Συνήθως ένα κρούσμα μπορεί να έρχεται απ’ έξω στη σχολική αίθουσα ή να φεύγει μετά και να πηγαίνει στο οικείο περιβάλλον, αλλά όχι μεταξύ των μαθητών.
Τη δήλωση αυτή έκανε ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος Στ. Πέτσας, απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις δημοσιογράφων και τόνισε:
- Στα σχολεία γίνονται τα τεστ εκεί που θεωρεί ο ΕΟΔΥ ότι υπάρχουν στενές επαφές. Δεν δικαιολογείται η διενέργεια τεστ από τον ΕΟΔΥ σε κάθε περίπτωση.
- Και όπως έχουμε πει και άλλες φορές, δεν υπάρχουν απεριόριστα τεστ για να γίνονται σε όλο τον πληθυσμό.
- Γίνονται στοχευμένα και γίνονται για να ξέρουμε ποια είναι η επιδημιολογική κατάσταση στη χώρα και σε συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές, προκειμένου να λαμβάνουμε τα μέτρα μας γρήγορα.
- Και αυτό φάνηκε και από τα Μ.Μ.Μ. και στη Θεσσαλονίκη και στις Σέρρες και όπου χρειάστηκε, σε διάφορα Διαμερίσματα του Δήμου Αθηναίων, να δούμε πώς εξελίσσεται η πανδημία και να λάβουμε τα μέτρα μας έγκαιρα.
Δημοσιογράφος: Κύριε Εκπρόσωπε, τα σχολεία έμειναν σ’ όλες τις βαθμίδες ανοιχτά για τις επόμενες δεκαπέντε μέρες. Εάν η κατάσταση δεν αποκλιμακωθεί -σε ένα σενάριο κλιμάκωσης των μέτρων- εξετάζετε και το να κλείσουν τα σχολεία, έστω στη δευτεροβάθμια;
Στ. Πέτσας: Δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή σενάριο για να κλείσει κάποια βαθμίδα της εκπαίδευσης. Όλα τα στοιχεία δείχνουν ότι δεν υπάρχει μετάδοση μέσα στις σχολικές αίθουσες. Συνήθως ένα κρούσμα μπορεί να έρχεται απ’ έξω στη σχολική αίθουσα ή να φεύγει μετά και να πηγαίνει στο οικείο περιβάλλον, αλλά όχι μεταξύ των μαθητών. Αυτό είναι ένα ενθαρρυντικό στοιχείο όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά -σύμφωνα και μ’ όλες τις μελέτες, που βλέπουν το φως της δημοσιότητας- και διεθνώς. Επομένως, αυτή τη στιγμή δεν εξετάζεται σενάριο κλεισίματος κάποιας βαθμίδας της εκπαίδευσης.
Δημοσιογράφος: Πώς το εξηγείτε ότι δεν μεταδίδεται μεταξύ των μαθητών; Δηλαδή είναι λίγο περίεργο.
Στ. Πέτσας: Δεν είμαι λοιμωξιολόγος. Καταγράφω την επιστημονική γνώση.
Δημοσιογράφος: Δηλαδή μεταδίδεται αλλού και δεν μεταδίδεται μόνο στα σχολεία;
Στ. Πέτσας: Από την αρχή υπήρχαν διάφορες θεωρίες, που έλεγαν ότι μπορεί να ήταν λιγότερο το ιικό φορτίο ή να μεταφέρεται πιο δύσκολα από παιδιά μικρότερης ηλικίας. Οπότε μένω σ’ αυτό.
Περισσότερα εκπαιδευτικά νέα εδώ.