Τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες μαθαίνουν τους κανόνες των ρημάτων, όμως δυσκολεύονται να μάθουν τις εξαιρέσεις.
Στο παρακάτω παιχνίδι το παιδί μαθαίνει να ξεχωρίζει τις καταλήξεις των ρημάτων, μαζί με τις εξαιρέσεις τους.
Στο παρακάτω παιχνίδι το παιδί μαθαίνει να ξεχωρίζει τις καταλήξεις των ρημάτων, μαζί με τις εξαιρέσεις τους.
Υλικά: ξύλινα μανταλάκια, μαύρος μαρκαδόρος, σελίδες Α4 κι ένας διάφανος φάκελος ( Εικόνα 1 ).
Κόβουμε τις σελίδες Α4 για να δημιουργηθούν οι κάρτες.
Στην αρχή δίνουμε στο παιδί μία κάρτα με δύο μανταλάκια από μια συγκεκριμένη ομάδα ρημάτων ( π.χ καταλήξεις –ίζω ). Για να βοηθήσουμε το παιδί μπορούμε να διαβάσουμε το ρήμα ( Εικόνες 2, 3 ).
Στην αρχή δίνουμε στο παιδί μία κάρτα με δύο μανταλάκια από μια συγκεκριμένη ομάδα ρημάτων ( π.χ καταλήξεις –ίζω ). Για να βοηθήσουμε το παιδί μπορούμε να διαβάσουμε το ρήμα ( Εικόνες 2, 3 ).
Στη συνέχεια τοποθετούμε δύο κάρτες με τρία μανταλάκια, πάλι από την ίδια ομάδα ρημάτων. ( Εικόνες 4, 5 ).
Συνεχίζουμε διαδοχικά τις κάρτες με τα μανταλάκια, ώστε να τοποθετηθούν μπροστά από το παιδί όλες οι κάρτες με τα μανταλάκια ανακατεμμένα. (Εικόνα 6 ).
Ζητάμε από τον μαθητή να τοποθετήσει το σωστό μανταλάκι σε κάθε κάρτα ( Εικόνα 7 ). Το κάνουμε με όλες τις ομάδες των ρημάτων.
Βάζουμε τα μανταλάκια μέσα στο διάφανο φάκελο και παρουσιάζουμε μπροστά με στο παιδί τις κάρτες ( Εικόνα 8 ).
Ζητάμε από το παιδί να διαβάσει το ρήμα και να βρει το σωστό μανταλάκι από το φάκελο με το σωστό γράμμα, ή την σωστή κατάληξη του ρήματος ( Εικόνα 9 ).
Το ίδιο ακριβώς γίνεται με όλες τις ομάδες των ρημάτων. Για να διευκολύνουμε το παιδί, μπορούμε να του διαβάσουμε το ρήμα.
Μιλένα Βολίκα
Ειδική Παιδαγωγός- Νηπιαγωγός, http://agogi.edu.gr
Περισσότερα θέματα για την Ειδική Αγωγή εδώ.
Ειδική Παιδαγωγός- Νηπιαγωγός, http://agogi.edu.gr
Περισσότερα θέματα για την Ειδική Αγωγή εδώ.