Τη διαδικασία διδασκαλίας της Αγγλικής Γλώσσας στο Νηπιαγωγείο, ανέλυσε η υφυπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη στους Βουλευτές της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.
Ειδικότερα η υφυπουργός Παιδείας, είπε τα εξής:
- Ακούω πάρα πολλές συζητήσεις για το θέμα των αγγλικών και θέλω να καταθέσω τις απόψεις μου σ’ αυτή την κουβέντα την οποία κάνουμε.
- Δεν πρόκειται για διδασκαλία, πρόκειται για εκμάθηση αγγλικών.
- Πρόκειται για ένα παιγνιώδη τρόπο μέσα στην τάξη του νηπιαγωγείου που προφανώς υπάρχει άλλη προσέγγιση, που προφανώς μέσα στο νηπιαγωγείο τα παιδιά δεν γράφουν, προφανώς δεν αποκτούν αυτές τις γνώσεις που θα αποκτήσουν στην πρώτη.
- Μιλάμε για προγραφή, μιλάμε για ανάγνωση και μιλάμε για εντελώς διαφορετική προσέγγιση ως προς το κομμάτι της ξένης γλώσσας. Και εδώ πέρα βέβαια είναι πολύ σημαντική η προετοιμασία που πρέπει να γίνει από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής με τις οδηγίες, τις πολύ συγκεκριμένες οδηγίες, που πρέπει να δοθούν στους εκπαιδευτικούς που θα κληθούν να κάνουν πιλοτικά αυτή τη δράση.
- Και βέβαια μια πρώτη απόπειρα να υπάρξει μαζί ο νηπιαγωγός με έναν καθηγητή ειδικότητας όπως είναι ο καθηγητής αγγλικών.
- Ναι θα είναι ένα απαιτητικό εγχείρημα, αλλά νομίζω θα μας δώσει αυτό το οποίο θέλουμε. Να μπορέσουμε να δώσουμε στο παιδί τη χαρά της επαφής με την γλώσσα την οποία ούτως η άλλως είναι εκτεθειμένο.
- Τα παιδιά ζουν ούτως η άλλως σε μια πολυγλωσσική κατάσταση.
- Ζουν σε μια πολυπολιτισμική κατάσταση. Φτάνουν στο δημοτικό έχοντας ήδη γνώση πολλών λέξεων, τις οποίες μπορούν να τις τοποθετήσουν μέσα σε θεματικές ενότητες.
- Πάμε, λοιπόν, στο να προσεγγίσουμε το μάθημα των αγγλικών με ένα παιγνιώδη τρόπο ως δραστηριότητα.
- Το έχουμε κάνει σαφές, σε συνύπαρξη πάντα του νηπιαγωγείου με τον εκπαιδευτικό της αγγλικής φιλολογίας, ο οποίος θα βρίσκεται μέσα στην τάξη.
- Πάμε να το επιχειρήσουμε αυτή τη χρονιά.
- Να επιμορφώσουμε αυτούς τους ανθρώπους και στο τέλος όπως είπα και πριν, να αποτιμήσουμε αυτό το οποίο θα συμβεί αυτήν τη χρονιά μέσα στις τάξεις.