλά δεν κινούμαι. Πάνω μου γελάνε, τρώνε διαβάζουν και μιλάνε αλλά εγώ τίποτα δεν καταλαβαίνω. Τι είναι;
Απάντηση: Το τραπέζι
26. Βαρύτερο από το σίδερο, γλυκότερο από το μέλι, μήτε στα χέρια πιάνεται, μήτε στην τσέπη μπαίνει.
Απάντηση: Ο ύπνος
27. Ξεχειλίζει από βιβλία μα ποτέ της δε διαβάζει. Της αρέσει ωραία ωραία στην αράδα να τα βάζει; Τι είναι;
Απάντηση: Η βιβλιοθήκη
28. Με κοιτάζεις, σε κοιτάζω, τρως, τρώω, γελάς, γελάω, άνθρωπος δεν είμαι. Τι είμαι;
Απάντηση: Ο καθρέφτης
29. Ποιο είναι το πιο πολύτιμο ψάρι;
Απάντηση: Το χρυσόψαρο
30. Ποια πόλη βρίσκεται σε όλα σχεδόν τα πλοία;
Απάντηση: Η Άγκυρα

Δείτε εδώ το δωρεάν επιτραπέζιο παιχνίδι και κατεβάστε το δωρεάν

Πώς θα φτιάξετε το επιτραπέζιο παιχνίδι


Αρχικά θα πρέπει να εκτυπώσετε από εδώ τα δωρεάν εκτυπώσιμα που σας έχω ετοιμάσει. Στη συνέχεια καλό θα ήταν να πλαστικοποιήσετε τις σελίδες σας πριν τις κόψετε και τέλος να κόψετε τα 30 κουτάκια των ερωτήσεων.

Πώς παίζετε το επιτραπέζιο παιχνίδι με τα αινίγματα


Αφού λοιπόν έχετε ετοιμάσει το παιχνίδι σας, ανακατέψτε καλά τις κάρτες και αφήστε στο κέντρο του τραπεζιού. Ο πρώτος παίκτης θα πάρει στα χέρια του μια κάρτα χωρίς να τη δουν οι υπόλοιποι και θα διαβάσει δυνατά το αίνιγμα.
Ο πρώτος που θα βρει τη λύση θα κερδίσει την κάρτα.
Νικητής είναι αυτός που θα κερδίσει τις περισσότερες κάρτες.

Φυσικά μπορείτε να παίξετε το παιχνίδι όπως εσείς θέλετε!

Το θέμα είναι να παίζουμε και να περνάμε όμορφα!

Δημοσίευση σχολίου

0Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου (0)