Καταγράψαμε την πρότασή σας και είναι μία την οποία επεξεργαζόμαστε, αναφορικά με το ενδεχόμενο τα πανεπιστήμια και επιμέρους σχολές και τμήματα να ορίζουν έναν ελάχιστο βαθμό για συγκεκριμένα μαθήματα, για παράδειγμα το πολυτεχνείο να λέει ότι απαιτεί χ βαθμό στα μαθηματικά. Είναι κάτι το οποίο επεξεργαζόμαστε μαζί με τον υφυπουργό Β. Διγαλάκη.
Τη δήλωση αυτή έκανε η υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως στη σημερινή συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, απαντώντας στην πρόταση του προέδρου του Συνδέσμου Ιδιωτικών Σχολείων Χ. Κυραϊλίδη να δοθεί η ευκαιρία στα πανεπιστημιακά ιδρύματα να ορίζουν εκείνα τους συντελεστές βαρύτητας των, πανελλαδικώς, εξεταζόμενων μαθημάτων.
Ν. Κεραμέως στο esos: Πρέπει να έχουν λόγο τα Πανεπιστήμια στους συντελεστές εισαγωγής ανά μάθημα
"Θεωρώ ότι πρέπει τα Πανεπιστήμια να έχουν λόγο στον ορισμό συντελεστή βαρύτητας σε συγκεκριμένα μάθημα για την εισαγωγή των υποψηφίων στα ΑΕΙ. Είναι θέμα προς συζήτηση και θέλουμε να ακούσουμε τις απόψεις διαφόρων φορέων".
Την απάντηση αυτή έδωσε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως σε ερώτηση του esos , στη διάρκεια της διαδικτυακής Συνέντευξης Τύπου στις 26 Απριλίου: “Γιατί δεν καθιερώνονται συντελεστές βαρύτητας για τα 4 εξεταζόμενα μαθήματα, τους οποίους μπορούν να ορίζουν οι `Σχολές των Πανεπιστημίων; Δηλαδή, αυξημένος συντελεστής σε συγκεκριμένα μαθήματα, συναφή με τον κλάδο σπουδών, π.χ. στη χημεία και στα μαθηματικά για τα τμήματα χημείας, στη γλώσσα και στην κοινωνιολογία για τα τμήματα κοινωνιολογίας κοκ;”.
esos : Κυρία υπουργέ συμμετοχή του βαθμού του απολυτηρίου προκαλεί προβλήματα, διότι είναι ένας βαθμός «υποκειμενικός». Πώς σκέφτεστε να αντιμετωπίσετε το πρόβλημα; Π.χ. παλιότερα, ως δικλείδα ασφαλείας για τον «υποκειμενισμό», προβλεπόταν η αναπροσαρμογή του σχολικού βαθμού έτσι ώστε να απέχει 2 μονάδες από τον βαθμό στις πανελλαδικές εξετάσεις.
Ν. Κεραμέως: Η συμμετοχή του απολυτηρίου στο βαθμό εισαγωγής στα ΑΕΙ είναι στις προθέσεις μας , προκειμένου να αναβαθμίσουμε τον αυτόνομο παιδαγωγικό ρόλο του Λυκείου . Δεν προβλέπεται σ αυτό το νομοσχέδιο γιατί θέλουμε να συζητήσουμε σε πολύ μεγάλο βάθος με όλους τους φορείς για το πότε θα μπορέσουμε να διασφαλίσουμε καλύτερα ακριβώς τους όρους αντικειμενικότητας αναφορικά με τον συνυπολογισμό του βαθμού των τριών τάξεων του Λυκείου.