Προσφορά μουσικής
α) Μουσική εκφράζει σκέψεις/ συναισθήματα, ασκεί ευεργετικές επιδράσεις στην ψυχοσύνθεση του ατόμου
β) ψυχαγωγεί, εξαγνίζει/ εξευγενίζει την ψυχή του, καλλιεργεί την ευαισθησία του , τον οπλίζει με αισιοδοξία, υποστήριζε ο φιλόσοφος Πυθαγόρας για τη μουσική «Η μουσική δόθηκε στον άνθρωπο για να γαληνεύει τα βάσανα της ψυχής και του σώματος»
γ) διαπλάθει το χαρακτήρα του, εξωτερικεύει τις ιδέες, αγωνίες, τους προβληματισμούς του για τη ζωή, τα ιδανικά και τα όνειρα
δ) ηρεμεί, χαλαρώνει, ξεκουράζει, δίνει διέξοδο στις εφηβικές ανησυχίες, απαλλάσσει από πιεστική καθημερινότητα
ε) κινητοποιεί τη φαντασία του, εμπνέει αυτοπεποίθηση και παρακινεί στη δημιουργία
στ) απελευθερώνει κ βοηθά να αυτοεκφραστώ, να ξεπεράσω το άγχος, την πίεση σε περιόδους διαβάσματος, να συνεχίσω με περισσότερη δυναμική το μαθητικό αγώνα προς υλοποίηση στόχων
ζ) λειτουργεί ως ενοποιητική δύναμη της κοινωνίας, συσφίγγει τους δεσμούς, καλλιεργεί τις ανθρώπινες σχέσεις, ευνοεί τη συνεργασία, προωθεί τη συλλογική σκέψη
η) η ποιοτική μουσική στοχεύει στη δημιουργία προτύπων ζωής κ δράσης, οι νότες αγγίζουν ευαίσθητες χορδές ανθρώπων, ενδυναμώνουν τη θέληση για επίτευξη κοινών στόχων
θ) συνοδεύει κοινωνικές επαναστάσεις, κινήματα, γίνεται σύμβολο αγωνιστικότητας κ ελευθερίας, έχει λυτρωτική δύναμη
ι) ως παγκόσμια γλώσσα φέρνει πιο κοντά τους λαούς κ συμβάλλει στη συναδέλφωση(φεστιβάλ τραγουδιού, συναυλίες) μιλά στις ψυχές των ανθρώπων, η αρμονία των ήχων στήνει κοινές γέφυρες επικοινωνίας ,πολιτιστικές εκδηλώσεις που απομακρύνουν έχθρες κ μίση, αντιπαλότητες
Τρόποι καλλιέργειας μουσικής παιδείας
Παρά το γεγονός ότι η μουσική είναι σπουδαία μορφή τέχνης, δημιουργική έκφραση, εμείς οι μαθητές δεν είμαστε εξοικειωμένοι μαζί της. Η ουσιαστική σχέση του μαθητή με τη μουσική είναι προϊόν προσωπικής επιλογής, εφόσον είναι παραγκωνισμένη στο δημόσιο σχολείο.
1.Το σημερινό εκπαιδευτικό σύστημα έχει πρωτίστως επικεντρώσει το ενδιαφέρον του στη χρήση ψηφιακών μέσων και εμπέδωση της διδακτέας ύλης με σκοπό την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, παραμελώντας τη μουσική παιδεία
2. εφόσον η μουσική έχει κεφαλαιώδη σημασία για τη ζωή, απαιτείται κρατική μέριμνα για την καλλιέργειά της, να συμπεριληφθεί στο ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολείων, ώστε να παροτρύνει με κίνητρα ηθικά κ υλικά μαθητές κ δασκάλους στη διοργάνωση σχολικών εκδηλώσεων, που θα συμβάλλει στην ανακάλυψη μαθητικών ταλέντων
3. Η πολιτεία έχει την υποχρέωση με νομοθετικές ρυθμίσεις να ιδρύσει μουσικά σχολεία, να δίνει προνόμια σε μαθητές που διαγωνίζονται σε μουσικά μαθήματα , να τους πριμοδοτεί για να αποκτήσουν ποιοτικά μουσικά βιώματα
4. Η Πολιτεία οφείλει να ενισχύσει χορωδίες, μουσικοσυνθέτες, ερμηνευτές κ δημόσια ωδεία με κρατικές επιχορηγήσεις , ώστε να ενθαρρύνονται στο έργο τους
Περισσότερο εκπαιδευτικό υλικό για το Λύκειο εδώ.