Με το άρθρο 4 του πολυνομοσχεδίου που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση προβλέπονται αλλαγές στο ισχύον ρυθμιστικό πλαίσιο της εκπαιδευτικής βαθμίδας του Γυμνασίου, μέσω της τροποποίησης των αντίστοιχων σχετικών διατάξεων του π.δ. 126/2016.
Κατά πρώτον, με τις τροποποιήσεις του π.δ. 126/2016 που προτείνονται στις παραγράφους 1 και 2 του παρόντος άρθρου, προβλέπεται η αναπροσαρμογή του συνολικού αριθμού των εξεταζόμενων μαθημάτων και του πλαισίου εξέτασής τους, κατά τρόπο πιο ισορροπημένο, ανά ομάδα μαθημάτων, στο Γυμνάσιο.
Ειδικότερα, προβλέπεται η αύξηση από τέσσερα (4) σε επτά (7) των μαθημάτων που εντάσσονται στην Ομάδα Α′ μαθημάτων και εξετάζονται γραπτά στις ανακεφαλαιωτικές εξετάσεις κάθε τάξης.
Δηλαδή, στα τέσσερα (4) μαθήματα που ήδη εξετάζονται γραπτά [Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία (Γλωσσική Διδασκαλία και Νεοελληνική Λογοτεχνία), Μαθηματικά, Φυσική και Ιστορία], προστίθενται τα μαθήματα της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας (Αρχαία Ελληνική Γλώσσα, Αρχαία Ελληνικά Κείμενα από Μετάφραση), της Βιολογίας και των Αγγλικών.
ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΟΙ ΝΕΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
Άρθρο 4
Διδασκόμενα μαθήματα και αξιολόγηση μαθητών του Γυμνασίου
Διδασκόμενα μαθήματα και αξιολόγηση μαθητών του Γυμνασίου
1. Η παρ. 1 του άρθρου 2 του π.δ. 126/2016 (Α′ 211) αντικαθίσταται ως εξής:
«1. Τα μαθήματα που διδάσκονται στο Γυμνάσιο κατατάσσονται σε τρεις (3) ομάδες ως εξής:
α) Η πρώτη ομάδα (Ομάδα Α′) περιλαμβάνει τα εξής μαθήματα:
Ομάδα Α′
αα) Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, ήτοι Γλωσσική Διδασκαλία και Νεοελληνική Λογοτεχνία.
αβ) Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, ήτοι Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Αρχαία Ελληνικά Κείμενα από Μετάφραση.
αγ) Ιστορία.
αδ) Μαθηματικά.
αε) Φυσική.
αστ) Βιολογία.
αζ) Αγγλικά.
β) Η δεύτερη ομάδα (Ομάδα Β′) περιλαμβάνει τα εξής μαθήματα: Ομάδα Β′
βα) Γεωλογία-Γεωγραφία.
ββ) Χημεία.
βγ) Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή. βδ) Θρησκευτικά.
βε) Δεύτερη ξένη γλώσσα.
βστ) Τεχνολογία – Πληροφορική. βζ) Οικιακή Οικονομία.
γ) Η τρίτη ομάδα (Ομάδα Γ′) περιλαμβάνει τα εξής μαθήματα:
γα) Μουσική-Καλλιτεχνικά.
γβ) Φυσική Αγωγή.».
γβ) Φυσική Αγωγή.».
2. Η περ. Γ′ της παρ. 1 του άρθρου 3 του π.δ. 126/2016 (Α’ 211) αντικαθίσταται ως εξής:
«Γ. Στα μαθήματα της Ομάδας Α′ και της Ομάδας Β′ της των εδαφίων α και β, αντίστοιχα, της παρ. 1 του άρθρου 2 του παρόντος διενεργείται μία (1) ωριαία γραπτή δοκιμασία κατά τη διάρκεια του πρώτου τετραμήνου και μία (1) κατά τη διάρκεια του δεύτερου τετραμήνου. Κατά το δεύτερο τετράμηνο ο διδάσκων μάθημα της ομάδας Β′ δύναται να επιλέξει, αντί της διεξαγωγής ωριαίας γραπτής δοκιμασίας σε κάποιο τμήμα ή κάποια τμήματα, την ανάθεση μιας συνθετικής δημιουργικής εργασίας μικρής έκτασης στους μαθητές του τμήματος ή των τμημάτων. Ειδικά για το μάθημα της Πληροφορικής, κατά τη διάρκεια του πρώτου τετραμήνου διενεργείται μία (1) ωριαία γραπτή δοκιμασία και κατά τη διάρκεια του δεύτερου τετραμήνου δεν διενεργείται ωριαία γραπτή δοκιμασία, αλλά ανατίθεται σε κάθε μαθητή η εκπόνηση συνθετικής δημιουργικής εργασίας μικρής έκτασης. Στα μαθήματα της Ομάδας Γ′ του εδαφίου γ′ της παρ. 1 του άρθρου 2 του παρόντος δεν διενεργείται καμιά ωριαία γραπτή δοκιμασία.
3. Η παρ. 1 του άρθρου 5 του π.δ. 126/2016 αντικαθίσταται ως εξής:
«1. Οι γραπτές ανακεφαλαιωτικές εξετάσεις στα μαθήματα της Ομάδας Α’ της παρ. 1 του άρθρου 2 διεξάγονται σε εξεταστική περίοδο που διαρκεί από την 1η έως την 15η Ιουνίου».
4. Η παρ. 2 του άρθρου 5 του π.δ. 126/2016 αντικαθίσταται ως εξής:
«2. Η διάρκεια των γραπτών προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων είναι δίωρη για όλα τα εξεταζόμενα μαθήματα, εκτός από τα μαθήματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας και της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας, των οποίων οι δύο αντίστοιχοι κλάδοι, Γλωσσική Διδασκαλία-Νεοελληνική Λογοτεχνία και Αρχαία Ελληνική Γλώσσα-Αρχαία Ελληνικά Κείμενα από Μετάφραση, συνεξετάζονται σε τρίωρη εξέταση».